23 Ekim 2013 Çarşamba

KUTSAL TOPRAKLARA ZİYARET

BİR KASE LEZZET HAC ZİYARETİNDEN DÖNDÜ RABBİM MEBRUR OLAN HACLARDAN SİZLERE'DE NASİP ETSİN:)))


HAYIRLI GÜNLER CANLARIM NASILSINIZ????
Lezzetliniz hac vazifesini yapdı geldi. Mebrur olan haclardan olmuştur inşAllah Rabbim en kısa zamanda gitmek isteyen herkese nasip etsin. Gidenlerede oralara tekrar gitmeyi nasip etsin AMİN:)))

Lezzetliniz sizleri çok özledi, telefonumu tapletimi götürmedim.Oralarda az kalacağımız için manevi yönüyle daha çok alakadar olmak istedim. Zaten sizlerde gitseniz aklınıza kabeyi görmekten ziyaretleri yapmaktan başka , emanet edilen hatim dua isteklerden başka hiç bir şey aklınıza gelmiyor. 

Giderken hepinizi yanımda götürdüm hepinize dua ettim. Hatimlerinizi bağışladım Rabbim kabul etsin. DİLEKLERİNİZİ, İSTEKLERİNİZİ, SELAMLARINIZI İLETTİM.

Gerek Antalya'dan gerek Antalya dışından sanal alem dahil  facebook BirKaseLezzet , facebook.com Ayse.Alkan , instengram BirKaseLezzet , twitter.com BirKaseLezzet arayan soran tüm dostlardan razi olsun tuttukları altın olsun. Rabbim hepimize güzel gören gözler. Güzel işiten kulaklar, güzel söz söyleyen lisanlar nasip etsin . Sevgiyle barış içinde mutlu günlerimiz her daim olsun AMİN.

 Rabbim hasta kullarına şifa versin dertlilere derman versin borçlulara kolay ödeme nasip etsin iş, ev, aş isteyenlere en kısa zamanda hayırlısı ile nasip etsin. Okul isteyene zihin açıklığı soruları kolay olsun bütün dünya ahiret imtihanları kolay geçsin hiç kimse zorlanmasın üzülmesin AMİN.

Rabbim kolaylık kapılarını açsın zorluk kapılarını kapatsın AMİN.

Herkesin sinirlerini huylarını yumuşacık güzel yapsın. Akıl nimetimizi bizden almasın.Bizleri eşimizle evladımızla akrabalarımızla sınamasın. Son nefes dahi kimseye muhtaç olmadan imanı kemile ile emanetini alı versim AMİN:)))
...........................................................................................................................

Eşim ve ben hac vazifesi için Hizmet turizm   ile gittik otel tipi hacılığa kayıt olmuştuk DOLU DOLU çok güzel program yapmışlar.Otelimiz kabeye çok yakındı ilgi ve alakaları çok güzeldi. Güler yüzleriyle biz acemi hacı adaylarınının gönüllerini sıcacık ısıttılar, her yerde hızır gibiydiler.
RABBİM ONLARDAN RAZİ VE MEMNUN OLSUN  HİZMETLERİ DAİM OLSUN:)))

1. Gün 3 Ekim 2013 perşembe Antalya, İstanbul aktarmalı Medinei münevvere havalimanına inip otele varış ve Mescid-i Nebevi’ye gidiş, toplu olarak Peygamber Efendimizi (S.A.V.) ilk ziyaret ve selamlama. Ehli Beyt-i Rasülüllah’ın ve binlerce sahabinin bulunduğu Cennet-ül Baki 
kabristan’ını ziyaret. 




2.3.Gün 4-5 Ekim 2013 cuma cumartesi : Mescid-i Nebevi’nin tanıtımı (Cennet bahçesi, Ashab-ı Suffe ve diğer makamlar). 

Yakın çevre mescidleri (Hz. Ali Mescidi, Hz. Ebubekir Mescidi, Mescid-i Gamame {Bulut 
Mescidi}, Hz. Ömer Mescidi) ziyareti. Hurma ve hurma bahçeleri ziyareti. 

MEKKE-İ MÜKERREME 
 6-7 Ekim 2013 pazar pazartesi: Otele yerleştikten sonra verilecek saatte Umre vazifesinin ifası için Kabe-i Muazzama’ya gidiş.

(Medine-i Münevvere'den ayrıldıktan 5 Km sonra (Peygamber Efendimizin Hac ve Umre 
için niyet ettiği yer olan Zülhuleyfe'ye varılır. Burada 2 rekat ihram namazı kılınır, umreye 
niyet edilip, telbiye getirilir ve ihram yasakları başlamış olur. Mikat mahallinden ileriye 
Umreye niyet edilmeden geçmek yasaktır. Hanımlar özel hallerinde olsalar dahi niyet 
ederek geçmek zorundadır. Niyet etmeden geçmenin cezası Mekke-i Mükerreme'de 
Harem sınırları içerisinde kurban kesmektir. Hanımlar özel hallerinin bitiminden sonra 
umrelerini yaparlar. Umre tavaf ve say'i yapıldıktan sonra erkekler saçlarının tamamından 
bir tırnak boyu keserek ihramdan çıkarlar. Hanımlar ise saçlarının ucundan bir parmak 
boğumu keserler ve ihramdan çıkmış olurlar. Haccı Kıran ve İfrat haccı yapanlar ihramdan 
çıkmazlar. Kıran haccına niyet edenler tıraş olmayıp bir tavaf daha yaparlar (Kudüm 
Tavafı]) 

8 ekim 2013 salı:Otobüs ile, Sevr Dağı, Arafat, Müzdelife, Meş’aril Haram, Mina, Şeytan Taşlama 
Mahalli, Nur[Hira] Dağı). 




9 Ekim 2013 çarşamba:Ten’im Mescid’inde (Mescid-i Aişe) ikinci Umre için niyet ve Umrenin ifası için, Harem-i Şerif’e gidiş. 


10 Ekim 2013: Peygamber Efendimiz’in doğduğu evi ziyaret. 
Hz. Hatice validemiz’in de bulunduğu Cennnet-ül Mualla kabristanını ziyaret. Yakın çevre mescid’leri (Mescid-i Secere, Mescid-i Cin) ziyareti. 

11 Ekim 2013 cuma: Hac günlerine kadar Kabe-i Muazzama’da beş vakit namaz ve günlük programlar uygulanır. 

Terviye Günü (MİNA)13 Ekim 2013 pazar: İhrama bürünüp Hacca niyet edilir. Otobüsler ile telbiye getirilerek Mina’ya çıkılır ve gecelenir ve şeytan taşlamak için nohut büyüklüğünde 70 taş toplanır.  

Arefe Günü (ARAFAT)14 Ekim 2013 pazartesi: Sabah otobüslerle Arafat'a intikal edilir. Öğle namazı saatinde, Öğle ve İkindi namazı (Cem'i takdim) yapılarak cemaatle kılınır. Vakfe duası yapılır ve güneş batıncaya kadar Arafat'ta dua ve zikirlere devam edilir. Güneş battıktan sonra 
gruplar halinde Müzdelife'ye intikal edilir. Müzdelife'de akşam ve yatsı namazları (Cem'i 
Tehir) yapılarak cemaatle kılınır, burada gecelenir. 




1.Bayram Günü 15 Ekim 2013 salı: Sabah namazını cemaatle kıldıktan sonra Müzdelife Vakfesi yapılır. Öğleden önce (veya tayin edilecek saatte) Büyük Şeytan’a 7 taş atılır. Hac Kurbanları kesilmiş ise, tıraş olunup ihramdan çıkılır. Farz olan Ziyaret tavafı’nı yapmak üzere Kabe-i Muazzama'ya gidilir. Tavaf ve Sa'y yapılarak Hac farizası tamamlanmış olur ve otele dönülür.

2.Bayram Günü 16 Ekim 2013 çarşamba: Öğleden sonra, Şeytan taşlama mahalline gidilerek, Küçük, Orta ve Büyük Şeytan'a 7'şer taş atılarak otele intikal edilir. 




3.Bayram Günü 17 Ekim 2013 perşembe : Öğleden sonra Şeytan Taşlama mahalline gidilir. Küçük, Orta ve Büyük Şeytan'a 7'şer taş atılarak otele intikal edilir. 

4.Bayram Günü 18 ekim  2013 cuma: Günlük program.

19 Ekim 2013 cumartesi Kabe-i Muazzama’da veda tavafı ve duası yapılır.dönüş yolculuğu için 
hazırlıklar yapılır. 

20 Ekim 2013 pazar : Ciddeden İstanbul aktarmalı  Antalya havalanı:)))
Çok şükür Rabbime dolu dolu hakkıyla geçirmişizdir. 
..............................................................................................................................

BİRAZDA O MÜBAREK BELDEDEN BAHSEDELİM

Allahü teâlâ Kur'an-ı kerimde mealen buyurdu ki:

Allahü teala Kabe'yi, o Beyt-i Haram'ı insanlar için din işlerinde bir düzen ve dünyada cinayetten emin bir yer kıldı. (Mâide sûresi: 97)

Kabe-i muazzamaya bakmak sevabdır.


Mekkenin sıcağına  tahammül eden cehennemden 200 sene uzaklaşır.

Mekkenin havasına tahammül eden çoook çoook sevaplar kazanır.

Dünyanın üzerine nur buluttan yağar Kabe'nin üzerine  nur direk arşu aladan yağar.

Makbul haccın alameti
1)Selamlama yani selamı yaymak
2)İkram hacı cömert olmalı
3)Tıbül kelam tatlı dilli olmak

İlk görüldüğünde yapılan dualar kabul olunur. Peygamber efendimiz s.a.v. Kabei muazzamayı gördüğü zaman

 "Ey Allah'ım! Bu beytin şerefini, saygısını, heybetini arttır. Hac ve umre yapanların da şerefini, din gayretini, azametini (büyüklüğünü) ve keremini (cömertliğini) ziyade et" diye dua ederdi. 

Kabe-i muazzamayı, ilk olarak meleklerin yardımıyla Adem a.s. inşa etti. Nuh a.s. zamanındaki tufana kadar zaman zaman tamir edildi. Tufandan sonra, İbrahim a.s. zamanına kadar yeri belirsiz olarak kaldı. İbrahim a.s. oğlu İsmail a.s. birlikte Allahü tealanın emriyle Kabei muazzamayı yeniden inşa etti. 


İbrahim a.s. cennetten iki parça getirdi birisi hacerul esvet diğeri ibrahim a.s. makamı o makam asansör görevi gördü ve bütün dağlardan taşlar getirildi asansöre binerek o taşları koydu ve kat kat çıkıp kağbeyi inşa etti.

Cebrail a.s. geldi ve Kabeyi tavaf etmesini söyledi 7 şavt yaparak 1 tavaf yaptılar ve makamı İbrahimin arkasında 2 rekat namaz kıldılar. Cebrail a.s. rehberliğinde haccın diğer görevlerinide yerine getirdiler.

Rabbimiz ey İbrahim herkezi hacca davet et dedi. İbrahim a.s. nasıl davet edeyim dedi. İbrahim a.s. her tarafa dönerek herkezi davet etti ve bu daveti ruhlara ulaştı ulaşan ruhlar bir kere duyduysa bir kere ziyaret ediyor iki kere duyduysa iki kere kabei ziyaret nasip oluyor çok duyan çok gidiyor:))) 

Burda şunu anatayım her dağdan taşlar alındı sadece arafattan taş alınmadı arafat dağı çok üzüldü yarabbi benden taş almadın ama ben gidip kabeye yüz süreceğim dedi o zaman 
Rabbimiz Ey Arafat sen üzülme hacılarım sana gelmedikçe hacı olamayacaklar dedi. İşte hacılar arafette vakfeye durmadıkça öğle ile ikindi namazını birleştirmedikçe hacı olamıyorlar

İbrâhim aleyhisselâmdan sonra zaman zaman yıkılıp yeniden inşa edilen Kâbe-i muazzama, Peygamber efendimiz sallallahü aleyhi ve sellem otuz beş yaşındayken, Mekkeliler tarafından, 683 (H.64)te Eshâb-ı kirâmdan (Peygamber efendimizin arkadaşlarından) Abdullah bin Zübeyr ve Emevî halîfelerinden Abdülmelik bin Mervân'ın Mekke vâliliğine tâyin ettiği Haccâc bin Yûsuf tarafından tekrar inşâ edildi. (Ezrâkî)

Kâbe-i muazzama 17 metre yükseklikte olup, dört köşe ve taştandır. Kuzey duvarı 8,8, güney duvarı 7, doğu duvarı 11,9, batı duvarı 12,8 m. uzunluğundadır. Doğu ve güney duvarları arasındaki köşede Hacer-ül-esved taşı vardır. Kâbe-i muazzamanın doğu duvarında bir kapı vardır. 





HAC NEDİR
Hac, İslâm’ın beş esasından birisidir. Hem mali ve hem de bedenî bir ibadettir.
Hac, kelime olarak, "yönelmek, kastetmek, bir kimseyi ya da bir yeri çokça ziyaret etmek" anlamlarına gelir.

HACCIN ŞARTI
İhrama niyet,Farz olan hacca niyet,Arafatta vakfe yapmak.

HAC KİMLERE FARZDIR
Erkek olsun, kadın olsun şartlarını taşıyan her müslümana, ömründe bir defa haccetmek farzdır. Üzerine hac farz olan kimse, bu ibadeti geciktirmeden bir an önce yerine getirmelidir. Üzerine farz olduğu halde bir takım gerekçelerle bu önemli ibadeti yerine getirmeyip ileri yaşlara ertelemek dinen uygun değildir. Bu şekilde haccını erteleyip daha sonra bizzat hac yapamayacak duruma düşen kimse, yerine bedel (vekil) göndermek zorunda kalır. 

HACCIN FAZİLETİ
Peygamber Efendimiz (S.A.S.) şöyle buyurmuştur:"Makbul haccın karşılığı Cennetten başka bir şey değildir. Umre de diğer bir umre ile arasındaki günahları siler.

Gücü yetenlerin farz olarak ömürlerinde bir defa yapacakları bu ibadetin fazileti gerçekten büyüktür.

H.Ş. “Kim Allah için hacceder de kötü söz ve davranışlardan sakınır ve günahlara sapmazsa – kul hakları hariç - annesinin onu doğurduğu günkü gibi günahlardan arınmış olarak döner. haccın ne derece faziletli bir ibadet olduğunu anlatmaya yeter. Bununla birlikte haccın fazileti konusunda birkaç hadis-i şerif daha zikretmek yararlı olacaktır.

H.Ş."Hac ve umreyi art arda yapınız. Çünkü bu ikisi, körüğün demir, altın ve gümüşün pasını giderdiği gibi fakirliği ve günahları yok eder. 

HACCIN HİKMETLERİ
Allah’ın emrettiği her şeyde şüphesiz insanların dünya ve ahiret hayatı için pek çok hikmetler vardır. 

Hac; renk, dil, ırk, ülke, kültür, makam ve mevki farkı gözetmeksizin aynı amaç ve gayeleri taşıyan milyonlarca müslümanı bir araya getirerek eşitlik ve kardeşliğin çok canlı bir tablosunu oluşturur. Bu, lafta kalan kuru bir iddiadan ibaret değildir. Zenginiyle, fakiriyle, güçlüsüyle, güçsüzüyle bütün hacılar aynı kıyafetler içinde, aynı mahrumiyetleri yaşayarak, aynı güçlüklere katlanarak, aynı şartlarda hareket ederek fiili bir eşitlik ve kardeşlik eğitiminden geçerler. 

Trilyonlara hükmeden bir zenginle geçimini zor karşılayan bir fakire aynı kıyafet içinde Arafat’ta beraberce el açıp dua ettiren ve Kâbe’nin etrafında yan yana tavaf ettiren hac ibadeti, insanlara makam, mevki, mal mülkle böbürlen memeyi  İslam kardeşliği içinde tanışıp kaynaşmayı ve mahşeri unutmamayı öğretir.

Kısaca haccın, başka ibadetlerde olmayan kendine özgü pek çok hikmetleri, ahlaki  sosyal, ekonomik ve psikolojik yararları vardır.




Evet canlarım böyle mübarek bir görev herkese nasip olsun  AMİN:)))
Son kareler hacı arkadaşlarımızla o kadar güzel dostluklar oldu ki hepimiz her yerde tek yürek olduk gerek ziyaretleri yaparken gerekse arafatta hep birbirimizi kolladık  a dan zeye herkeze teşekkür ederim bilhassa başımızdaki hocalarımız canla başla bizler için mücaele ettiler hakkımı helal etsinler.

Erkek hacılarımız bizleri tavaf yaparken çember içine aldılar korudular kolladılar Rabbim hepimizden razi olsun, HEPİMİZE TÜM GÖNÜL DOSTLARIM DAHİL RABBİM DÜNYA VE AHİRET SAADETİ VERSİN.

Dilimin döndüğünce yazmaya gayret ettim hatalarım vardır affedin yazarken o anları tekrar yaşadım Rabbim hepimizden razi olsun.

Fatıma validemiz yani Peygamberimizin kızının duasıyla noktalayayım.
Yarabbi başında irfan dilinde suphan gönlünde vicdan kalbinde iman elinde kur'anı kerim olan insanlarla karşılaştır haşır neşir eyle AMİN CANLAR:))

SEVGİLER SAYGILAR:)))



52 yorum:

LezzetHane Yemek dedi ki...

Sizin adınıza çok çok sevindim. Allah Kabul Etsin. İnşallah bize ve tüm isteyenlere de nasip etsin.

Hoş geldiniz safalar getirdiniz Hacım :)

nursen aksoy dedi ki...

Ayşecim hoşgeldiniz..Allah haccınızı kabul etsin ve hepimize nasip etsin..
Herzaman ki gibi bizi unutmamışsın,manevi ve görsel olarak çok güzel bilgilendirmişsin.Oralara gidemesekte,sayende birazcık görmek nasip oldu..Sevgilerimle..

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

Ne mutlu size, ALLAH kabul etsin...

cafemola mola dedi ki...

Hoş geldiniz. Allah kabul etsin...

Rümeysa Kayduhan dedi ki...

Arkadaşım Allah kabul etsin resme bakarken bile o kadar yoğun duygular ve göz yaşlarıyla baktım ve yazıları okudum ki Rabbim bizlere de o mübarek topraklara gidip ve o manevi atmosferi solumayı nasip etsin.Selam ve dua ile.
not:Tenindeki Kabe kokusu gitmeden yanına gelme arzusundayım :)

Nursevin Sönmez dedi ki...

ALLAH kabul etsin canım. Tekrarına edirsin gitmek isteyenlere nasip etsin.. Amin.. Çok güzel anlatmış, aktarmış ve fotolamışsın.. Hac arkadaşlığıda ayrı güzeldir. Annem ve ağbim halen hacı arkadaşları ile görüşürler. Belliki iyi hizmet almışsınız. Mubarek olsun .. Herşey gönlünce , sağlıkla gelişsin.

Aslı Aslı dedi ki...

Lezzetim Allah Kabul etsin, ne güzel o kutsal topraklara gittin havasını soludun dualar ettin Allahım kabul etsin bizler için ettiğin dualarıda.
Hoşgeldin ayrıca...
Gidenler hep aynı şeyi söylüyor oradayken hiç bir şey düşünemiyoruz diyorlar. İnşallah bizlerede gitmek nasip olur.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Ayşe,
Haccını Rabbim kabul eylesin, senin adına çok sevindim.
İnşallah gidip görmek, hakkıyla hac ibadetini yapmak bizlerede nasip olur.
Annem, abim, yengemde 14 Eylül'de gittiler, kısmetse yarın akşam onlarda dönecek.

özlem dedi ki...

Allah kabul etsin. Rabbim bizlere de nasip etsin inşallah.

hülya dedi ki...

Allah haccınızı kabul buyursun canım...İnşaallah arzulayan herkes gidebilir...selamlar.

selma tamer dedi ki...

allah kabul etın ınsallah gıtmek ısteyen herkeze nasıp etsın hosgeldın

Bağnu Taşer dedi ki...

Ayşe'cim hoşgeldin,sefalar getirdin..Mevlam hacılığını kabul etsin..Çok güzel anlatmışsın,okurken çok duygulandım..Rabbim bizlerede mübarek topraklara gitmeyi,hacı olmayı nasip etsin İnşaAllah..

Umut Sepetim dedi ki...

Ablacım Rabbim kabul buyursun,tekrarlarını nasip etsin inşAllah..

Fatma Başaran dedi ki...

hoşgeldiniz ayşe hanım.Allah haccınızı kabul makbul ve daim etsin inşaAllah.bize ve tüm isteyenlerede Rabbim nasip etsin.sevgiler

Bir Kase Lezzet Ayşe Alkan dedi ki...

Hoş geldiniz sefalar getirdiniz nasılsınız:)))
Rabbim mebrur haclardan eylesin sizlerede nasip etsin.
Çok özlemişim sizleri çok sağolun:)))

eda dedi ki...

Ayse ablaaa! artik Haci Ayse abla :)) allah kabul etsin insallah dua et Rabbim bizlerede nasip etsin!
demek cumhurbaskanimizla haci arkadasi olmakda varmis kismetinde ;)
biliyormusun buyuk gorumcemde oradaydi belkide karsilasmissinizdir, kendileri engelli bir hanimdi esiyle beraber, yerine getirdiler vazifelerini. Allah her seyi gonlunuze gore nasip etsin :))

Recep Altun; dedi ki...

Merhabalar.

Hac farizanızı sağ salim yerine getirmenin mutluluğu ve bahtiyarlığı içinde olduğunuzu idrak edebiliyorum. Cenab-ı Hakk, hac farizanızı kabul ve mübarek eylesin inşAllah!

Selam ve dualarımla.

VuslaT dedi ki...

Allahcc kabul etsin Ayşe'm. Allah cümlemize o güzel o kutsal toprakları ziyaret etmek nasip etsin. Hoşgeldin canım benim.

ÖZLEM TURAN dedi ki...

Allah kabul etsin gitmeyen, isteyen herkese nasip etsin, sizlerde tekrar nasip etsin inş. Günahsız ağzınızla bizlere de dua edin.. sevgiler.

lezizsofralar dedi ki...

Allah haccinizi kabul eylesin bizlerede nasip eylesin,tüm dualariniza ictenlikle amin diyorum.Cok güzel anlatmissiniz okurken yasadim sanki gecen senede kayinvalidemgil gitmisti cektikleri tüm resimleri ben düzenlemis cd ye kayit etmistim bir kacinida hatta laptopuma duvar resmi yapmistim simdi ayni resimleri sizdede görünce tüm resimler canladi gözümde...

Arzu Sözen dedi ki...

Canim hosgeldin ne mutlu sana gittin geldin ..allah kabul eylesin insallah.. gitmek isteyen herkesede nasip olmasi dilegiyle ..

pınar dedi ki...

canım rabbım haccınızı,ibadetlerınızı kabul etsın..benım gıbı arzulayan herkesede nasıp etsın..http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/

nur güneş dedi ki...

Hoş geldiniz, safalar getirdiniz, bizleri de o mübarek beldelerin görüntüleri ile heyecanlandırdınız, mutlu ettiniz.Ne mutlu size. Rabbim İnşaallah bizlerde nasip etsin.

Emel YILMAZ AKAN dedi ki...

ALLAH kabul etsin Hacım...
Hoşgeldiniz bize o mübarek toprakların havasını soluttunuz teşekkürler...
Ne mutlu size, bizlerede nasip olur inşallah...
Sevgilerimle sarıldım size muhabbetle...

tosbagalar dedi ki...

Allahım haccınızı kabul etsin bizlerin de gitmesini nasip etsin inşallah

Derya BARIN dedi ki...

Hoşgeldin ablam Allah haccınızı kabul etsin İnşallah bizlerede gitmek nasip olur

yasemin dedi ki...

Allah kabul etsin inşallah... bizlere de nasip etsin..

Adsız dedi ki...

xos geldiniz abla Allah qebul eylesin insallah! Allahim bizlerede qismet eylesin o gözellikleri görmeyi insallah! Abla bizde qadin hacilara Hacixanim deyilir. Cox sanslisiniz Hacixanim cennete bir addimda yaxinlasdiniz. Qumral

Nilgün Komar dedi ki...

allah kabul etsin..

Yusuf ve Yunus`un annesi dedi ki...

Allah Kabul etsın. bıze de nasıp etsın ıns. bız cocuklarla umreye gıttık de bu sene haccı da planlıyorduk baska mesgaleler gırdı araya..

Kitap Cumhuriyetim dedi ki...

Ne güzel.Allah kabul etsin inşallah.Rabbimin izniyle inşallah bizler de o güzel mekanları ziyaret edebiliriz..

Saadet Yamak dedi ki...

Allah kabul etsin haccınızı. inşaAllah bir daha gidebilmek nasip olur. Rabbim bizlere de nasip etsin. sevgiler!

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Allah kabul etsin hosgeldiniz..

Zeytin Çekirdek dedi ki...

Allah kabul etsin bize de nasib olur inşallah

VuslaT dedi ki...

Hacım hayırlı cumalar demeye geldim. Dualarına talibim..Sevgilerimle..

Bir Kase Lezzet Ayşe Alkan dedi ki...

Hoş geldiniz sizlerde sefalar getirdiniz canlar dua etmezmiyim Rabbim cümlemize sağlık sıhhat afiyet ihsan etsin kolaylık kapılarını sonuna dek açsın zorluk kapılarını kapasın AMİN:)))

AsOrTiK dedi ki...

ayşe hoşgeldin.
allah kabul etsin.
kucak dolusu sevgiler

Mehtap Kaya dedi ki...

Hoşgeldin Ayşeciğim.Allah kabul etsin gitmek isteyen herkese nasip olur inşallah.Sevgilerimle..

Bakır tencerem dedi ki...

Rabbim haccını kabul etsin,tekrarını göstersin ayşecim..

Syhn dedi ki...

allah kabul etsin, bana da gitmek nasip olur inşallah.
yakın olsaydık şeytan taşladığın o avuclarını öper, zemzem içip hurma yemeye gelirdim.
sen öpmüşüm say.
sevgiler..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ayşecim; hoşgeldin canım. Allah ibadetini kabul ve makbul kılsın inşallah arkadaşım. Dileyen herkese nasip etsin..

Emine Kaya dedi ki...

Selamünaleyküm ben 2012 nisan ayında ordaydım resimleri görünce aynı heyecanı yaşadım Allah Razı olsun Allah hacılığınızı kabul etsin inşaAllah benim gibi isteyen diğer mümin kardeşlerime de hac nasip olsun Allah kabul etsin mübarek olsun..

Recep Altun; dedi ki...

Merhabalar.

Bundan sonra size "Hacı Bir Kase Lezzet" diye hitap etmemiz gerekecek. Cenab-ı Hakk, hac görevinizi kabul ve mübarek eylesin inşAllah.

Selam ve dualarımla.

Bir Kase Lezzet Ayşe Alkan dedi ki...

Hos geldiniz canlar.
Güzel gören gözlere.
Güzel isiten kulaklara
Güzel konusan lisanlara ve pamuk ellerinize saglik Rabbim hepimizden razi olsun.

Başak dedi ki...

Hoşgeldin Ayşecim. Neden bana sayfan giderken düşmemiş anladım. Ayşem nerelerde diye sayfana girdiğimde gördüm.Allah kabul etsin canım. Bizlere de nasip olur inşallah. Sevgilerimle..

Selma's world dedi ki...

Allah kabul etsin. ne güzel bir duygu. Allah bizlere de nasip etsin inş.

Vişnap Macide dedi ki...

Canım hoş geldin Rabbim kabul etsin hacılığını ve ibadetlerini.Çok güzel faydalı paylaşımlarda bulunmuşsun Allah Razı olsun sevgilerimle.

Sema dedi ki...

Allah kabul etsin, içinizdeki heyecan hala sürüyor belli, hep oralardan bahsetmek istersiniz...Allah bizlere de nasip eder inşallah.

ihlamurcum dedi ki...

Hoşigeldin,Ayşe'cim.Allah bizlere de nasip etsin, öyle güzel resimlerle imrendirmişsin ki.Bayıldım.

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

ablacım Rabbim kabul etsin..
inşallah bu mübarek günlerin yüzü suyu hürmetine bizlere de nasib etsin..
hoş geldin, safa geldin..

mihrimah dedi ki...

canımsın birkaç zamandır blogları dolaşamıyordum.çok mutlu oldum hac ziyaretinizden dolayı .rabbim tekrarını nasip etsin.çok çok öpüyorum kabeyi gören gözlerinizden.sevgiler.

ZYNP dedi ki...

ayşeciğim merhaba canım nasılsın?
Allah kabul etsin
öpüyorum canım