Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

MUHALLEBİLİ KADAYIF

KUYU Bir gün, bir çiftçinin eşeği kuyuya düşer, adam şaşkınlık içinde kalır ve ne yapacağını şaşırır. Eşek saatlerce anırır sahibin...






KUYU
Bir gün, bir çiftçinin eşeği kuyuya düşer, adam şaşkınlık içinde kalır ve ne yapacağını şaşırır.
Eşek saatlerce anırır sahibinin kurtarmasını bekler yardım gelmeyince ümitsizliğe düşer.
Çiftçi köylüye danışır.
İstişare sonucu, ortak alınan karardan şu sonuç çıkar.


Eşeğin yaşlı olduğundan dolayı kuyudan çıkarmaya değmeyeceğine, kuyunun da çoktandır kapanması gerektiğini düşünürler.
Kararlarını uygulamak için her biri eline kürek alarak kuyunun başın da toplanırlar.
Eşek de beni kurtarmaya geldiler diye sevinir, tatlı tatlı anırır.


Bütün köy halkı


Kuyuya her biri birer kürek toprak atmaya başlarlar. Hayvan niye uğradığını şaşırır.
Eşek başına gelenin ne olduğunu fark edince, önce daha beter bağırmaya başlar.
Sonra düşünür, şimdi benim ne yapmam lazım, herkesin şaşkınlığı altında, birden sesini keser.


İçinden şöyle der eşek:


Ben artık bağır mayayım bunlar beni toprağa gömmek istiyor.Toprak atıldıkça ben üste sıçrarım ve kurtulurum.
Senelerdir sahibime çok çalıştım ihtiyarladım diye beni buraya gömecekler der.

Birkaç kürek toprak daha attıktan sonra, çiftçi kuyuya bakar, gözlerine inanamaz.
Eşek sırtına düşen her toprakla müthiş bir şey yapmakta, silkelenerek toprağı sırtından aşağıya atmaktadır.


Bu şekilde de yükselen toprak onun yukarı çıkmasına basamak hazırlamaktadır.
Bir süre sonra,köylüler toprak atmaya devam edince, eşek üste doğru çıkar.
Herkesin şaşkınlığı altında , kuyunun kenarından dışarı atlar.
Koşarak sevinçle uzaklaşır.Köylülerde ardından bakar kalır.


Bu hikayenin kıssadan hissesi


İşte bu kuyudan çıkmanın sırrı, bu kötülükleri silkeleyip atmak bir adım yükselebilmek...
Yapılan iyilikleri unutmamaktır....
Hayat üzerimize hep toprak atacak…....

Sıkıntılarımızın her biri birer kürek topraktır.....
Onlardan kurtulmanın yolu da bir adım atmaktır......
En derin kuyulardan bile yılmayarak, usanmayarak çıkabiliriz.....
Hadi silkelenin, atın sırtınızda kileri....
Bir adım daha hep beraber yukarı çıkalım..... :))))))))))


26 / 3 / 2012
PAZARTESİ


HAYIRLI GÜNLER
YENİ BİR HAFTAYI SELAMLADIK :)
SAĞLIK SIHHAT HUZURLAR DİLERİM.
MART AYINI BİTİRMEK ÜZEREYİZ.


Büyüklerimiz Mart ayı dert ayı derler, ondan giyimlerimize dikkat etmeliyiz.
Bu gün Antalya biraz bulutlu olsa da, neşeli cıvıl cıvıl baharın verdiği huzurla sizlerle buluştum.
Hafta sonunda büyükler ziyaret edildi ve hayır dualarını aldık.
Kızım Annecim ben tarih bilgimi geliştirmek istiyorum kitap alırmısın dedi.


D&R gittik, kitapların içinde kaybolduk öyle bir dalmışız ki akşamın olduğunu anlamadık.
En sonunda kitapları alıp eve geldik. Böyle dolu bir hafta sonu oldu...
Bu gün sizlerle muhallebili kadayıf paylaşacağım. Çok hafif leziz üzeri kıtır kıtır.
Muhteşem bir lezzet. Haftaya tatlı ile başlayalım, Tatlı yiyip tatlı konuşalım.
Ben kadayıfına zerdeçal koyuyorum çünkü çok faydalı, evimden ve içeceklerimden hiç eksik etmem.

ANAVATANI : Hindistan olan bitkinin tropik bölgelerde kültürü yapılmaktadır.
Ülkemizde Hint safranı,safran kökü,sarıboya zerdeçav,zerdeçöp,kürküma adlarıyla da bilinir.




Zerdeçalın Kullanım Alanları

Ahmet Maranki'den Sağlıkta


1 )Kürküminin safra artırıcı etkisi ispat edilmiştir.
2 ) Safrakesesinde kasılmayı uyararak kesenin boşalmasını sağlar.Bu yüzden safra rahatsızlıklarında kullanılır.
3 ) Ayrıca iltihap giderici etkisi de belirlenmiştir.
4 ) Esas olarak hazmı kolaylaştırıcı ve gaz gidericidir.
5 ) Peptik ülser ve ağrılarında
6 ) İnflamasyon giderici etkisiyle romatizmal artritte diyarede
7 ) Haricen deri rahatsızlıklarında kullanılabilir.
8 ) Halk hekimliğinde,astım,çıban,soğuk algınlığı,epilepsi,baş dönmesi,böcek sokmaları,sarılık ve mantara karşı ayrıca süt salgılanması için kullanılmıştır.
Gıdada:Tadı baharlı,portakalsı,zencefilsi ve çok hafif acı lezzettedir.Daha çok jelatin ve pudingler,çeşni maddeleri,hazır çorbalar,etler ve turşularda kullanılır.
Gıdalar için uygun doğal renk katkılarının en önemlilerinden biridir.
Ayrıca ipekli kumaşlar ve ince derilerin boyanmasında kullanılmaktadır.


Prof. Dr. Erkan Topuz zerdeçal için şöyle söylüyor:
Zerdeçal, Allah'ın bir mucizesidir. Günde 2-3 çorba kaşığı ala bilmeliler.
Bir tavuk çorbası yapıp içine koyup ailecek yesinler.
Mesela : Bunu bir baharat olarak kabul edip yemeklerine ve tatlılarına koysunlar.


Dikkat edilecek husus: Uzmanların tavsiye ettiği kadar kullanmalı.


Evet zerdeçalın faydasından bahsettik.
Muhallebili kadayıfı tarif edelim.
HAYDİ BEYLER BAYANLAR

Pamuk eller mutfağa gelsin tarifimiz




MALZEMELERİ
Muhallebisi için


6 Su bardağı süt
1 Su bardağı su
2 Kahve fincanı un
2 Kahve fincanı nişasta
150 Gr tereyağ
1 Vanilya
1 Su bardağı şeker
MALZEMELERİ
Üzerinin kadayıfı için

300 Gr kadayıf
2 Kaşık tereyağı
3 Kaşık şeker
1 Çay bardağı ceviz
1 Tatlı kaşığı toz zerdeçal
YAPILIŞI

Önce muhallebiyi hazırlayalım. Tencereye yağı koyalım erisin biraz kokusu çıksın. İçine unu koyalım az kavrulsun kapatalım. Soğusun içine sütü azar koyup karıştıralım topakları açalım ve ocağa koyalım.
Nişastayı su ile açalım sütün içine koyalım. Karıştıralım ceylan gözü olunca vanilyayı koyup kapatalım. Mikserden geçirip bardaklara paylaştıralım.
Kadayıfı buzlukta donsun çıkaralım ovcalayalım. Tavaya yağı koyalım erisin. Kadayıfları koyalım hafif pembeleşince içine şekeri ve cevizi koyalım, az daha kavrulsun kapatalım. İçine zerdeçalı koyalım karıştıralım ılIsın ve bardakların üzerine gezdirelim dolapta biraz soğusun.
Bir şey unuttuk sevgimizi de katalım ve kendimize maşallah diyelim.Ooooo muhteşem hazır tatlımız ellerimize sağlık.
NOT : İsteyen bor cama koyabilir. Kadayıfı ikiye ayırır, bor cama 1. sini yayar muhallebiyi üstüne koyar.2. kadayıfı'da yayar.





AFİYET OLSUN

HAYIRLI HAFTALAR
YÜZÜNÜZDEN GÜLÜCÜK
AĞZIMIZDAN TAD
EVİMİZDEN VE BLOGLARIMIZDAN HUZURUMUZ BU TATLI GİBİ OLSUN :)))


76 yorum

  1. ben çok severim bu tatlıyı canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık ayşecim çok güzel ve şık bir sunum sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Güzel kıssalar, faydalı bilgiler, nefis tarifler, arkadaşım ne kadar zengin bir blogun var ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyorrrrr :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Bu tatlı bir harika, çok seviyorum.
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık iyi haftalar:)

    YanıtlaSil
  7. En çok hikayeyi beğendim .Tatlıyı çok sevmem ama tam misafirlik.Sunumu da kasede çok şık olmus .Ben borcamda yapmıstım .servisi zor oluyor .Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. canım benim yüreğine sağlık her zamanki gibi kıssadan hissmi almış bulunmaktayım canım :) zerdeçalında faydalarını öğrendik ama ben daha önce hiç kullanmamıştım aktardan alıp deneyeceğim bende.Kadayıflı muhallebiye bayılırım dediğin gibi çıtır çıtır kıtır kıtır :) süper olur ellerine sağlı canım sevgiler

    YanıtlaSil
  9. öncelikle huzur dolu bir hafta diliyorum güzel bir hikaya kıssadan hisse tatlı görüntüsü çok hoş zerdeçal özellikle kanser hastaları için biz yaşıyoruz ama ölçüyü aşmamak gerekiyor hepimiz için önemli sayfanıza sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  10. Merhaba hayırlı haftalar hikayede tatlıda çok güzel teşekkürler.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Zerdeçalın tadı da olmadığından yemeklerde rahatsız etmiyor ama sütlü tatlıda denemedim.
    Güzel ve hafif bir tatlı,ellerine sağlık,iyi haftalar canım:)

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık, sütlü tatlıların vakti gelmeye başladı, mutlu haftalar:)

    YanıtlaSil
  13. ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM..
    ŞÜKÜR KAVUŞTURANA:))
    HEP AKLIMIN BİR KÖŞELERİNDE SAKLADIM SİZLERİ MERAKLA:)
    ALDIM BARDAĞIN BİRİNİ,
    :)
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  14. Hikayeye bayıldım canım .
    Muhallebili kadayıf eminim nefis olmuştur , ellerine sağlık , mutlu haftalar .

    YanıtlaSil
  15. offf en sevdigim tatlıdır sagol canım ..kadayıfları yerkenmi koymak lazım yumuşamasın diye teşekkür ederim hemen yapıcam....ben kupta yapmıyordum böyle daha şik eline ve yüregine saglık bilgilerinde için....saglıklı hafta herkese....

    YanıtlaSil
  16. ellerinize sağlık gzl görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  17. Bu hikayeyi daha öncede okumuştum, çok ders alınası gerçekten. İnsan kitapçıya gidince çıkması mümkün değil valla :)

    Çok güzel bir tarif, bende tepside yapıyordum, bu sefer böyle denemek istiyorum. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  18. süper görünüyor cnm ellerine sağlık.bu mart ayı gerçekten bir dert ayı.haftasonu bol güneş açıldık saçıldık haftabaşı yağış..

    YanıtlaSil
  19. sunumuda çok şık olan bu tatlıyı denemek lazım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. İyi haftalar ellerine saglik

    YanıtlaSil
  21. Kardeşim bizim evde çok sevilen ve
    yapılan bir tatlıdır ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  22. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Sunumuna bayıldım.Kuzucuğunun kitap istemesini çok takdir ettim. Okuyacak çocuk belli oluyor. MaşAllah diyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  23. Bu benim en sevdiğim tatlı: )

    Tek başıma bir borcam dolusunu yiyebiliyor bu bünye:P Sonra da göbek derdine düşüyor: )

    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  24. misafirlerime çok yaptığım,
    ve çok beğenerek yedikleri bir tatlıdır...
    her gelen mutlaka tarifini ister :)))
    çok gü<el görünüyor...
    ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. hem bu hikayeyi cok severim hem de muhallebili kadayıfı. kadayıflı muhallebi demiyorum özellikle, çünkü ben boooool kadayıflı seviyorum bu muhteşem tatlıyı ^_^ yine canımı çektirdin ama yaaaaa olmazki..

    YanıtlaSil
  26. Canım benim ne güzel bir haftasonu geçirmişsiniz. Bu arada tatlın harika görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Napmışsın öyle niye döktün o kadayıfları yerlere kaldır o kadehleri çabuk :)
    güzel sunum olmuş,elerine sağlık canım,afiyet olsun selamlar

    YanıtlaSil
  28. bayılırım bayılırım enfesle yerım ben bunkarı of of of

    YanıtlaSil
  29. Ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor. Çocuklar bayılıyor muhallebiye. En kısa zamanda yaparım inşallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  30. CANLARIM HOŞGELDİNİZ
    :)))
    TARİFİ YAYINLAYIP ÇIKMIŞTIM.
    :)
    YENİCE NETİN BAŞINA GELDİM...
    :)
    BENİM DOSTLARIM GELMİŞ ...
    :)
    TEŞEKKÜR EDERİM.
    :)
    ELLERİNİZE SAĞLIK .
    :)
    ZİYADESİ İLE ÇOK SEVİNDİM
    :)
    HEPİNİZ MUHABBETLE KALIN..

    YanıtlaSil
  31. Çok güzel görünüyor tadı öyledir bilhassa ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  32. Bu tarifi zerdeçalla denemedim,kesinlikle deneyeceğim.Resimlerde bir harika, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  33. ipekyolun çekişi için
    maralmg@blogspot.com

    YanıtlaSil
  34. Ellerine sağlık.Sunum da tatlı da bir harika:)

    YanıtlaSil
  35. Vayy sunuma bak (: çok güzel olmuş canımm ellerine sağlık (:

    YanıtlaSil
  36. Ayşecim ellerine sağlık.
    Aldım canım birisini.

    YanıtlaSil
  37. Offfffff!!!!
    Ensevdiğim lezzet
    zerdeçalın faydası çok önemliymiş.
    Paylaşım kıssa harika.

    YanıtlaSil
  38. Offfffff!!!!
    Ensevdiğim lezzet
    zerdeçalın faydası çok önemliymiş.
    Paylaşım kıssa harika.

    YanıtlaSil
  39. ben borcama dökenlerdenim ama kuplardada çok şık olmuş :)ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  40. FADİCİM CANIM
    :)
    BİZDE MUHALLEBİLİ TEL KADAYIF HEMEN BİTER :
    HEMEN BİTİREMEYENLER KADAYIFI YERKEN DÖKSE İYİ OLUR.
    SAYGILAR...

    YanıtlaSil
  41. KISSADAN HİSSE ÇOK GÜZELDİ..HİKAYELERİ İLGİYLE TAKİP EDİYORUM.MUHALLEBİLİ KADAYIFI ÇOK SEVERİM,SUNUMUN GÜZEL OLMUŞ,ELLERİNE SAĞLIK:)

    YanıtlaSil
  42. Ellerine emeklerine sağlık canım.
    Severek yediğimiz bu sütlü tatlıyı.Ben borcamda hazırlıyordum.
    Kadehlerde de şık bir sunum olmuş:)
    Sevgilerimle öptüm canım:)

    YanıtlaSil
  43. mmmm ellerine sağlık nefisss görünüyor:)

    YanıtlaSil
  44. ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  45. cok ama coklezziz gözüküyor :-)))

    YanıtlaSil
  46. çok severim bu tatlıyı bu şekilde hiç sunmamıştım ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil
  47. Güzel kıssanı okumaktan büyük keyif aldım. İnsanın en kötü zamanlarında böyle silkinmesi gerekiyor aslında ama başaramıyoruz çoğu zaman. Ayrıca tatlı da en sevdiğim tatlılardan biri. Zerdeçal ile denemedim hiç ama zerdeçalsız halini iyi biliyorum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  48. Enn sevdiğim tatlılardan biri.ellerinize sağlık.Sunumu da çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  49. Ama ben bu sayfaya geldikçe iştahım kabarıyo :) ne güzel görünüo olasada yesek :)

    YanıtlaSil
  50. sabaha güzel bir kıssa ile başladım ..paylaşımın için teşekkürler.çok güzeldi..

    muhallebili kadayıfında harika görünüyor..sunum çok hoş..ellerine sağlık canım..:)

    YanıtlaSil
  51. çook severim.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  52. Çoook şık gözüküyor,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  53. canımda nasıl muhallebi çekmişti, tam üstüne geldi:))

    YanıtlaSil
  54. Muhallebili kadayıf bizim evde çok sevilir. Bu aralar pek yapamadım. Gidip kadayıf alayım en iyisi;)Ellerine sağlık canım. sevgiler

    YanıtlaSil
  55. Ayşeciğim, hatırnaz arkadaşım benim.Ziyaretin için çok teşekkür ederim.
    Ben iyiyim canım, ama bilgisayarım iyi değil:)Nadiren bağlanabiliyorum internete, tamirci çağırdık, kablolu tvcilere haber saldık, henüz lütfedip gelemediler:) Ben de arasıra bağlanabilip de internete girebilince sevgili arkadaşlarımı ziyarete çıkabiliyorum. Hayırlısı ile bu da geçsin.
    Tatlı muhteşem görünüyor bu arada, ellerin dert görmesin, afiyet olsun, bereketi bol olsun.

    YanıtlaSil
  56. CANLARIM HOŞGELDİNİZ SEFA GELDİNİZ
    :)
    ÇIKIN GELİN BEN SİZE YAPARIM
    :)))

    YanıtlaSil
  57. ellerine sağlık kupta denememiştim.

    YanıtlaSil
  58. İçten yorumun beni çok sevindirdi, teşekkür ederim. Hikaye çok etkileyici, tatlı da iştah açıcı olmuş. Ellerine, yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  59. zerdeçalı tatlıda ilk defa duydum çorbaya yakışacağını sanırdım...sunum ve lezzet şahane,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  60. ellerine sağlık canım bu tatlı yenmezmii evde olsun gecenin üçü beşi kalkar yerim ben tatlıya karşı ayrı bir zaafım var :)
    melike

    YanıtlaSil
  61. Mmmmmm ellerine sağlık ayşecim.
    Kıssadan hissemi aldım.
    Devamını beklerim.

    YanıtlaSil
  62. Hikayeyi biliyorum ve benzer dersler çıkarmışız her gelen müsibette unutmamak gerek aslında.
    Kızının kitapları özellikle de tarihi kitapları sevmesi ne kadar güzel benim cadılar da şimdiden kitaplara düşkün ileride de kızın gibi inşallah kitap kurdu olurlar:)
    Tatlıya bayıldım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
    İyi haftalar canım:)

    YanıtlaSil
  63. Merhabalar Bir Kase Lezzet,

    Kuyuya düşen eşekten alınan dersin üzerine, muhallebili kadayıfta çok güzel oldu.

    Kalemine, emeğine ve yüreğine sağlık ve mutluluklar dilerim.

    Her bloğunuzda bir ders veriyorsunuz ve bu dersini güzelce çalışanı da sonunda güzel bir şekilde ödüllendiriyorsunuz.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  64. ellerine sağlık arkadaşım yine bize güzel bilgiler vermişsin gönlüne sağlık. sevgilerimi gönderiyorum sana...

    YanıtlaSil
  65. Amanda aman ellerine sağlık bu kez bardak bardak lezzet.Canım benimmm.

    YanıtlaSil
  66. lezzetli görünüyor :)
    http://fashionisable.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  67. Kissa cok guzel. Keske o essek kadar olupda yapilan kotuluyu umursamasak. Maalesef hep altinda kalip eziliyoruz.
    Eline saglik olsun canim bu tatlinin kupa fikri de super olmus. Cok severim bu tatliyi
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  68. Bayılırım muhallebili kadayıfa ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  69. NE GÜZEL ŞEYLER YAPIYORSUN SEN!!

    YanıtlaSil
  70. harika görünüyor bende deneyeceğim ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  71. Tariflerinize diyecek lafım yok harika ama nasıl güzel sunuştur böyle, hem hikayeler hem bilgiler. Bayıldım :) Üstelik sabah sabah da canım tatlı çekti

    YanıtlaSil
  72. Bu tatlının dilim dilim servis edilen versiyonunda muhallebinin altına da kadayıf seriliydi. Ama muhallebi kadayıfı çok yumuşatmıştı. Bu hali çok daha güzel olmuş. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  73. Çok sevdiğim bir tatlıdır.diyet bitse de yesem artık doya doya ellerine sağlık canım benim;)

    YanıtlaSil
  74. Bu tatliyi pek cok kisiden duymustum.Ellerinize saglik deneyecegim..

    YanıtlaSil
  75. Bu tatlıyı çok severim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil