Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

SÜT HELVASI NASIL YAPILIR

süt helvası tarifi HAYIRLI RAMAZANLAR DOSTLARIM. Sizlere Ramazanda ziyafet sofralarıniza yeni tarif ile geldim. SÜT HELVASI (Milk Halw...

süt helvası tarifi


HAYIRLI RAMAZANLAR DOSTLARIM.
Sizlere Ramazanda ziyafet sofralarıniza yeni tarif ile geldim.
SÜT HELVASI (Milk Halwa) değişik yöresel bir tatlı ile sizlerleyim. 

Bursa'nın meşhur tatlısı bilenler yiyenler varmı. Öyle güzel bir tatlı ki anlatamam sizlere, yumuşacık kadife dokusuyla bol sütlü tereyağından sadeyağı elde edip pişirilen tatlı yerken üzerine fındık yada baharat seviyorsanız koyun.

O fotoğraftaki baharatları dövüp atınca mis @birkaselezzet süt helvası

Mutlaka deneyin muhteşem iftar sonrası çaya misafirlerim geldi toktuk ama süt helvasından bir çatal alıyorsun devamı mmmm mükemmel.
 birkaselezzettarifleri

SÜT HELVASI TARİFİ
MALZEMELERI
200 gram tereyağı
1 su bardağı şeker
1 su bardağından 2 parmak eksik un
(Bardaklar klasik Paşabahçe)
1 litre süt
100 ml krema
(ben lezzetine lezzet katmak için koydum)
YAPILIŞI
1) Öncelikle tereyağından sadeyağı elde edelim ocaga koyalım erisin altıni kısıp 10 dakika suyu çeksin kapatın ocağı ılısın yavaya süzün.

2) Sütü ve sekeri ocaga alın seker erisin altını kapatın.

3) Yağı süzdüğümüz tavayı ocağa alın unu koyun kısık ateşte un kokusu çıkana dek hafif renk değistirince şekerli sütü koyun fokurdayınca kremayi ilave edin en küçük yuvarlak borcama dökün ve 250°Gril ısınmis fırında üstü kızarana dek pişirin ister ılık ister soğuk servis yapın.

NOT: PÜF NOKTASI DENENDİ :Fırında üstü kızardıktan sonra akışkan olmasını istiyorsanız bekletmeyin katılaşmasın çıkarın. Ben dilimli servis yapmak istiyorum derseniz fırında soğuyuncaya dek dursun...

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok