26 Temmuz 2016 Salı

KABAK GRETEN / AKITMA

Kabak greten nasıl yapılır
Akıtma tarifi
Kabak akıtma
Diyet yemekleri


İYİ AKŞAMLAR...
Merhaba Arkadaşlar mutlu huzurlu haftalar hepimize.
İnş.daha güzel günlere..
Sizlerle olmaktan çok mutluyum inş.uzun seneler beraberliğimiz devam eder. Güzellikler  hep bizlerle olsun. Evet tarifimize geçelim.

Porsiyonluk kabak graten hafif 0 yağ  yanına gratenin kalan malzemesinden peynirli kabak akıtma enfes. Antalya blogger Arkadaşlarımla ve kızımla beraber meslekdaşım Bilge Chef'in misafiri olduk. Mutfağında pişirdik,sunduk güzel bir güne imza attık.
Veeeeee
Finalde tadım yaptık😊  Bu güzel güne ev sahipliği yapan Bilge hanıma ve birbirinden güzel lezzetler hazırlayan arkadaşlarıma TEŞEKKÜR EDERİM...


👍Sizlerede etkinlikte yaptığım tariflerle beraber olacağım. Bu gün menü hafif olsun ama lezzetlide olsun diyenlere diyet yapanlara  sunumuyla 10 numara  menüde her şey var. Hadi buyurun pamuk eller mutfağa...

Kabak greten
MALZEMELERİ
2 Tane kabak
1 yumurta
150 gram peynir
1 yemek kaşığı yoğurt
4 tane yeşil soğan
4 dal dereotu
4 dal maydanoz
4 dal nane
Pul biber
Karabiber tuz
Üzerini süslemek için firenk soğanı biberiye
YAPILIŞI
1) Kabakları yıkayıp ortadan keselim ortalarını kaşıkla oyup blencik yapalım. BLENCİK: sıcak suya kabakları koyup 1 kaç dakika pisirip soğuk suya koyalım canlılığını korusun.
2) Diğer malzemeleri bir kaba koyalım karıştıralım kabağın içini doğrayıp ekleyelim yeşillikleri doğrayıp koyalım ve kabakların ortasına koyup 170 derece fırında pişirelim.

ŞİMDİ AKITMA YAPALIM😊
Kalan iç malzemeye 1 yemek kaşığı yoğut 1 yemek kaşığı un ekleyelim baharat takviyesi yapıp tavayı az yağlayıp kaşıkla akıtmadan koyalım arkalı önlü pişirelim burdaki püf noktası tavaya 1 tane sarımsak koyalim şık bir sunumla lezzetleri taçlandırın.
AFİYET OLSUN


4 Temmuz 2016 Pazartesi

DEMİR TATLISI

Demir tatlısı tarifi


HAYIRLI MUTLU HUZURLU BAYRAMLAR😊
NASILSINIZ YOLU SEVGİDEN SAYGIDAN GEÇEN HERKESE
MERHABALAR...


ÇOK İSTENEN DEMİR TATLISI TARİFİ İLE SIZLERLEYİM☺
Kursta güle oynaya yaptığımız👩 değişik görseli güzel yapılışını çözdünüzmü tamamdır.

Hamuru özel demiri özel bir kaç sorunuz var demir yıkanmıyor ilk baştada sonrada güzelce silip yağda ısıtıyoruz ve hamura batırıp yağa koydukmu yağda bi dans ettiriyoruz biraz çıkması için gülüyoruz ve tadadam bu terapi harika sırf bu çıktımı çıkmadımı merakı için bu tatlı yapılır.

 Öğrencilerim öğretmenim tatlıyı yaparken sizi çekmek lazım oldu oldu  çok güzel oldu diye mutlu olmak ders bitsin diye değil dersi eğlenceye çevirmek😄 dersler böyle zevkli geçer şükür diyorum herkezin güzel gönlüne sağlık.

Bu tatlının kalıbını getirip hocam yapmalıyız deyip çantasında getirip götüren Hamiyet Ablama tesekkür ederim☺Hayatımın güzellikleri hep yanımda olsun...AMİN

Hep samimi içten güzel yürekli insanlar olsun etrafımda🎀


DEMİR TATLISI
Görünüşü asaleti ayrı güzel hafif az şıralı tatlı karanfil ve limon aramalı şerbeti ile 👌 isteyenlere tavsiye ederim👍 içerde misafirler otururken hazırlayıp koyduğunuz hamurla şöyle bi dokunuş şovu ile ılık kıtır sunumla gönülleri feth edeceksiniz😄

Tarife geçelim☺☺☺
birkaselezzettarifleri
DEMİR TATLISI MALZEMELERİ
20 Adet
4 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı su
1 buçuk su bardağı un
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 yemek kaşığı sıvı yağ
yarım paket kabartma tozu
Kızartmak için sıvıyağı
Ve demiri lazım

ŞERBETİ IÇİN
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 dilim limon
5 tane karanfil

YAPILIŞI
1) Önce şerbet malzemelri konup 10 dakika kaynatılır soğumaya konur.

2) Yumurta yoğurt çırpılır su yağ eklenir un nişasta elenir konur karıştırılır kabartma tozu eklenip az dinlenir.

3) Yağ tencereye konur demir içinde ısınır ve demir hamura batırılır sonra yaga konur biraz durunca sallanır çıkar diğerleride aynı yapılır ☺
4) sonrada şerbete batırılır çıkarılır afiyetle sevis edilir...
Püf noktası:
Demiri iyi ısıtmak yaparken sabırlı olmak olmadı diye moral bozmamak bi de çok aşırı demir ısınıncada hamurun içine batırınca yapışan hamur olduğu yerde hamurun içine düşüyor😄
 NOT: İNSTAGRAM BİR KASE LEZZETİ TAKİP EDİN YAPILIŞ VİDEOLARINI İZLEYİN DEMİRİDE DAHA YAKINDAN YAPILIŞI İLE GÖRECEKSİNİZ bu kadar tamam canlar😀😀

AFİYET OLSUN