8 Kasım 2012 Perşembe

ÇİKOLATALI MUS (CHOCOLATE MOUSSE) PASTA

ÇİKOLATALI MUS
ÖZEL KEKİYLE ÇİKOLATALI MUS

GÜNAYDIN......:)))
Gününüz aydın olsun.
Üzüntü ve keder hepimizden uzakta olsun.
Nazlar niyazlar gelsin, hepimizi bulsun.
Aydınlık dolu güzel  günlerimiz olsun.
Yarınımız dünden güzel
Dünün hatıra olsun
Isıtsın güneş içimizi
Ne dilerseniz hayırlısı  olsun….


Günler sabahın mutlu ışıklarıyla başladı
Üstümüzde ışısın kar gibi beyazlıklar
Nur toplasın ellerimiz umut ağaçlarından
Aynada baksın bize mutlu bakışlar
Yer huzur gök sevinç olsun her daim
Dünden bugüne uzansın, şen kahkahalar
Issız kalma sende bir içten GÜNAYDIN de
Niçin asık suratla geçsin ki tüketilen zamanlar.

Netten alıntı.

...................................................................................................................................

GÜNAYDIN :)))
GÜNÜNÜZ AYDIN  OLSUN....
İçlerinde sevgi olan , dostlarıma, güzel gönüllülerime, sabahı şerifleriniz hayırlara vesile olsun.Nasılsınız??? 

Bu gün böyle, günaydınlarla bomba gibi girmek istedim. Hekes deki kasvetler gitsin, Güzellikler, mutluluklar kuşatsın. lezzetli kaseniz ışıtsın sizleri, Tabiki sizde onu ışıtın, ışığınızla:))) 

Evet geçelim tarifimize.
Bu gün sizlerle, beklenen tarifimi paylaşacağım. Nette pastasına rastlamadım ve benim tarifim.  Önce altına fındıklı kek yapıp üzerine mmmmmmmmmmmmmm  enfes çikolata ile kapladım.

Değişik tarif, değişik lezzet yapın. Sefanız olsun. Çikolataya doyun. Biliyorsunuz dileğim ve talacım tattılar geçer not alındı. Hatırlarsanız blok arkadaşlarım gelince yaptım. Peynirli poğaça ve güzel dostluklara.  Paylaşımında resmi vardı işte o lezzetli tarif çikolatlı mus. Of müthiş bir tarif diyorum başkada bir şey demiyorum.
Ama bu gün pastaneler üzülecek :))) Çok konuşma Ayşe hadi tarife geç.



Haydi beyler bayanlar buyururun...
Pamuk eller mutfağa:)))


 MALZEMELERİ
Keki için:
1Yumurta
1 Çay bardağı şeker
1 Kahve fincanı  sıvıyağ
1 Kahve fincanı süt
Bir buçuk fincan un
2 kaşık fındık ( robottan un gibi çekin)
1 Çay kaşığı karbonat
 Fırın kağıdı
 22 cm. çember kalıp. Yüksekliği 7cm. 
Not: Her zaman tariflerimde çay bardağı ve su bardağı, klasik paşabahçe bardağı.
Fincanda, klasik Türk kahvesi fincanı kullanırım.

Çikolatalı mus (chocolate mousse) için:
120 Gr bitter çikolata
80 Gr fındıklı çikolata
1 Kutu krema ( 200 ml )
1 Su bardağı süt
2 Kaşık nişasta
2 Yumurta sarısı
2 Yumurta beyazı

 Üzerinin çikolatalı sosu:
100 ml krema
 80 gr bitter çikolata


Üzerine: Çikolata taneleri 
Topi tanem ( Markette satılıyor )


 YAPILIŞI
1)Öncelikle kalıbımıza fırın kağıdı ile kaplayın Sünger pandispanya tarifine bakın.

2) Kekin önce yumurta ve şekeri köpürtüp diğer malzemeleri ekleyip, fırın kağıdı ile kapladığımız kalıba keki koyup 170 derece fırında pişirelim. 
Not: Çok kalın kek olmayacak malzemeleri onun için az. Biz burda taban yaptık.

3) Şimdi sıra çikolatalı mus yapımında:
 Kremayı mikserle çırpıp dolaba koyalım. Çikolataları benmari usulü eritip, sütümüzü ısıtalım. Başka kapta yumurta sarılarını çırpıp sütün içine azar, azar ekleyelim,şimdi içine eriyen çikolataları koyalım bir yandan karıştırmaya devam.
Şimdi az suda nişastayı açıp ekleyelim karıştırıp altını kapatalım.
Not: Rengi nasıl bakın  çok açık olma ihtimali varsa bir kaşık kakao ekleyebilirsiniz size kalmış:))


4) Şimdi bir kaba sıcak su koyun başka bir kaba yumurtanın akını koyun sıcak suyun içine oturtun  çırpın. Bembeyaz oluncaya dek.

5) Şimdi hepsini sırayla karıştırma zamanı: 
Krema ile yumurta sarılı karışımı karıştıralım yavaş yavaş. Şimdi beyazları karıştıralım. yarım limon kabuğu rendesi  koyun içine karıştırın bütün karışımları karıştırdık.

 6) Şimdi keki önce kağıttan sonra kalıptan çıkarın. Kekimizi sunum yapacağınız tabağa koyun. Ben böyle pastalara pasta altlığı kullanıyorum. Şimdi keki çembere tekrar oturtun:) kekin üzerine karışımı dökün ve dolaba yolculuk yapsın 2 saat dursun.

Önemli not: Burada korkmayın kıvam cıvık endişelenmeyin yanlış giden hiç bir şey yok . Dolapta kıvam alacak.

7) Ve son işlem üzerinin çikolata sosu: Tencereye kremayı koyalım, ılıyınca çikolatayı ekle erisin ocağı kapatalım.  Ara ara karıştıralım biraz soğuyunca dolaptan pastayı alıp, üzerine dökelim ve tekrar dolaba koyalım, bir  gece beklesin.

8) Çok yoruldunuz ama sonuç muhteşem oldu. Şimdi dolaptan pastamızı çıkaralım ve yavaşça çemberinden çekelim. Üzerini süsleyelim. Tamamdır, benimle bu tarifte buluştuğunuz için hepinize teşekkür ederim.

Ağzınızın tadı hiç bozulmasın. Ellerinize sağlık:)))




AFİYET OLSUN.
ÇİKOLATALI MUS TADINDA
HAYIRLI HAFTA SONLARI
SAYGILAR :)))


87 yorum:

Allah ne verdiyse dedi ki...

kiymetlim .hayirli sabahlar .
güne enerjinle baslamak damagimda resimden gelen tadi his etmek tarifi imkansiz bir haz .denenecekler listesine alindi
ellerine saglik hemserim
en emine emanet

KALBE GİDEN YOL dedi ki...

Canım ne kadar iştah açıcı bir pasta muhteşem görünüyor ve çikolata, fındığın birleşimi tam benlik yani:))Ellerine sağlık!

queen_ff dedi ki...

Bayıldım..Nasıl bir emek.Ellerine sağlık.Muhteşem gözüküyor.Canım çekti ;))

nevininyemekleri dedi ki...

Ben bunu kiyipta yiyemem. Fotograf gibi olmus. Ellerinize saglik. Sevgiler:)

Katre-iSevgi dedi ki...

Enfes görünüyo:)Ellerinize sağlık

Füsun T. dedi ki...

Rajimdeyim ben, sana iyi günler, hadi bay bay :))))))))

bahar006 dedi ki...

Ya sabah sabah döktürmüşsün yine, gözüm gönlüm açıldı:) Ellerine sağlık canım ve amin tüm dileklerine:)

Derya Sezgin dedi ki...

Kuzum ne güzel dilekler bunlar gönülden AMİN...diyorum.Pasta muhte
şem ellerine sağlık öpüyorum...

Tarif Diyarı dedi ki...

nefis bir pasta bir dilim alsaaam:) ellerine sağlık ablam.Sevgiler

mutfakta bir mimar dedi ki...

Süper gözüküyor.Lezzetini buradan alabiliyorum =)

Lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyor.benimde bu günlerde pasta yapasım var

Anna dedi ki...

Ça a l'air bon !
Anna

SeVgİ KeLeBeĞiM dedi ki...

harikaaa görünüyor,ellerinize sağlık suan nescafemin yanında olsaydı iyi olurdu :)

durme durme dedi ki...

Görür görmez mest oldum bu nasıl bir kek, hem de kahve yudumlarken hiç olmadı. Elinize sağlık.

Değmesin Yağlı Boya dedi ki...

Sevgi de gelir bu pastayi kacirir gider!..gelen okuyucu ne bulur bilmem heeeepsi tumu benim bana neeeee :)))

Harika!..ellerine saglik..

sarımutfak-hande dedi ki...

aman tanrım bu ne yaaa ,nefis bişi bu tam benlik o dilmi almak istiyoruuummmmmm
bu arada şiir de harika sanada günaydın canım

SEVGİLERİMLE dedi ki...

off offf diyorum,
bir de ıslık çalıyorum,

nefis görünüyor nefiss,

mutfağa değil de,pastaneye doğru gidiyorum ben,

senin de günün aydınlık ve keyifli geçsin arkadaşım,

sevgilerimle...

bücürükveben dedi ki...

vay vay vay:))))muhteşem görünüyor, eline sağlık canım, afiyet olsun...ya ne diyorum biliyor musun, yemek blogu yapanların aileleri, çoluk çocukları ve tabii eşleri ne talihliler:)))
güzel dileklerine de çok teşekkürler
bil mukabele

kozmetikperisi dedi ki...

bu nasıl nefis bir şey böyle,insan yemeye kıyamaz

nursen aksoy dedi ki...

Bana bir dilim yetmez..Çok muhteşem görünüyor,ellerine sağlık canım..Yiyenler çok şanslı..

kardeşler-nikahşekeri dedi ki...

Çok güzel görünüyor Ayşe'cim..Bakarken resimin içine düşecektim:)Çokta lezzetli görünüyor..Ellerine sağlık:)

ZEYNEP KOZAN dedi ki...

nefiss görünüyor canım
ellerine sağlık
öğle yemeğinin üzerine bir dilim olsa hiç fena olmazdı:(

Didem Özkan dedi ki...

Bu ne güzellik böyle..
Çok severim çikolatalı pastayı, kim sevmez ki? :)
Harika görünüyor, ellerinize sağlık..

Zeynep Ceyiz Evi dedi ki...

oof diyorum of ellerinize sağlık,afiyet olsun..sevgiyle kalın..

Cafe Portakal dedi ki...

kahvemin yanına olaydı şimdi hmm ellerine sağlık
sevgiler

kardelen sezgin dedi ki...

koltuklarımız kabardı kabardı uçmak üzereyiz havamız bimilyon oldu,bu ne güzel güne başlamak böyle sefamız olsun siz çok yaşayın.Pastada bir harika elinize sağlık

PASTA KÖŞESİ dedi ki...

günaydın vazgeçtim tünaydınnnnnn :)ellerine sağlık ablacım olay budurrrrrr ohh süper :)ellerin dert görmesin...

çağla deniz dönmez dedi ki...

Şimdi ben diyetteyken bu postu okuyup, o tatlıyı yiyememedim ya. Ömrümden en az 1 sene gitti :((

nohuts dedi ki...

Hmmm bu nasıl güzel bir pasta böyle... Lezzetide öyledir biliyorum ki... ellerine sağlık

VuslaT dedi ki...

Sanada güüüüüüüüünaydın kuzum. Canım benim sabah sabah lezzetinle gözümüzü gönlümüzü şenlendirdin. Ellerine kollarına sağlık kuzum..ss

ahestebeste dedi ki...

Canım merhaba, bu nasıl bir güzelliktir böyle.Sayfada pırıl pırıl karşılıyor insanı.Ellerine sağlık.
Günaydın akrostişli şiiri yazıp duvara asacağım:) İnsana neşe veriyor.
Sevgiler.

bir kase lezzet dedi ki...


Hoş geldiniz canlarım.
Tarifi girip temizliğime devam ettim.
Şimdi mola zamanı sizlerleyim.
Teşekkürler.:)))

Ellerinize sağlık hepimize günaydınlar sevgi ve saygılar:)))

maraşal dedi ki...

Oyoyyyyoy maşallah sana.
Ellerine sağlık nefis nefis.
Sanada aynı dilekler.

hülya dedi ki...

Ay bu nasıl güzellik böyle süper ...Aynını izin varsa yapacam...Ellerine sağlık...

tuğba yavuz dedi ki...

elinize emeğinize sağlık :)

mazlume dedi ki...

Ay bakmaya kıyamadım.
Yapanın yazıp bizle paylaşan ayşeme sevgiler.
Maşallah hamaratım.

mazlume dedi ki...

Ay bakmaya kıyamadım.
Yapanın yazıp bizle paylaşan ayşeme sevgiler.
Maşallah hamaratım.

Gurme Şirine dedi ki...

çikolatalı pastayı çok severim :)))
bende 1 dilim istiyorum ablam...
ellerine sağlık...

Aslı dedi ki...

Dediğin gibi herkesteki kasvet üzüntü gitsin, bize kalan sadece mutluluklar olsun.

Valla nefis bir pasta tarifi bu canım ya, ellerine sağlık.

vişnap dedi ki...

Çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık .Önümüzde ki günlerde bende mi yapsam acaba diyorum ki aklıma yazdım mutlaka yapacağım .Sevgilerimle canım..

ANTPASTA Antalya Butik Pasta ve Kurabiye dedi ki...

harika görünüyor eminim lezzetide öyledir eşimin doğum günü geliyor şeker hamursuz bir pasta düşünüyordum tarifini not alıyorum en kısa zamanda denemek üzere sevgiler

bir kase lezzet dedi ki...


Hoş geldiniz canlarım.
Yapın izin var tabiki bloğunuzda yayınlayınca link düşerseniz sevinirim:)))

ÇokoPrensin Annesi dedi ki...

Bayıldım ya, yeme de yanında yat olmuş:))

pembe kekik dedi ki...

Ben gelene kadar akşam oldu ama nefisss görünüyor. Antalya'ya gelirsem bundan istiyorum. Sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

bu nasıl bir görüntü canım.akmaya bile doyamadım kaldıkı yemesi nasıl olur acaba.ellerine sağlık canım.sevgiler.

emoş dedi ki...

bu nasıl güzel bişey arkadaşım yahu bayıldım.görüntü süper lezzet muhteşemdir herhalde....ellerine sağlık.

Nursevin Sönmez dedi ki...

banane banane ben de istiyorum. önce tatmam lazım. Harika nefissss. elelrien sağlık.:)

gül kokuları dedi ki...

Görüntü ve anlatım süper
Tadı da öyledir eminim
Ellerine sağlık...

candan dedi ki...

Bu tarifi bizimle paylaştığın için teşekkürler.
Yazın hep güzel pasta mükemmel ötesi.
Allah razi olsun.

feray dedi ki...

Ayşem canım bu ne müthiş bişey böyle ellerine sağlık canım benim..

Elif'in Terazisi dedi ki...

Canım ellerine sağlık, enfes ,enfes:=)

Kitap Cumhuriyetim dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Harika:)

morpuanlıpembeçorap dedi ki...

allahıııııııııııımmmmm...yemek istiyorum..evet o tabagı yemek istiyorum..ellerinize sağlık nekadar geç kalmışım ben bu bloğa ..neyseki tanıştık...afiyetle takipteyim:)

Baharcicegi dedi ki...

Muhtesem görünüyor,bol cikilotali koca bir dilim alabilirmiyim kaldiysaaa

ÖZLEM TURAN dedi ki...

Bu ne güzel bir manzara, tam izlemelik. Ellerine sağlık Ayşeciğim. Afiyetle yiyin. Sevgiler.

Aicha Dalgic dedi ki...

amaaaaaaann daa amaaannnn

ellerinize saglik efendim

afiyet bal seker olsun !


bayildim blogunuzzaa

o kadar lezetli gorunuyorki


gece gece agzim sulandi yahuu


ellerinize saglik sizi takibe aliyorum

blogunuzu çok begendim

mutlaka sizi kendi bloguma davet

ediyorum

hayirli geceler


www.fraise-framboise.blogspot.com
www.fraise-framboise.blogspot.com

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerinize emklerinize saglik cok güzel bir pasta yapmissiniz afiyetler olsun canim.

BaHaR dedi ki...

Çikolatalı pastalara bayılan bir kız annesi olarak deneyeceğim enfes bir pastaya benziyor elinize sağlık:)

iğne oyalarım ve hobilerim dedi ki...

ellerine sağlık canım ya muhteşem görünüyor

SERAP UZUN-KARAKAZANDAN dedi ki...

Son fotoda ki bir dilim benim icin degil mi? :)
Eline saglik cnm,nefis görünüyor.

Selamlarimla.

bir kase lezzet dedi ki...


Hoş geldiniz.
Sefamız olsun binlerce şükürler.
Buyurun gelin yapar size lezzetli kaseniz.

Sevgiyle kuşatsın bu mübarek cuma günü hepimizi.
Hayırlı cumalar:)))

BİRİNCİSİN dedi ki...

Muhteşem bir lezzet olmuş,ellerine sağlık.SEVGİLER:)

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor.
Uğraşmaya değmiş.
Sevgiyle kal.

lila dedi ki...

Bir dilim alıyorum. Mmmmmmm. Nefis.

Ahu dedi ki...

Çikolataya doyun mu ?? Allah doymam mıııı :)) Nefis bir lezzet. Özsüt'ün pastalarına benzemiş aynı. Ellerine sağlık canım.

çatlakkafe dedi ki...

ellerinize sağlık pasta nefis

Beyaz Bezelye - Bugy dedi ki...

Ay ayy neler görüyorum ben de geçmiş doğum gününü kutlarım lezzetli kasem:) Nice seneler sağlıkla inşallah!
Ama bu bana yapılmaz kiii gömülürüm ben bunaaaa:) Çoook canım çekti çooookk! Ellerine sağlık canım benim

ihlamurcum dedi ki...

Ayşecim bu ne,inanılmaz...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Tatlım Ayşe'm, enfes bir görüntü. Ellerine sağlık olsun canım. Öyle güzel görünüyor ki bir dilim aldım :) Çok öpüyorum canım, sevgiler.

Ahu dedi ki...

Malzemelerim tamam. Yarın bir cesaret Pazar günü etkinliği olarak yapacağım inşallah. Senin ellerine sağlık. Bana kolay gelsin :)

sibelinmutfagi dedi ki...

ellerine sağlık süper olmuşşşşşşşşş tam ağzıma layık

siyahkuğu dedi ki...

Ellerine sağlık canımm, hayırlı akşamlar diliyorum, kocaman öpücüklerimi bırakıyorum ,kaptırma bak o öpücükler senin:)))

MAZES dedi ki...

ellerine sağılık canım,bu ne güzellik.

hayriye dedi ki...

Offffff müthiş olmuş.
Yutkundum.
Ellerine sağlık.

aslı dedi ki...

Bu ne güzel mmmmmmmm.
Sanada günaydın.

Recep Altun; dedi ki...

Merhabalar,

Ellerinize ve emeklerinize sağlıklar dilerim. Bir değişik pasta çeşidini daha sayenizde öğrenmiş olduk.

Yaşımız gereği artık pastadan ve börekten uzak duruyoruz ama, sadece tadımlık minnacık bir parça yiyebiliriz.

Selam ve dualarımla.

deeptone dedi ki...

günaydın.

kakao çikolata hastası olarak bayılırım buna.
:)

Tombul Tarifler dedi ki...

ayşeciğim yine beni mahvettin şekerim. nefis olmuş bu nefis. bence de pastaneler üzülüyordur şimdi. ben bunu evde yapmazmıyım. eline emeğine sağlık arkadaşım. çok öpüyorum kal sağlıcakla...

bir kase lezzet dedi ki...


Hoş geldiniz.
Sefalar getirdiniz.
Tüm dileklerinizi hediyelerinizle beraber aldım kabul ettim.
Bil mukabele.:)))

PETUNYALARIM dedi ki...

Emeklerine, anlatimina, ellerine saglik gönlü güzel kardesim benim... Adeta "ye beni" diye haykiriyor bu pasta..:) Sevgilerimle,

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Tadına bakan biri olarak diyorum ki görüntüsü kadar tadıda muhteşem. Ellerine sağlık ablacım.

Kal sağlıcakla.

Sevil Aslan dedi ki...

bu görüntü karşısında nedesem bilemedim bayıldım eridim bittim..o dilim benim olsun ..hayır hayır pastanın hepsi benım olsun istiyorum ...:))
canım şahane görünüyor ellerine emeğine sağlık..

Adsız dedi ki...

Bu nasıl güzellik ellerine sağlik.

SÜSLÜ ve PEMBE DÜNYAM dedi ki...

Canım tok olmama rağmen iştahımı açtın.Ellerine sağlık.Güzel yorumun için teşekkür ederim. ;)

Damla Başer (Kurabiye Atölyesi) dedi ki...

Nefis görünüyor bayıldım ellerinize sağlık

Pozitif Pembe dedi ki...

Ayşe görüntü beni benden aldı perş misafirim var yada vhaftasonu yatılı misafirim var tatlı ne yapayım diye düşümnüyordum tarifi aldım yazdım epey bi uzunmuşşş ama değer doğrusu....yalnız ben o toplarıda merak ettim büyük olanlar ondanda yapmak isterim onları nasıl yaptın...bana bir gelde söyle marifetli arkadaşım.sevgiler

Özgür Tatlar dedi ki...

birsuru tarif var senden denemek istedigim.en kisa surede bu da dahil deneyecegim canim.