Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

MAŞ FASULYESİ SALATASI

Maş fasulyesi salatası yapılışı Pratik maş fasulyesi salatası HAYIRLI AKŞAMLAR NASILSINIZ CANLAR:))) Biraz ara vere vere gidiyorum am...

Maş fasulyesi salatası yapılışı
Pratik maş fasulyesi salatası
maş fasulyesi salatası



HAYIRLI AKŞAMLAR NASILSINIZ CANLAR:)))
Biraz ara vere vere gidiyorum ama hep bloğum aklımda, sizleri özledim. Siparişlerim, sınavlarım, misafirlerim, evim derken,sırayla işleri hallediyorum 2 gündür bloğumu sayıklıyorum tarif giremedim güncelleyemedim derken şimdi fırsat buldum ve bu gün sizlerle maş fasulyesi salatası tarifi paylaşacağım.

Sıcaklar iyiden iyiye kendini hissettiriyor hele ki Antalya'da biraz daha fazla. Ondan dolayı güzel sofralara salata daha çok yakışıyor.Misafirlerim için yaptım, değişik lezzet yapmak isteyenlere maş fasulyesi salatasını öneririm.

Masada güzel lezzetler vardı
Dereotlu poğaça Bir kase lezzet poğaçaları tıktık:)))
Turşularım Bir kase lezzet turşuları tıktık:)))
Kısırım Bir kase lezzet misafir sofralarına tıktık:)))
Salatalarım Bir kase lezzet salatalarına tıktık:)))
Kurabiyelerim Bir kase lezzet kurabiyelerine tıktık:)))
Yaş pastalarım Bir kase lezzet yaş pastalarına tıktık:)))

Sözü uzatmadan maş fasulyesi salatamızı tarif edelim
Pamuk eller mutfağa
Hadi bayanlar baylar buyurun:)

maş fasulyesi salatası yapılışı


Maş fasulyesi salatası
MALZEMELERİ
2 su bardağı maş fasulyesi
1 adet havuç
1 tane kuru soğan
2 adet kırmızı kapya biber
1 su bardağı mısır
yarım bağ maydanoz
yarım bağ dereotu
1 çay bardağı zeytin yağı
1 limon
isteğe bağlı nar ekşisi
tuz
üzerini süslemek için çeri domatesi

Maş fasulyesi
YAPILIŞI
1) Öncelikle aşçılıkta bakliyatlar ayıklanır taş gibi veya fasulyenin rengi değişenleri ayıklayın ve 2 saat suya ıslayın.

2) Suyunu süzün su koyun ve kaynasın kara su olacak onuda süzün ve üzerine sıcak su koyun pişene dek haşlayın. Püf noktası: Haşlarken ara ara bakın erimesin ve ya az pişip kıtır olmasın fasulyeleriniz.

3) Tavaya yağı koyun içine ince kıyım soğan ekleyin bi tık kokusu çıkana dek kavurun sırada havuç var yıkayın dışını kazıyın rendeleyin ve soğana koyun bi tıkta onu çevirin altını kapatın.
Püf noktası: Havucu hafif neden yağda soteledik K vitamini zeytin yağda hafif çevirince ortaya çıkıyor:)

4) Şimdi haşlanan fasulyeleri süzelim bir kaseye koyun içine kavrulan soğan havucu koyun maydanoz dereotunu yıkayıp ince doğrayıp koyun. Şimdi kapya biberi doğrayın mısır ekleyin limon ve karıştırın servis tabağına alın üzerini domateslerle kapya biberle süsleyin biraz mısır serpin ve salatamız servise hazır.

Not: Zeytin yağı az gelirse biraz daha koyun isteğe bağlı servis yaparken nar ekşiside ekleyin:)))

AFİYET OLSUN EFENDİM

9 yorum

  1. HARİKA BİR SALATA,KAVRULAN SOĞAN DA ÇİFTE LEZZET OLMUŞ

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık AYŞEM masa ve pasta mükemmel olmuş.Maş fasulye salatasını bende çok seviyorum. Nar ekşili dahada bir güzel.. sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Çok keyifli bir post.Ellerinize sağlık.Keyifle okudum :) vee tabi ki Takibe aldım.
    Kendi bloguma da beklerim.. http://hanimmkiz.blogspot.com.tr/
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. harika bir masa :) eline sağlık maş fasülyesi hiç yemedim çok merak ediyorum tadını :)

    YanıtlaSil
  5. Masa adete ölen masası,salata muhteşem..Daha ne olsun.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Lezzetim İstanbul'da öyle sıcak ki bugün. Hele Antalya'yı düşünemiyorum bile.

    Maş Fasulyesi hiç yemedim tadını bilmiyorum ama gördüğüm tarif nefis bir şey. Ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  7. Çok lezzetli görünüyor.:)
    Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık ablacım.çok severim bu salatayı.sevgilerimle...

    YanıtlaSil