Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

EKŞİ MAYALI EKMEK YAPIMI/EKŞİ MAYA YAPIMI

Ekşi maya tarifi Ekşi mayalı ekmek İyi akşamlar nasılsınız dostlar. Elhamdülillah iyiyim yola devam....Okul tekrar başladı... Sizlerle...

Ekşi maya tarifi
Ekşi mayalı ekmek

İyi akşamlar nasılsınız dostlar.
Elhamdülillah iyiyim yola devam....Okul tekrar başladı...
Sizlerle görüşmeyeli ekmek yapmaya başladım ve 8. Ekmeğim sonuç iyiye gidiyor...

Ekşi mayadan ekmek yapımına instagramda ilginize teşekkür ederim.İnstagram hikayelerde devamlı paylaştığım ekmeklerim nasıl olmuş???

Bu ekmekler beni çok mutlu ettiler. Ekşi mayadan ekmek yapımı yeni doğan bebek gibi özen göstermek gerekiyor. Kabarmayınca pes etmek yok ve Oluncaya kadar yapmaya devam😊

Ekşi mayayı ön mayalamak,sonra ekmek yapımı için mayalamak, şekil vermek fırında kabaracak mı diye beklemek ayrı heyecandır. Kabarınca da sevinçten kabardı diye zıplıyorsunuz.
Bu heyecana değer.

Geldim canlarım sınav okul tatilde misafirlerimi ağırladım. Çok yoğun geçiyor kusura bakmayın bloğumla ilgilenemedim uzun post hazırladım..

İnstagram Bir Kase Lezzette videolardanda faydalanın...
Bol resimler var hem hikayelerde hem sayfamda.Bu konuda 26 Aralık 2018 ilk ekmek yapımı milad oldu...

EKŞİ MAYA YAPIMI DIKKAT EDİLMESI GEEKENLER
1e 1un ve sudan yapılıyor 13 günde mayanız oluyor.
Bir ölçü edinin kendinize ister gram ister bardak 50 gram unsa 50 ml su veya bardak yarım su bardağı unsa o kadar su ölçünüzü yaptınızmı tam olur.

Tabi mayalarken dikkat edilmesi gereken yerler var.
Mesela bir kaşığını alıp tekrar o kadar su ve un ile her gün besliyorsunuz bu 2 kaşıkta olabilir(Bir kaşık 50 gram yapıyor) gerisini mayalılarda kullanırsınız bazlamada kullanabilirsiniz.

Burada dikkat edilen hamur kıvamı ne yumuşak ne sert kaşığın dönebileceği kıvam 13 gün sonra mayanız hazır olur. Bu maya dolapta saklanır haftada beslersiniz mayanızın ölmemesi ve çok ekşimemesi için.

Bir yere gittiniz 3 haftada maya duruyor ama bunu alışkanlik yapmayin aktifliği azaliyor...
Not: Tam buğday unuyla yapılıyor.

Karıştırırken metal tahta iki sinide kullandım su hazır kullanmak lazım normallede oluyor ben risk almıyorum mayamı bu aşamada hazır suyla yapıyorum...

Maya yapımında cam sise kullanıyorum...Organik olduğu için 😊Deterjan kalintisi olmamamalı...Ilık yerde durmalı...Gidip sevmelisiniz konusun mayanızla...tezgahta duruyor karanlık yerde durmuyor...Benim aklıma gelen bunlar...


 EVET CANLAR
EKŞİMAYA EKMEKTE BEN İLERLEDİM.

2 NİSAN 2020 İNSTAGRAMDA BU İLERLEME SAFHALARINI PAYLAŞTIM ve ŞİMDİ EKŞİMAYAYLA ALAKALI TÜM YAŞADIKLARIM İLERLEMELERİMİ EKLEDİM LİNKİ BURAYA BIRAKIYORUM TIKLAYINhttps://www.birkaselezzet.com/2020/03/eksimaya-tarifi.html?m=1

Evet devam edelim bu bilgide burada kalsın istedim☝️
2 ADET EKŞİ MAYALI EKMEK TARİFİ
120 gram ekşi maya 4/3 bardağı su 4 yemek kaşığı un 2 yemek kasığı kepek(rüşeym) veya tam buğday unu ...
Suyu kaba koyun mayayı koyup karıştırın un koyup karıştırıp 3 katı kabarıncaya kadar bekletin.
1 Kilo un
3,5 su bardağı su
üstteki eksi maya
20 gram tuz

EKŞİAYALI EKMEK YAPIMI
Su ve maya karıştırıp unu ekleyelim yoğurup yarım saat dinlensin. Yarım saat arayla 5 katlama yapalım mektup katlar gibi.12 saat dolaba koyalım çıkaralım kabarmadıysa ılık ortamda kabarmasını bekliyelim....


Hamuru tezgaha koyup slapandfold tekniğini uygulayalım kaldırıp tezgaha çarpalım 15 dakika
Hamuru toparlayıp 2 parçaya keselim şekil verip ister bez serili sepete koyup dinlendirin bu sefer ben tahtaya un serpip 30 dakika dinlendirip bor camlara koydum çizik attım kapağını kapadım...

Bu sefer kendi sistemime mi oturttum fırında balparmak tatlısı pişiyordu 170°koydum 45 dakika pisti balparmak çıkarıp ekmeği 200 derecede pisirdim...
AFİYET OLSUN

5 yorum

  1. Fotoğrafı görünce sıcak ekmek kokusu geldi burnuma... ellerinize sağlık .

    YanıtlaSil
  2. kokusu sanki buraya geldi, nasıl güzel gözüküyor.ellerinize
    sağlık..

    YanıtlaSil
  3. iyi bir site başarılarınızın devamını dilerim teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. ne güzel bilgiler vermişsiniz gerçekten incelikleri olan bir uğraş, ekşi mayalı ekmek yapmak

    YanıtlaSil