Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

☆YEŞİL ZEYTİN NASIL KURULUR☆YEŞİL ÇİZME ZEYTİN☆

Evde zeytin nasıl yapılır. Yeşil zeytin yapılışı Hayırlı günler. Güzellikler bu gün nasıllar. Evet sizler zeytin nasıl kurulur diye ...

Evde zeytin nasıl yapılır.
Yeşil zeytin yapılışı


Hayırlı günler.
Güzellikler bu gün nasıllar.
Evet sizler zeytin nasıl kurulur diye sordunuz tabi tarifte yazarım.

Dün salı pazarına gittim zeytinimi aldım ve tatlandırmaya başladım. Geçen sene yeşil zeytinlerim sene ortasında bitti.Eğer seneye ulaşırsam çok kuracağım dedim 15 kilo çizme zeytin yapıcam 7 kilo çıtlatma zeytin yaptım ve 6 kilo siyah zeytin yapılacak ağız tadıyla yeriz inş.

İnstagramı her gün günceelliyorum Bir kase lezzet instagram tıktık:)

İnstagrama bi bakın zeytin almanın püf noktslarını yazdım...

Herkes erimeden güzel zeytinler yapsın diye:)

Dünde zeytinlerimin fotosunu koydum tarif istendi hem oraya ekledim, hemde bloğumada koyayım dedim.

Ayrıca önceden çıtlatma zeytin ve siyah zeytin kuruluşunu yazdım kahvaltiliklar kategorisinde Bir kase lezzet kahvaltıönerileri tık tık:)))

Üstteki foto en son kalan zeytinimden çekmiştim.Bu senede böyle güzel zeytinim olur inş.


5 KİLO ZEYTİN KURMAYI TARİF EDEYİM
Fotoğraftaki şiselerde 15 kilo zeytin var.
MALZEMELERİ
5 Kilo yeşil zeytin ( tavşan yüreği)
Benim.tercihim
1 Su bardağı iri tuz
8 Tane limon suyu
3 Yemek kaşığı limon tuzu
1 Su bardağından biraz fazla hakiki zeytin yağı
Not: İsterseniz 2 şişeye pay edin ister büyük 1 şişeye

YAPILIŞI
1)Zeytinleri bıçakla 2 yada 3 yerinden resimdeki gibi çizelim yada pazardan alırken zeytincinizin çizme makinesi varsa çizdirin ve şişelere koyun.

2) Şişelere su doldurun sabah akşam süzün.Tam 7 ila 10 gün. Tatlanıncaya kadar. Şimdi sırada tuzunu ayarlamada bu tuz tam geliyor. Tuzu ayarlamak için bir püf noktası daha var.

Püf noktası: İsteyen şişelere çok doldurmadan suları koyup onu bir kaba döküp içine tuzu eritip bir yumurtayı yıkayıp tuzlu suya koyun yumurta üste çıkarsa tamamdır.

3)Suyunu koyalim.Şimdi sırada limon tuzu, limon suyu ve yağını pay edelim kapağını kapatalım. Ellerinize sağlık bir gün sonra yemeye başlayabilirsiniz. Kırma zeytin olunca hemen yemeye hazır.

Püf noktası: zeytinin tuzunu ve limonunu iyi ayarlarsanız uzun süre dayanır. Tecrübe ile sabit

Püf noktası: çizme zeytine zeytin yağı koyma sebebimiz üzerinin porlanmaması için.

Püf noktası: Limonu kabukları ile koyarsanız zeytininizin üzeri porlanır.

AFİYET OLSUN.

Günün sözü
Kalp neyle doluysa, dudaklardan o dökülür.(Goethe)

Bizim kalplerde güzellikler dolsun.

SAĞLIKLI HUZURLU GÜNLER

10 yorum

  1. maşallah epey yapmışsınız elinize sağlık güle güle yeyin inşallah

    YanıtlaSil
  2. Bir ara bende yapmaya çalıştım ama zeytinler kötü oldu. .Şimdi sizden doğrusunu öğrendim sağolun

    YanıtlaSil
  3. yeşil zeytin çok severim, çizik olanını da...eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Iyim canım ablam Sağolasın :)
    Ellerine sağlık nefis görünüyor zeytinler organik organik harika....

    YanıtlaSil
  5. Ayşe'ciğim bu tarifini iki senedir yapıyorum muhteşem oluyor.Bir şey soracağım limon tuzu yemek kaşığımı,tatlı kaşığımı.Ben tatlı kaşığı ile yaptım inşallah az değildir.Ellerine sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. bizim evde kırma çok sevilir her sene yapıyordum ama bu sene yapamıyorum:(eline sağlık ablam

    YanıtlaSil
  7. Hiç kendim alıp yapmadım. Annemin verdiği zeytini tatlandırıyorum iki gündür. inşallah becerebilirim.
    Afiyetle yiyin. Ben zeytin ekmekle doyabilen bir insanım. o kadar çok severim.

    YanıtlaSil
  8. Hoş geldiniz canlarım.
    İns. Sağlık sıhhat ağız tadıyla hep beraber yiyelim..

    Mehtapcım yemek kaşığı ile biz biraz limonlu seviyoruz sen ayarla.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık Ayşeciğim. Bi bu yılın zeytininide yemeğe başladık. ALLAH aız tadı ile yemek nasip etsin.

    YanıtlaSil
  10. Aysecim iyi gunlerde agiz tadiyla tuket insallah ellerine saglik olsun :))

    YanıtlaSil