4 Ocak 2012 Çarşamba

PORTAKALLI KESME KURABİYE





ANLATAMAM
Anlatamam derdimi dertsiz insana,
Dert çekmeyen dert kıymeti bilemez.
Derdim bana derman imiş bilmedim,
Hiç bir zaman gül dikensiz olamaz.

Gülü yetiştirir dikenli çalı.
Arı her çiçekten yapıyor balı,
Kişi sabır ile bulur kemali.
Sabretmeyen maksudunu bulamaz.

Ah çeker aşıklar ağlar zarınan,
Yüce dağlar şöhret bulmuş karınan,
Çağlar deli gönül ırmaklarınan,
Ağlar ağlar göz yaşların silemez.

Veysel, günler geçti yaş atmış oldu,
Döküldü yaprağım güllerim soldu,
Gemi yükün aldı gam ilen doldu,
Harekete kimse mani olamaz.

Aşık VEYSEL

Bizim yazmamıza, tariflerimizi paylaşmamıza da kimse mani olamaz.
Hepinize hayırlı günler.
Sevgi ve saygılarımla.
Turuncu renk giysilerimin bana verdiği enerji ile.
Sizlerle çok şükür  karşılaştık ve benim enerjim size de geçer ulaşır.

Bugün sizlerle kurabiye tarifi paylaşacağım.
Kahve ve çayınızın yanında enfes bir lezzet.
Eşimin her zaman filanca kafe de bir kurabiye var.
Çok güzel diye bahseder ama bana tatmak nasip olmamıştı.
Bir gün bana peçete uzattı bende merakla açtım.

 Küçücük bir kurabiye:)
Şaşırarak sordum bu ne o malum kurabiye dedi:
Akşam çayla afiyetle yedim ve yerken.
Artık sayıyorum, içine şunu da koymuşlar şu da var.
Çünki tattığım bir şeyin içinde ne olabileceğini anlaya biliyorum.

Mutfağa küçücük yaşta girmenin ve orada pişmenin faideleri.
Mutfakta değişik lezzetler yapmak  çok hoşuma gider.
Sabah ilk işim o tattığım kurabiyeyi yaptım.
Akşam eşime çayın yanında ikram ettim.
Eşim çok şaşırdı, sizde sevdiklerinizi şaşırtın.

Deneyin tavsiye ederim, benim favorilerim arasında.
Bugün sizlere tekrar yaptım, fotoğraflarımı çektim.
Sizlere kahve ile ikram da bulundum.
Sıcacık daha, umarım kokusu görüntüsü sizi de mest eder.

AFİYET OLSUN:):):)



Haydi hep beraber yapalım, pamuk eller mutfağa.

MALZEMELER
125 gram tereyağı (margarinde olabilir )
1 Yumurta
1 Su bardağı rondo dan çekilmiş şeker (toz gibi değil)
1 Kahve fincanı sıvı yağ
1 Orta boy portakal kabuğu rendesi
Yarım portakal suyu
2 Yemek  kaşık nişasta
1 Yemek  kaşık yoğurt
4 Su bardağı un
Yarım paket kabartma tozu
1 çay bardağı toz şeker( büyük taneli tercihimdir çün ki dışında görüntüsü hoş olur)

YAPILIŞI
1) Geniş bir kaba  tereyağ, yoğurdu  yumurtayı  sıvı yağı,portakal suyunu  ve rendesini koy karıştır.
2) Unu geniş bir kaba eleyip , nişasta ve kabartma tozu koyup katı hamur elde et.
3) Üzerini örtüp dinlendirmeye bırak.(15 dakika)
4) Hamuru tezgahta  sosis ile sucuk kalınlığında uzat.
5) Tezgaha toz şekerini yay hamuru üzerinde götür getir şeker yapışsın.
6) Bıçakla parmak kalınlığında kes tepsiye sırala 180 derecede pişir.
Fırından çıkınca yumuşak soğuyunca çok güzel oluyor.

Lezzeti bol portakal aromalı,  ısırınca sert, şeker tadı yerinde.

NOT: Tereyağlı yaparsanız sert kıyır oluyor.
Sana yağlı yaparsanız yumuşak kıyır oluyor.


AFİYET OLSUN:)

32 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeller ellerine sağlık bir tane alıp gidiyorum:)))

Hülya dedi ki...

ellerine sağlık Ayşecim, nefis gözüküyo hemen kaydediyorum ilk fırsatta yapacağım : )

cafemuss dedi ki...

Şık sunumunuz güzel tarifiniz şiir eşliğinde harika görünüyor efendim elinize emeğinize sağlık :)

Adsız dedi ki...

SEllerine saglik gorunusu harika.

birtutamkekik dedi ki...

harikasın ablacm:)
emeğine sağlık...
tuttum be bu kurabiye tarifini..
sevgiyle kal...

brai dedi ki...

ellerinize sağlık, şu beni yemelisin diye kulağıma fısıldayan nefis kurabiyelerinizden bir tabağın içine 3 tane koydum ve gittim, haberiniz olsun :)) Nescafe eşliğinde kendilerini yeme hayali kurma gibi bir düşüncem varda birazcık :) Ellerinize sağlık, görüntü muhteşemm ötesi :)

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

iade i ziyarete geldim :) ellerine sağlık tarifi çaldım :)

** ZEL ** dedi ki...

Mmmm pek nefis ,pek güzel gözüküyor kurbişler,ellerine sağlık canım..
Hayırlı olsun blogun..
Aramıza hoş geldin güzellikler getirdin:)

.:Hobibox:. dedi ki...

Harika bir kurabiye tarifi, gercekten usta işi, ellerinize sağlık, bunu mutlaka deniyşcem, huzurlu ve mutlu yıllar.

BynFavori dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, o kahvede de gözüm kalmadı desem yalan olur :)) ayrıca blogumu ziyaret ettiğiniz için tşkler. Sevgiyle kalın.

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

vallahi ellerine saglik...resimler ve tarifler süper....basarilar diliyorum....

sevgiler

Mutfak dili dedi ki...

Elinize saglik olsun cok guzel resimler ve tarifler.
Benim siteye uye olmussunuz ve mesaj da birakmissinzi ama ben mesaji mail adresimden gordum sitede uyeliyinzi ve mesajiniz gozukmuyor.
Her zaman beklerim iyi gunler sevgiler..

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Merhabalar Sevgili Ayşe,
bloguma bıraktığın yorum için teşekküre geldim ve seni tanıdığıma çok sevindim. Gezdim gördüm doydum ve yaşasın dedim bir yemek blogum daha oldu.
Ve bu kurabiyeyi çok sevdim. Yarın torunlarım gelecek onlara çok sevdikleri kurabiye türlerinden birini daha ikram edecem.
Ufacık bir soru şeker içine konulmuyor değilmi sadece dışına ve toz şekerimi rondoda çekeceğim.
Sevgiler...

bir kase lezzet dedi ki...

CANLARIM KURABİYENİN ŞEKERİ HAKKIN DA SORU SORMUŞSUNUZ:)))
1 SU BARDAĞI ŞEKER RONDODAN ÇEKİLİP İÇİNE KONACAK.
1 ÇAY BARDAĞI OLAN DIŞINA.
SEVGİLERİMLE:)))
AYŞE ALKAN

MUTFAĞIMDA NELER OLUYOR dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık

Çiğdem dedi ki...

Çok güzel site,özellikle fotoğrafları.Selamlar...

HEDEN dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar ellerıne saglık.

HobiCoffee dedi ki...

hemen bugün deniyorum :) Ellerine sağlık...

feray dedi ki...

Aramıza hoşgeldin canım. Harika kurabiyelerini kaydettim deneyeceğim.. Ellerine sağlık..
Sevgiler..

HEDEN dedi ki...

Sevgılı ayşecığım bu güzel tarifini bu gün yaptım.Çok nefis ve tadı harıka bır kurabıye oldu.Bu güzel paylaşım ıcın tsk ler.Yaptığım kurabıyeleri kendı blogumda yayınladım sevgılerle..

ozlems.corner dedi ki...

İadeyi ziyarete geldim:) ama senin blog çok tehlikeli,tam da rejime başlamışken,bu kurabiyelere bayıldım,deneme listeme aldım,harika görünüyor,ellerine sağlık...

yasemin dedi ki...

ellerinize sağlık... bu aralar kurabiyelere taktımm.. bunu da denemem lazımm... blogunuz çok renkli.. bana da bekliyorum.. sevgiler...

Poliganum dedi ki...

off off ne harika bir görüntü bu.Köpüklü kahve yanında kurabiyeler...
benim gibi mutfak konusunda ilgisiz bir insanın bile ilgisini çekti bu tarifler.her birini denemek istiyorum gerçekten :)

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Bende çok beğendim Kurabiyenizi,
Denemek gerek tadına bakabilmek için. Ellerinize sağlık.

Sevgiler*

pembe günlük dedi ki...

ay bunlar çok leziz görünüyor . ama ben kilo vermek isterken neden gördüm ki bunları :)

tarifküpü dedi ki...

Harika görünüyorlar ellerine sağlık. Portakammm Enfes:)

ihlamurcum dedi ki...

Harika bir tarifmiş, nasıl görmemişim.

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

bunlar ne şeker kurabiyeler yaa.bayıldım.Eline sağlık

medura dedi ki...

son portakallarla denemek lazım :)

kıvırcık bayan/Fatoş dedi ki...

Immmm çook güzel.... En kısa zamanda denemek istiyorum

Kelebeğin Hisleri dedi ki...

Kahvenin yanında da öyle güzel durmuş kii yaa çok canım istedi.
Ellerinize sağlık...

Kelebeğin Hisleri dedi ki...

Kahvenin yanında da öyle güzel durmuş kii yaa çok canım istedi.
Ellerinize sağlık...