Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

ŞEKER HAMURLU KURABİYE

YEMEĞİN BUĞUSU PARANIN SESİ Nasreddin Hoca Akşehir'de kadılık vazifesini yürütürken karşısına iki adam çıkmış. Birisi öteden beri ...




YEMEĞİN BUĞUSU PARANIN SESİ
Nasreddin Hoca Akşehir'de kadılık vazifesini yürütürken karşısına iki adam çıkmış.
Birisi öteden beri cimriliği ile tanınmış bir aşçı, diğeri de boynu bükük bir fakir.

Aşçı sözü almış
Hocam demiş, ben bu adamdan davacıyım. Nasrettin hoca neden davacısın diye sormuş.
Dükkanın önünde fasulye pişiriyordum. Tencerenin kenarından buğusu çıkıyordu .
Bu adam elinde somunla geldi. Kopardığı lokmaları yemeğin buğusuna tutup başladı atıştırmaya.
Nihayet koca bir ekmeği bitirdi. Eeee ne var bunda dedi Hoca :)

Ondan fasulye buğusunun parasını istedim, vermedi. Bende halimi arzetmek için hadi kadıya gidelim dedim. Nasreddin Hoca anlatılanları dikkatlice dinledikten sonra fakire dönüp.
Doğru mu bunlar ? diye sormuş. Evet, demiş fakir adam.
Nasrettin hoca, öyleyse para kesesini çıkar bakalım.

Zavallı fakir kadı efendiye karşı gelememiş. İçinde üç beş akçe bulunan para kesesini Hoca' ya uzatmış.
Bu sefer aşçıyı çağırmış yanına. Keseyi kulağına yaklaştırarak şıngırdatmaya başlamış.
Sonra da haydi demiş aldın işte alacağını.
Aşçı nasıl olur ? diye şaşkınlığını belli etmiş. Paramı vermediniz henüz.
Hoca cevap vermiş. Fazla uzatma, yemeğin buğusunu satan paranın da sesini alır elbet !!!
................................................................................................................................................

GÜNAYDINLAR
SABAHI ŞERİFLERİNİZ HAYIRLI OLSUN :)))
Nasılsınız?????
Nasrettin hocayı okuduktan sonra insan iyi olmazmı? yine ders alınası bir kıssa.
Nasrettin Hocayı rahmetle anıyorum.
Yeni bir aya merhaba dedik, herkes için hayırlı olması dileklerimle.İnternetteki sorundan dolayı sizlerle buluşamadım ve bu gün kalktım, canlarımla sohbet edeyim dedim.Çocuklarımız okullarına, yeni sınıflara, yeni arkadaşlara ve öğretmenlerine alıştı çok şükür.

Bu hafta Antalyalı bloggerler buluşması var . Katılmak isteyenler, Organizasyon ile ilgili gelişmeleri ve katılım bilgilerini,sevgili arkadaşımız, Ayşerose'nin sayfasına bırakabilirler...
BULUŞMA TARİHİ :03.10.2012 (çarşamba)
YER :ATATÜRK PARKI
MEKAN:GAZİANTEP ET&BALIK RESTAURANT
SAAT :13:30

Bu gün sizlerle şeker hamurundan kurabiye çalışmamı paylaşacağım. Üç ay önce izgün hanımla oturup güzel kurabiyeler yaptık teşekkürler arkadaşım güzel bir gündü, hem yorulduk hem bir şeyler öğrenmek adına güzel bir gündü. İstanbul'a gidince Eminönündeki pasta malzemesi satan yerlerden eksiklerimi tamamladım. Hatta malzemeleri alırken kızım biz pastacı dükkanımı açı caz diye sordu, malzemeler çok tetaylı.

Ben bu gün en te taysızını paylaşacağım sırayla zora doğru gideriz.Kızımla çok eğlenerek kurabiyeler yaptık hatta istekler geldi, siparişler aldım,arkadaşlarıma şeker hamuru kurabiyeler yapmaya başladım, talepler çok güzel. Çıkan sonuçta önemli, sizler hala denemedi iseniz deneyin. Bir bilen dende yardım almanızı tavsiye ederim, çünkü çok detaylı.

Haydi bakalım gelsin tarifimiz.
Beyler bayanlar pamuk eller mutfağa.

MALZEMELER
200 Gr tereyağı veya margarin
1 Su bardağı pudra şekeri
1 Yumurta
Yarım paket vanilya
1 Çay kaşığı k. tozu
Un ve kurabiye kalıpları

Üzerinin şeker hamuru ile kaplaması için
Şeker hamuru
Gıda boyası
Nişasta
Bal

YAPILIŞI
1) Bir kaba tereyağını, pudra şekerini koyup karıştıralım diğer malzemelride koyup kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edelim.Hamur dinlensin, merdane ile açıp kelebek kalıbıyla basalım, fırın kağıdı serili tepsiye dizelim. Isınmış 170 derecede pişirelim.




2) Daha önce şeker hamuru yapmıştık. Marşmelovdan şeker hamuru yapımı için Tıktık:)))
Ayrıca lokumdan şeker hamuru yapımı için Tıktık:))) Lokumdan yaptığınız şeker hamurunu hemen kullanınız. Lokumdan yaparsanız bekletmeyin hemen kurabiyelerinizi süslemeye başlayın:)))

Marşmelovdan şeker hamurunu yaparsanız. Bir gün beklesin, dinlenen şeker hamurundan pembeden az alın elinizle çalıştırın nişasta serpip açın ne ince ne kalın olsun. Kelebek kalıbıyla basın çekin böyle devam edin. Yada beyaz şeker hamuruna az sarı gıda boyası katıp, aynı işlemi yapın. Çok güzel gidiyorsunuz.




3) Kelebeklere başka renklerden çiçekler yapmak için beyaz şeker hamura istediğiniz renklerde gıda boyası ekleyip karıştırın, sonra açın çiçekleri kesin, kelebeklerin kenarına doğru yapıştıracağınız yerlere fırçayla su sürün çiçekleri su sürülen yerlere koyun.




4) Kurabiyelere bal sürün hazırladığımız kelebekleri üstüne koyun son rutuj ortasına da su sürün şekerlemeleri yapıştırın, ne güzel oldu demi canlarım.
Ellerinize sağlık harika oldu. Yeni şeker hamurlu kurabiyelerde buluşmak dileklerimle.

Sevgiyle kalın mutlu olun :)))

Minik Atölyem'de güzel hediyeler var sizde katılın buyrunTıktık:)))




AFİYET OLSUN CANLARIM :)))
HAYIRLI HAFTALAR DİLERİM :))


72 yorum

  1. çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. insanın süs diye saklıyası geliyor,ellerine sağlık Ayşecim.

    YanıtlaSil
  3. Emeğinize sağlık!Ne kadar güzel rengarenk kurabiyeler bunlar bakarken bile içi açılıyor insanın:)
    Güne Nasrettin hocayla başlamakda süper hemen yüzüme tatlı bir tebessüm yayıldı teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım süper görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  5. Tebessüm ettiren kıssa için teşekkür eder ve rengarenk kubişlerden alır giderim:)
    Mutlu haftalar

    YanıtlaSil
  6. kurabiyeler çok güzel gözüküyor tadıda öyledir eminim ellerinize sağlık :) Yazdığınız hikayeler herzamanki gibi çok güzel okumak, hatırlamak ve en önemlisi ders almak en güzeli benim için tşkler :)

    YanıtlaSil
  7. Canım çok teşekkür ederim hatrımı sormuşsun, uzun süredir ilgilenemiyordum blogumla.Biraz sağlık problemleri vardı,çok şükür iyiyim şimdi.bugün yeni bir tarifle başladım tekrar postlarımı yayınlamaya:)Kurabiyeler çok güzel olmuşlar, ellerine kollarına sağlık.Mutlu haftalar olsun inşallah.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. benim hamarat arkadaşım ne güzel ne cici şeyler yapmış öyle...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Ayşe bana yazdıkların verdiğin bilgile için teşekkür ederim.O tarifi yapıcam ama merak ettiğim uyumadan önce sürsem yağı nasıl olur kokuusu çokmu kötü...yada sabahmı süreyim....burda zonguldakta refleksloji uygulayan yok ama internetten nasıl yapıldığına bakarak eşime yaptırabilirim yada artık antalyaya gelince yaptırıcam senden doktor ismi isteyerek.şeker hamurlu kurabiyelerin çok güzel sende demek sipariş almaya başladın...çok güzel artık senle rakibiz ne yapalım belkide paslaşırız yaza taşınıyorum :)))sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  10. Çok şeker görünüyorlar Ayşem...Ayrıca 'görüntüyle ağız sulandıranın , sık sık tarif yazmaktır cezası. Uymazsan KADIYA GİDERİM:)))

    Öptüm seni.ss

    YanıtlaSil
  11. Çok şirin olmuş bu kurabiyeler..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Selamlar adaşım, ellerine sağlık mükemmel kurabiyeler yapmışsın.
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık,çok güzel olmuşlar..Kıssadan kisse yine süper..Paylaşım için teşekkürler..sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. EE kuğulu kurbişler nerede:)))
    Ellerine sağlık can kuşum:))

    YanıtlaSil
  15. Hoş geldiniz canlarım.
    Tek tek teşekkür ederim.
    Ellerinize sağlık.
    Kuğucum kuğu kalıbını alayım onuda yaparız gülüm .
    Saygılar:)))))

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Ayşe çok güzel olmuşlar ellerine sağlık Batu dan Taha ya geçer gibi hastalık ayaktan geçiriyor ama çok istesemde bu sefer katılamayacağım bloger buluşmasına herkese sevgiler

    YanıtlaSil
  17. bize de göndersene birazcık :))))9

    YanıtlaSil
  18. canim
    kissadan hissemi kurabiylere bakarak aldim
    lezzetine varamadim görüntüsüyle yetiniyorum :))
    sevgilerimi dualarimi biraktim
    bensiz toplanacaksiniz güzel antalyamda :(

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık canım benim. Çok güzel olmuşlar. Çok çok öpüyorum Ayşe'm.

    YanıtlaSil
  20. ellerinize sağlık...çok şirin olmuşlar....

    YanıtlaSil
  21. canımmmm kurbişler çok şeker olmuş bayıldım ellerine,emeğine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  22. ellerine sağlık canım cok güzeller ayy bunları yemeye kıyamaz insan hiç denemedim ama senin tariflerine denemek istiyorum sevgiler banada beklerim

    YanıtlaSil

  23. ah bu hoca ah !!
    nasıl bir zekadır yarabbim :)))

    ya bu güzellikler ??
    bakmaya doyulmuyor :)

    YanıtlaSil
  24. çok güzeller
    kızınında seninde ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. Hoş geldiniz.
    Sefalar getirdiniz.
    kimler gelmiş maşallah canlarıma.
    Gelin çayı koydum.

    Pozitif pembecim evet canım o yağlar kokuyor.bir şey değil:)

    Saygılar :)))

    YanıtlaSil
  26. Ayşecim bu kurabiyeler yemelik değil seyirlik eline sağlık.

    YanıtlaSil
  27. Elini attığın herşeyi başarıyla tamamlıyorsun,ellerine sağlık kurabiyeler şahane olmuş....

    Wordpress blogumu sormuşsun...Ben onu yedekleme amaçlı açtım...Wordpressden bir blog açıyorsun,biraz düzenleme yaptıktan sonra (tema seçimi,blog düzeni gibi) araçlardan içe aktar butonuna basıyorsun ve blogger blogumdan aktar şıkkına tıklıyorsun ve sonra aktar diyorsun aynen aktarıyor...O ana kadar olan yorumları aktarıyor ancak aktardıktan sonrakileri aktarmıyor...Tekrar aktarma yapacağın zaman mesela bir kaç yazı daha yazdın bloggerde yine araçlar+içe aktar+blogger blogundan aktar ve (reset import)tuşuna basıyorsun ve içe aktar dediğinde aktarılıyor uyarısı alıyorsun bir müddet sonra wordpress bloguna tıkladığında aynen aktarıldığını görüyorsun....umarım yardımcı olabilmişimdir....sevgiler...hocaya çok güldüm :D

    YanıtlaSil
  28. ellerinize sağlık .çok şekerler.sevgiler

    YanıtlaSil
  29. insan bunları yemeye kıyamaz

    YanıtlaSil
  30. Ellerine sağlık,süper olmuşlar.Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  31. bayıldım bu kurabiyelere ayşeciğim, ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  32. Ayşem neye el atsa başarır.
    Maşallah ellerinr sağlık.
    Hoca ne yapsa yeri.

    YanıtlaSil
  33. Bunlar harika.
    Lezzet ve sanat fışkırıyor.
    Ders alabilirmiyiz.
    Bilgilendirirsen sevinirim.

    YanıtlaSil
  34. Ayşem neye el atsa başarır.
    Maşallah ellerinr sağlık.
    Hoca ne yapsa yeri.

    YanıtlaSil
  35. Güzelliğe gel gel ay yemelere kıyamam.
    Ellerine sağlık tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  36. Güzelliğe gel gel ay yemelere kıyamam.
    Ellerine sağlık tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  37. paranın sesi bile çok ona bence :))
    ablacım ohh döktürmüşsün yine çok talılar çok :) öleeee bakınırken hakkında bölümündeki yazıya ilişti gözüm daha öncede okumuştum aslında ama başladım okumaya anlam veremedim, inşallahla bitirdim okumamı :))))öpüyorum pamuk ellerini :)

    YanıtlaSil
  38. Çok güzeller :)) Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  39. merhaba arkadaşım.ben buralarda yokken harika tarifler yayınlamışsın.eline koluna sağlık.güzel günler.

    YanıtlaSil
  40. çok güzel olmuşş ya :) bende 16 yaşındayım ilk defa bende kurabiye yapıp şeker hamuruyla süslicem kendi doğum günüm için :)
    bu arada da bende bloguma beklerim gelirsen çok çok sevinirim :)
    http://eda1907ozer.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  41. şeker hamuruna bayılırım.
    ne şirin bunlar böyle.
    :)))
    et lokantasında buluşma haaaa.
    anladım diyet etler.
    :)))

    nasreddin çok iyiydi ha haaaaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  42. Bunlar nasıl güzeller böyle ama yaa:)))
    Bunlar yemelik değil,seyirlik olmuşlar..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  43. Maşallah, Ne kadarda güzel kurabiyeler emeğine sağlık... Nasrettin hocanında hikayesi çok anlamlı paylaşım için teşekkürler...
    iyi ki tanımışma fırsatımız olmuş... ben zaten takipçinim :))

    YanıtlaSil
  44. Blogunuza bayıldım. Sık sık uğrayacağımdan eminim. Tüm tarifler için teşekkürler. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  45. merhaba bloğunuz çok güzel izleyicinizim bende sizi bloğuma beklerim beğenirseniz izleyicim olmanızı da isterim hoşçakalın:)

    http://suslupuslublog.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  46. Çok seker olmuşlar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  47. Ay lezzetlim 40bin kere maşallah.
    Senden öğrenmek isterim.

    YanıtlaSil
  48. Ay lezzetlim 40bin kere maşallah.
    Senden öğrenmek isterim.

    YanıtlaSil
  49. şimdi ben oğlumun doğumgününde bu kurabiyelerden yapacağım, tabi önce bir ev denemesi yapacağım.Bir sorum var bende toz gıda boyası var olumu ki onunla yapsam??

    YanıtlaSil
  50. Hoş geldiniz.
    Sefalar getirdiniz.

    Emreyle hayat canım sorunda toz gıda boyası ile renklendirme olurmu demişsin.
    olur:)))
    renkleri tutturabilirsen:)))

    YanıtlaSil
  51. her şey harika görünüyo ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  52. Siz aşmışsınız diyorum başka da bişey demiyorum...

    YanıtlaSil
  53. denedim çok lezzetli oldu kurabiyeler, detaylı anlatım için ayrıca teşekkürler .benimkiler burada http://emreylehayat.blogspot.com/2012/12/dogumgunu-icin-kurabiye.html

    YanıtlaSil
  54. Merhaba bu ölçüde hamurdan kaç kurabiye çıkıyor? Ve bu kurabiyeleri süslemek için kaç gr şeker hamuru gerekli ana renk olandan mesela?

    YanıtlaSil
  55. Merhaba bu ölçüde hamurdan kaç kurabiye çıkıyor? Ve bu kurabiyeleri süslemek için kaç gr şeker hamuru gerekli ana renk olandan mesela?

    YanıtlaSil
  56. Hoş geldiniz.
    Hepinize teşekkür ederim:)))

    Çeyiz kızı canım sorunu cevaplıyayım:)
    Bu hamurdan kaç kurabiye çıkar demişsin kalpların büyülüğüne göre 25 ila 30 arası daha küçük kalıpta 35 adette çıkar canım.

    Kurabiyeleri süslemek için ana renk 600 gr yeter canım sen 1 kiloluk al üstteki renkleride azar azar renklendirir yaparsın artanları sıkıca sar daha sonra tekrar çalıştırıp kullanırsın sevgiler:)

    Kolay gelsin:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elerinize saglik ilk seker hamurlu kurabiye ve hello kitty seker hamurlu dogum gunu pastasi yapicam kizima umarim basarili olurum ve size tekrar tesekkur ederim bu guzel tarifleriniz icin sayin lezzet ustasi Ayse hanimcim. Fransadan saygi ve selamlar! !

      Sil
    2. Sevgili lezzet ustasi Ayse hanimcim tarifleriniz icin cok tesekkur ederim tarifleriniz sayesinde kizima ilk defa seker hamurlu dogum gunu pastasi ve kurabiye yapicam umarim basarili olurum insAllah tekrar tesekkur ediyorum saygi, sevgi ve Dua ile insAllah.. Fransadan saygi ve selamlar. .

      Sil
  57. Harika görünüyorlar. Oğlumun doğumgünü için tarifinizi deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  58. rmerhabalar ben sitenizi tesadüfen gördüm ve cok begendim tarifleriniz bire bir tutuyo hic bisey ziyan olmadi bu beni cok sevindiriyo bi sorum var size lokumlu seker hamurunu yaptim sahane oldu yanliz ben seker hamurlari strec filmde 6 ay saklamdigini biliyorum tabi bu marshmelow icin böyle acaba lokumluda saklama kosullari nasil merak ediyorum cevaplarsaniz cok sevinirim simdiden tesekürler

    YanıtlaSil
  59. hoş geldiniz:)
    güllü lokum dayanmıyor ama sade lokumdan yapılan şeker hamuru uzun süre dayanıyor:)
    kolay gelsin teşekkür ederim:)))

    YanıtlaSil
  60. merhaba kurabiyede küçülme yaşadınızmı yada küçülmemesiş için neler yapmak lazım neyden kaynaklanıyor bilginiz varmıı

    YanıtlaSil
  61. zeynepcim benimkiler küçülmüyor bu kadar kurabiye yaptım verdiğim tariflerin aynısını bilemicem malzemeden kaynaklanıyor herhalde:)

    YanıtlaSil
  62. merhaba.yumurta atılmasa ne olur acaba? canan

    YanıtlaSil
  63. Blogunuz cok guzel anlatimlariniz cok guzel Allah razi olsun 💕

    YanıtlaSil
  64. Merhaba.verdiginiz ölçüden kaç kişilik kurabiye çıkar acaba

    YanıtlaSil
  65. Yumurtasiz olmaz ....
    Teşekkür ederim. ..
    kalıp büyüklüğüne göre. Değişir..

    YanıtlaSil
  66. Yumurtasiz olmaz ....
    Teşekkür ederim. ..
    kalıp büyüklüğüne göre. Değişir..

    YanıtlaSil
  67. Yumurtasiz olmaz ....
    Teşekkür ederim. ..
    kalıp büyüklüğüne göre. Değişir..

    YanıtlaSil