19 Ocak 2012 Perşembe

BEŞAMELLİ RULO PİZZA ( ZENCEFİLİN FAYDALARI )










İYİ AKŞAMLAR CANLARIM
:)))))))))


Yeni bir gün bitmek üzere
Bir kaç gündür yeni tarif giremedim.
Çok yoğun günler yaşıyorum
Nedenini biliyorsunuz sınavım çok yaklaştı.


Evimin ihtiyaçları dostlarımın çaya davetleri
Bahçe arasında teyzelerim var.
Onların şirin camakenleri var sebze yetiştiriyorlar.
Beni çay içmeye davet ettiler, onları kıramadım.
Gidip geldim.


İçeri girer girmez kendime zencefilli çay hazırladım.
Yeni tarif yazmak için internetin başına geçtim.
Koşuşturmaktan  vücudum hastalık sinyalleri vermeye başladı .
Ben de zencefilli, ballı, limonlu çayım la takviye yaptım kendime.


Birde vitamin aldım inşallah kurtulurum.
Havalar çok soğuk kendimize dikkat etmeliyiz.
Biraz zencefilin faydalarından bahsedeyim.
Benim önemli çaylarım dan birisi


ZENCEFİL
Kur'an da (insan suresi,17. Ayette adı geçen tek baharattır.
  1. Hafızayı kuvvetlendirir.
  2. Gaz söktürücüdür.
  3. Vücudu terletir.
  4. İtihap önleyici etkisi ile (eklem iltihaplarında etkilidir.)
  5. Soğuk algınlığına iyi gelir.
  6. Balgamı söktürür iyileşmeyi hızlandırır.
  7. Bulantıları gidermeye yardımcı olur. (kusmayı önler)
  8. Vücut direncini  bedensel ve zihinsel gücü arttırır.
  9. Mikrop öldürücüdür.
  10. Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  11. Kansere karşı koruyucudur.
  12. Damar tıkanıklarını önlemeye yardımcı olur.
  13. Damarları genişleterek romatizma ağrılarının hafiflemesine yardımcı olur.
  14. Bağırsak bozukluklarına iyi gelir.
  15. Hazmı kolaylaştırır.

Evet daha pek çok faydası var bu kadar yeterli.
Bugün sizlere
Pizza tarif edeceğim.
Ben kızımla yaparken çok eyledim,umarım yaparken sizlerde eylenir siniz.
Çok basit ve gösterişli, şık göze hitap eden,hamur yuğurma telaşı yok.


Yeyince o kadar lezzetli ki yerken bidaha yesem diyeceksiniz.
Bizim evin gurmelerin den biri olan eşim bunda hiç eksik bulamadı.
Karnı toktu ama hiç itiraz etmedi.
Sizlerde bu lezzete bayılacaksınız.


Haydi tarif edelim.
Pazar günü mutlaka yapın.
Eşiniz çocuklarınız ve dostlarınız mutfakta hangi şef var desin.
:))))))))))))))))








MALZEMELERİ

  • 2 Yufka
  • 50 gr tere yağı
  • 7 Sosis (ufak doğrayın)
  • Yarım sucuk (ufak doğrayın)
  • 3 Sivri biber( ufak doğrayın )
  • 3 Domates ( ufak doğrayın ) yazın hazırlanan soslar da olur.
  • Kekik, nane,pul biber,tuz
  • 150 gr rendelenmiş kaşar 
BEŞAMEL SOSU İÇİN
  • 2 Yemek kaşığı un
  • 1/5 Su bardağı süt
  • 1 Yemek kaşığı tere yağ
YAPILIŞI
  1. Beşamel sosu için tere yağını eritin unu koyup az kavurun
  2. sütünü ekleyip koyulaşınca kapatın soğusun.
  3. Tereyağ hariç bütün malzemeleri bir kapta karıştırın.
  4. Yufkanın birini serin tere yağ sürün
  5. Bir karış üstüne attırın harçtan koyun rulo yapın.
  6. 3 parmak genişliğinde kesip yağlı kağıt serili tepsiye dik yerleştirin.
  7. 2. Yufkaya da aynı işlemi yapın fırında  pişirin.
  8. Çıkarın üzerlerine beşamel sostan 1 kaşık koyup kaşar peyniri serpin.
  9. Tekrar fırına koyun,kaşarlar erisin servis yapın







AFİYET OLSUN:)
Evinizden bereket eksik olmasın
Mutlu olun mutlu kalın.





104 yorum:

aylin dedi ki...

kendine dikkat et bu soğuk günlerde hasta olma.
görüntüyü çok sevdim deneyeceğim en kısa zamanda ellerine sağlık:)

Çiçeklendim dedi ki...

Çook ama çokkk beğendim. İlk kahvaltı soframda deneyeceğim:)

birtutamkekik dedi ki...

misss miss:))
aldım tabağı komple..
hiiiçç boşuna arama canımcımm:)
ellerin dert görmesin...
zencefillli çayından yapipkap gel gülümm:)
muhabbetlee:)

NoNo dedi ki...

Bu tarz minimalist mi deniyor ne deniyor bilmiyorum ama neyse yemeklere bayılıyorum.. 2-3 lokmalık. Ellerine sağlık

u.aydin dedi ki...

ne kadar guzel gorunuyorlar.ellerine saglik hayatim.sevgilerle.

zeynep dedi ki...

canım çok geçmiş olsun , ballı zencefil gerçekten iyi geliyor .

tarifin haftosonu için ideal , deneyeceğim , inş.başarırım , sevgiler.

PAOLA dedi ki...

Çok güzel güzel. Ben de yazdım? Merhaba! Ciao!

sevda dedi ki...

bu nasıl güzel bir görüntü canım.nefis olmuş nefisss.ellerine sağlık.sevgiler.

pembe kekik dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Mutlaka denenmeli.Sevgiler.

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım inşaAllah gribe yakalanmadan kurtulursun..rulolar nefis görünüyor..ellerine emeğine sağlık..sevgiler

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

muhteşem görünüyor.. ellerine sağlık.. güzel bilgiler için t4eşekkürler.. sınavında başarılar...

Oglak Kizlari dedi ki...

Deneyeceğim, bakalım olacakmı.
Ellerinize sağlık.

Neşeli anne Çiğdem

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Önce geçmiş olsun canım.
Lezzetinin görüntüsüne hayran kaldım.
Davet masalarını görüntüsüyle fed edecek güzellikte:))
Ellerine sağlık.
Sevgiler...

fortuna dedi ki...

hımmm nefis gözüküyolar.takipçinizim sizide yazılarımı okumaya beklerim

Emine Kaya dedi ki...

Gelibolu17'nin düzenlediği
"Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 20 OCAK-6 ŞUBAT tarihleri arasında
http://mutfakincisi.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...
Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....
“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
Muhammed Mustafa (s.a.v)
Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)
Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Mutfak İncisi (Emine Kaya)'ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://mutfakincisi.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)
Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

Noblesse dedi ki...

enfes bir görüntü, nefis!

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

harika olmuş harika... çok da hoş. ellerine sağlık. sevgiler.

AsOrTiK dedi ki...

ziyaretiniz için teşekkürler. ne iyi ettiniz de geldiniz ben de bu güzelliklerden mahrum kalmadım. dakikalardır pizzanın fotoğraflarına bakıyorum, tablo gibi;)) elinize, emeğinize sağlık. yapılacaklar arasına girdi, birinci sıradan;)) geçmiş olsun, dikkat edin kendinize...
sevgiler

tatlilar gülcandan dedi ki...

Cok güzel ve degisik görünüyor ellerine emeklerine saglik canim hayirli huzur dolu aksamlar öptüm.

Tombul Tarifler dedi ki...

ellerinize sağlık gerçekten görsel olarak insanı doyuruyor bu arada daha başlamamış ama inşallah hasta olmazsınız çok inatçı bir grip bu defaki sevgiler

Gelin adayı dedi ki...

Gece gece yemek bloguna girersen nolur? Ağzının suyu akar :) Çok lezzetli görünüyor elinize sağlık

olsada yesek suzan dedi ki...

ne güzel görünüyorlar canım olsada yesem demeden duramayacağım yine ellerine sağlık, kendine dikkat et sevgiler...

Ahu dedi ki...

Nasıl bir lezzet bu böyle. Çok güzele benziyor. Evet Pazar'a yakışır. Evde kalırsak yapacağım. Ellerine sağlık :)

durme durme dedi ki...

Çok hoş bir sunum olmuş enfes görünüyorlar. Sınavlarınızda kolaylıklar diliyorum. Mutlu hafta sonları...

annemineli dedi ki...

Canım, bloguma bıraktığın güzel duygulara gönülden teşekkür ederim.Sevgilerrrrr...
Yemeğinde harika ellerine sağlık...

pompişCE dedi ki...

ayyy ne değişik bir tarif yemek.. bloglarına aç karna bakmicimm :( ellerine sağlık afiyetler olsun...

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

ellerine sağlık Ayşe'cim:)
güzel bir aperatif olmuş:)
hayırlı cumalar:)

ELİF dedi ki...

Ayy bunlar çok cici, çok leziz görünüyor. Bayıldım, mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...
(Yemek Sevdam)

SMİLENA dedi ki...

çok şık bir sunum .bayıldım tarife.ellerinize sağlık...
zencefili çok duydum ama bir türlü yapmadım nedense.denemek gerek,madem bir çok şeye şifa...


hayırlı cumalar !!!

SeViL ( DenizFeneri ) dedi ki...

Ellerine sağlık bereketı bol olsun..

hümoş dedi ki...

çok geçmiş olsun havalar fena dikkatli olmak lazım :) ayrıca tarif süper görünüyor ellerin dert görmesin :)

TURUNCU TATLAR dedi ki...

eline sağlık canım görüntüsüne bayıldım tadıda eminim öyledir seni takibe aldım bende beklerim;)

Swotpisces dedi ki...

süperler, elinize sağlık...

Anna dedi ki...

Toujours aussi appétissant !
Anna

HİLAL'LE dedi ki...

çok leziz görünüyor, ellerine sağlık...

umutluhayat dedi ki...

merhaba canım harika bir tarif olmuş.ellerine sağlık...

lezzet tutkunu dedi ki...

Yine nefis bir tarif, nefis bir resim:) Ellerine sağlık ablacım bizede deneyip tadına bakmak kalmış.

Grip başlangıcı için bende sana ekinezya çayını önerebilirim, birde adaçayı ile gargara çok iyi geliyor.

Çok geçmiş olsun canım :)

zeymuran dedi ki...

canım geldım harıka olmus pızza degısık ellerıne sağlık buralardayım tarıfımı yayınlayıp cıkıyorum hastayım belkı 1 yıl ara verırım bloguma bılmıyorum hayırlısı artık benı merak etmıs olman benı cok mutlu ettı sevgıler zeymuran cafe

Destina dedi ki...

inan çok lezzetli görünüyorlar ellerine sağlık :)

Yıldız dedi ki...

Canım
öncelikle hastalığa yakalanmamanı dilerim aman dikkat hele ki bak sınavlarım yaklaştı diyorsun ki başarılar dilerim şimdiden Allah zihin açıklığı versin ve muhteşem görüntülü böreğine yazacak yorum bulamıyorum .Hmmmmm desemmmmmmmmmmmm

Şehrinaz dedi ki...

gerçekten görüntü harika tadıda eminim nefistir ellerine emeklerine sağlık...

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Merhaba,hangisine yorum yapacağıma şaşırdım :)) hepside nefis görünüyorlar:)zencefilli çayı bir ara denedim tadı karabiber gibiydi:)) ellerine sağlık.

zeymuran dedi ki...

canım merak etme kotu bır şeyım yok gayet sağlıklıyım :))ara bellı değil şartlara gore belkı hıc gıtmem

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Elerine sağlık mis gibi olmuş.İyi hafta sonları diliyorum

Aslı dedi ki...

Ellerinize saglık gerçekten nefis görünüyor, zencefilli çayı bende içiyorum iyi geliyor :)

VuslaT dedi ki...

ellerinize sağlık çok şık görünüyorlar.tatlarıda mükemmel olmalı.deneyeceğim...

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

bayildim tarife gecikmeli de olsa :-) sevgiyle kal canim

!!!!!!!!!!!mintininmutfağı!!!!!!!! dedi ki...

merhabalar arkadaşım.tatlı ziyarein mutlu etti beni eh ben de iade i ziyaete koştum elbette.bu enfes lezzet karşıladı beni.ellerine sağlık diyorum.fotoların pek net maşallah.sevgiler arkadaşıma.ve daha sık görüşmek umudu ile...

Bayan Travma dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezzetli gözüküyor :)

SihirliParmaklarr dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş .Fotograflar harika eminim tadı da bi o kadar güzeldir .Sevgiler bende beklerim.
sihirliparmaklarr.blogspot.com

birincisin dedi ki...

Görüntü çok hoş ,servis edilirken de rahat olur rulo pizza:)deneyeceğim:)Ellerine sağlık..Sevgiler:)

otuzundansonra dedi ki...

ellerine sağlık,döktürmüşsün,sevgiler

canimçektipişirdim dedi ki...

çok şık bi sunum ve çokta pratik ellerine sağlık..

cafemuss dedi ki...

bu nasıl güzel bir sunum böyle :) bayıldımm. ellerine sağlık canım benim.

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Canımmm salgın avr heryerde,kendine çok dikakt et..
En beşamellisinden alayım ben üç,beş tane..
Nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.

karabiberinmutfagi dedi ki...

bütün malzemeler evde var hemen mutfaga kosim ben ellerine saglik :) sevgiler

maviii dedi ki...

merhaba :)) 55 yorum:) zaten sayfayı açın ca allahım burası yemek cenneti mi dedim :))
çok fena cnm çekti haberiniz olsun bi tane aldım helal edin:)))

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık Ayşeciğim.Nefis olmuşlar.Takibe aldım seni.Öpüyorum seni.

Miskin Kek dedi ki...

Harika gözüküyor <3

Ekin Mutfagi by Elif dedi ki...

Bende sana geldiimmm:)))
Bloguma ugradigin ve güzel yorum biraktigin icin cok tesekkür ederim:)
Hemen takipe aliyorum seni

Nina dedi ki...

wow, you food looks so delicious!
Lovely blog, compliments!

BASİTTARİFLER dedi ki...

canım bu pizzalarda ne böyler muhteşem görünüyor canım çekti vallahi ellerinize sağlık bende kızımla deniycem

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor,keyifli pazarlar..

KeleBek MisâLi ... dedi ki...

Ellerinize saglik harika gorunuyor, kesinlikle denemeliyim:)

estergonyesil dedi ki...

Bu sene 17 Ocak - 17 Şubat tarihleri arasında ikincisini düzenlediğim Ben Buldum! etkinliğine iştirak etmeniz beni çok mutlu edecektir.

Hem aramıza katılan yeni bloglar hemde koca bir seneye bir sürü kendi tarifini sığdıran bloggerların tariflerini şimdiden merak ediyor ve bu etkinliğin bloğumda en çok tıklanan tariflere sahip olduğunuda belirtmeden geçemeyeceğim

Blogu olan arkadaslarin bana link atmalarini blogu olmayan arkadaslarin bana tariflerini bir resim ile birlikte mail atmalarini rica ediyorum...

hayattanazicik@gmail.com

estergonyesil dedi ki...

Çok güzel resimler çok güzel tarifler. İzlemeye aldım sevgiler...

Pasta sarayim dedi ki...

Harika bir görüntü.Emegine saglik canim.Sevgilerimle

FidoLand dedi ki...

ne kadar güzel görünüyorlar!!çok güzel bir blogunuz ve çok güzel tarifleriniz var :) umarım en kısa zamanda hayalinize kavuşup,bu lezzetli tarifleri daha çok kişiyle paylaşırsınız :)
sevgiler,

www.fido-land.blogspot.com

Annemin Yemekleri dedi ki...

Muhteşem görünüyorlar, ellerinize sağlık..

♥мұ»p»r«i»n«č»є«s»s♥ dedi ki...

ellerine sağlık hayatım keske bende senin gibi harikalar yaratabilsem :) ama kolay tariflerini not alıyorum...Sevgiler mutlu haftalar..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Harika görünüyor, sunum çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

ihlamurcum dedi ki...

Çok beğendim, hatta bayıldım.Hem tarif pratik hemde sunum tek kelimeyle mükemmel.Teşekkürler

Nalan Ünal dedi ki...

sunum da fotoğraflar da çok güzel, eline sağlık:)

Alev Özkan dedi ki...

en sevdiğim lezzetler bir arada ellerinize sağlık

Mutfak Havlusu dedi ki...

Hem çok pratik,hem leziz hem doyurucu daha ne olsun!Harika olmuşlar,çok güzel bir fikir.Ellerinize sağlık.

Marifetli Cadı dedi ki...

ufffffffffff nasıl canım çekti yahu, yemede yanında yat olmuş ama insan yemedende duramazki bu güzelliğiiii, eline sağlık cicim, öpüyorum...

Tümay Öztürk dedi ki...

Çok güzel bir sunum ve de değişik bir lezzet olmuş. Sayfama bıraktığın yorum için teşekkür ederim:) Ellerine sağlık canım:)

Şehnaz dedi ki...

bu tarif süper çok beğendim..inşallah en kısa denemek isterim..

necla dedi ki...

görüntü şahane eminim tadıda öyledir canım ellerine sağlık ilk fırsatta deniycem

necla dedi ki...

görüntü şahane eminim tadıda öyledir canım ellerine sağlık ilk fırsatta deniycem

hilal hanım dedi ki...

çok hoşuma gitti sunum.yemesi zor gibi çıtır çıtır yufkalar ısırınca dökülüvericekmiş gibi bir izlenim oluştu bende ama denemek istiyorum en kısa zamanda sevgiler

balgözlükız dedi ki...

ayy varya uzaktan bakınca pastayı andırıyor bu ya :)off diyorum sadece :)

SÜRPRİZ MUTFAK dedi ki...

Çok hoş bir şey olmuş ellerinize sağlık

neslice tarifler dedi ki...

Mutfakta Nesli Şef var galiba, dedirtecek bir yemek olmuş canım :)

Gurme Şirin dedi ki...

ellerine sağlık enfes görünüyor mutlaka deneyeceğim :))))

pempe gönlüm sende dedi ki...

ne kadar güzel olmuş, bayıldım tek kelimeyle:) buaralar mutfakla fazla haşır neşirim zaten hemen denemeliyim:)

Deli Kız Pınar Mutfakta dedi ki...

BUNLAR HARİKA ELLERİNE SAĞLIK CANIM

Neslihan dedi ki...

çok lezzetli görünüyorlar:)
Yeni bir gelin olarak ailemin ilk ziyaretinde böyle pratik fakat lezzetli bi şey yapıcam:) elimden geldiği kadar;)

Wood Art by Çiğdem dedi ki...

Muhteşem görünüyorlar. Tam misafir sofrasına yakışır bir sunum... Misafirler için tek kişilik minik lokmalar en sevdiğim sunum şekli. İlk fırsatta deneyeceğim...

okuyan dedi ki...

hem pratik bir tarif hem de görsel olarak çok güzel... ve eminim ki oldukça da lezizdir:)
teşekkürler:)

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

elıne sağlık canım sunum harıka görunuyor

Nesrin dedi ki...

haftasonu kahvaltısında denenecek inşallah :)

Özgür Tatlar dedi ki...

İlk fırsatta deneyecegim.çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.

sonsuz dekorasyon dedi ki...

sunumu çok güzel bu tarifini kar yağışı bittiğinde yufka alıp yapıcam çok beğendim. eminim tadıda çok lezzetlidir.

fatoşun mutfağı dedi ki...

Canım benim çok güzel bir sunum olmuş en kısa zamanda deniycem:) ellerine sağlık...

kırmızı ekoseli battaniye dedi ki...

ben bunu yaperrrrrrrrrrimm arkadaş:)

sonsuz dekorasyon dedi ki...

bu tarifi yarın yapıcam bakalım nasıl olucak umarım senin ki gibi lezzetli görünür..

Yagmur İpar dedi ki...

Pizza ve pizza çeşitlerine bayılıyorum. Kendimde bol bol denerim. Ellerine sağlık. Denemek isterim. Selamlar canım. :)

bir kase lezzet dedi ki...

HOŞ GELDİNİZ CANLARIM
:)
SEVGİ VE SAYGILAR DİLİYORUM.
:=)

Şanselize;-))) dedi ki...

çok nefis görünüyor herşey ya,canım istedi:-)) Yemek yapmayı da yemeyi de çok severerim ben.Blogun tam benlikmiş,eline koluna sağlık:-)
Tanıştığıma çok memnun oldum:-))

D.y.G`S.T.y.L.e dedi ki...

Nasilda leziz görünüyorlar! Eminim tadi harikadir. Canim istedi simdi :)

DyG`STyLe

Adsız dedi ki...

En kısa Sürede deneyeceğim.

Arda Boran dedi ki...

muhteşem bir sunum

Nursevin Sönmez dedi ki...

Süper olmuş. Canım. Ellerine sağlık. Eski tarifde olsa hala güncel ve çok özel.. süpersin..