30 Aralık 2015 Çarşamba

DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİLİ ÇITIR KADAYIF PASTASI

muhallebili tel kadayıf
Damla sakızlı muhallebili tel kadayıf

İYİ AKŞAMLAR Bİ TANELER
NASILSINIZ İYİSİNİZ.

Ben iyiyim çok şükür koşmaca bir seneyi daha bitiriyoruz. Rabbim herkeze sağlık sıhhat huzur sevgi saygı geçinceme güzelliği versin. Çünki insancıkların bazıları çok agrasif. Rabbim ruhu güzel kendi güzel insanlardan eylesin. Etrafımızı herşeyi ile mükemmel insanlarla doldursun o insamlsr bizi bizden daha çok düşünsün AMİN

Okulda derste Antalya Asmek aşçı çırağı kursiyerleri ile muhallabili tel kadayıfı tatlısı yaptık. Kızlar borcamı unutunca ortaya kat kat pasta görünümünde sütlü tatlılar çıktı harika oldu.

Hocam bunlar çok güzel oldu ne yapıyorsanız farklı yapıyosunuz diyorlar.

Rabbim utandırmasın insanlara her yönden yardım edenlerden eylesin. Güzel görüp güzel düşünenlerden olalım...

Hadi bayanlar baylar pamuk eller mutgağa
Sütlü tatlı sevemler buyurun...
Tel kadayıflı damla sakızlı lezzet bombası♡♡♡




MALZEMELERİ
Muhallebisi için

  • 11 Su bardağı süt 2 paket
  • 1 Su bardağı su
  • 2 su bar. un
  • Yarım su bar. nişasta
  • 150 Gr tereyağ
  • 1 Vanilya
  • 2 buçuk Su bardağı şeker
MALZEMELERİ
Üzerinin kadayıfı için
  • 600 Gr kadayıf
  • 200 gram  tereyağı
  • 5-6 Y. Kaşık şeker
  • 1 Su bardağı ceviz
  • 1 Tatlı kaşığı toz zerdeçal
  • 1 parça damla sakızı
YAPILIŞI
  1. Önce muhallebiyi hazırlayalım. Tencereye yağı koyalım erisin biraz kokusu çıksın. İçine unu koyalım az kavrulsun kapatalım. Soğusun içine sütü azar koyup karıştıralım topakları açalım ve ocağa  koyalım.
  2. Nişastayı su ile açalım sütün içine koyalım. Karıştıralım ceylan gözü olunca damla sakızı koyup kapatalım. Mikserden geçirip bardaklara paylaştıralım.
  3. Kadayıfı buzlukta donsun çıkaralım ovcalayalım. Tavaya yağı koyalım erisin. Kadayıfları koyalım hafif pembeleşince içine şekeri ve cevizi koyalım, az daha kavrulsun kapatalım. İçine zerdeçalı cevizi koyalım karıştıralım ılIsın 2 tane büyük küçük kalıba streç koyup üzerine tel kadayıfı gezdirelim üstüne muhallebiyi onun üstüne kadayıfı  koyup dolapta biraz soğusun.
  4. Bir şey unuttuk sevgimizi de katalım ve kendimize maşallah diyelim.Ooooo muhteşem ters çevirelim küçük olanıda üstüne koyalım süsleyelim pasta tatlımız hazır ellerimize sağlık.
NOT : İsteyen bor cama koyabilir. Kadayıfı ikiye ayırır,   bor cama 1. sini yayar muhallebiyi üstüne koyar.2. kadayıfı'da yayar.



AFİYET OLSUN


25 Aralık 2015 Cuma

PRATİK PEYNİRLİ TAVA BÖREĞİ

 tava böreği tarifi
pratik börek
3 peynirli tava böreği



İYİ AKŞAMLAR Bİ TANELER
Nasıl gidiyor hayat.
Her şey güzel olacak ben inanıyorum. Bu günlerde en çok yaptığım pratik börek su böreği lezzetinde.

Biz dersete  Atatürk Asmek aşçı çırağı dersinde ev yemekleri dersinde yaptık. Öğrencileriminde favorisi oldu...

Pratik börek peynirli patetesli prasalı ıspanaklı ne isterseniz yapabilirsiniz. buyurun birkaselezzet spesiyeli.

Su böreği lezzetinde tava  böreği tarifi 1 tava ölçüsü 8 dilim



MALZEMELERİ
3 Yufka

SOSU:
3 yemek k. dolu yoğurt
1 çy.br. süt
yarım çay.br. biraz fazla sıvıyağ
1 yumurta
İç harcı
Peynir lor kaşar
Maydanoz
Pişerker 2 yk.tereyağı

YAPILIŞI
1) Tavayı sıvıyağ ile yağlayın 1 yufkayı tavadan sarksın yanlardan koyun.

2) Sosu karıştırın  sos sürün 2.yufkayı 3çe bölün tavaya birini koyun sos sürün digerini koyun sos sürün iç malzeme koyun  3. yufkayıda aynı yapın iç malzeme koyun yanda sarkan tavaya ilk koyduğumuzu 3 seferde yanlardan kapatın.

3) Tavayı ocağa koyun ısınınca yandan tereyağının yarısını koyun sallayarak pişirin ters çevirip o tarafıda pişirin tereyağın kalanını koyun mis canlar sıcacık servis yapın..

AFİYET OLSUN


21 Aralık 2015 Pazartesi

MUZLU RULO PASTA

muzlu rulo pasta tarifi
Bir kase lezzet 4 yaşında
muzlu pasta



İYİ AKŞAMLAR CANLAR
Bu gün facebook bundan 4 sene önce ilk yayını hatırlattı o anda çok duygulandım ağladım bu benimkisi sevinç göz yaşı. Blog yazma heyecanım öğrenme telaşlarım iyi günlerim bunun yanında üzülünce dahi bunu size belli etmeden hep yazmam. Sizlere farkettirmeden dertleşmiş olmam neler neler. İYİKİ SİZLERLEYİM.

BLOĞUM BİR KASE LEZZET 4 Sene önce bu gün tarifleri eklemeye başladım ve aynı sevgiyle bu görevi 4 senedir yürütmem. Bu esnada aşçılık pastacılık ve liseyi bitirmem.
Senelerdir işletme isterken bu sene belgelerimin tamamlanması ile öğretmen olmam.

Oğlumun İstanbulda boğaziçi Üniversitesine gitmesi kızımın Denizlide Pamukkale Üniversiteyi kazanması doktor adayı olması her şeyi sizlerle paylaşmam hepsi var bu blogta. Daha benim yaşayıp yazamadıklarım.

 Bloglar alemi kocaman bir okyanus ve bu okyanusta ben bir damlanın zerresiyim.Siz değerli arkadaşlarım ve tüm takipcilerim sizler bu bir damlayı takip ederek yorumlarınızla onire ettiniz. ♥Bir kase lezzet♥ saygıyla, sevgiyle,istekle yoluna devam ediyorsa bu sizler sayesindedir. Hepinize teker teker sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum..

Bu güne özel olarak yakında yaş pasta koymadım muzlu rulo pasta ile taçlandırayım hemde yarın kandil olması sebebi ile dahada güzel olur.

Muzlu rulo pastayı az önce kestik misafirlerim hafif ve lezzetli oluşundan tarif istediler hemen yazmak istedim.




MALZEMELERİ
KEKİ İÇİN
2 yumurta büyük boy
1 türk kahve fincanı ılık su
1 türk kahve fincanı sıvıyağ
2 türk kahve fincanı un
yarım paket k. tozu ve vanilya

Kreması:
100 gram tereyağı
2 dolu yemek k. un
2 su bar. süt
3 yemek k. şeker
Piştikten sonra 2 tane krem şanti

Arasına: 3 tane muz damla çikolata

üzerine sos:
2 dolu yemek k. toz çikolata sosu
1 küçük su bar.sütle pişir
Yarım paket çikolata ekle

YAPILIŞI
1) Keki için: yumurta şeker çırp diğer malzemeleri ekle fırın kağıdı serili orta boy tepsiye keki dökelim 170 derecede 15 dakikada pişti fırına göre ayarlayın. Ilıyınca kağıtla rulo yap.

2)  Kreması için tencereye tereyağı koyun kokusu çıkınca unu koyun az kavur kaynar sütü ekleyin şeker koyup karıştırın altını kapatın soğusun.

3) Krem şantiyi 1 çay b. az sütle çırpıp kremaya ekle.

4) Keki açalım kremayı sürelim çikolata serpelim muzu dizelim kağıt yardımı ile rulo yapalım kalan kremadan dışına sürelim çikolata sosu gezdirelim kremadan duyulu poşete koyalım üzerine sıkalım süsliyelim tamamdır elimize sağlık dolapta dinlensin....

AFİYET OLSUN



17 Aralık 2015 Perşembe

NİŞASTALI ÇITIR BÖREK

 nişastalı sarma börek
Patetesli çıtır börek


İYİ AKŞAMLAR Bİ TANELER
NASILSINIZ???
Beni soran canlara iyiyim yoğunum okul ev sipariş kendi faaliyetlerim Denizli İstanbul bide Annem vefat edince Babamla ilgilenmem gerek bendeki durum bu canlar.Her şeye devam.

Rabbim sağlık versin huzur versin her şey olur gider.

Bi üzüntüm eskisi gibi sizlerle bloğumla tarif girmem vakit ayırmam kısıtlı. Blogcu arkadaşlara ziyaretlerim yok olamıyor hakkımı helal edin.

Bi tek yapabildiğim kolay olduğu için instagramı günlük güncelliyorum.
İnstagram Bir Kase Lezzet.com
 Orada ve burdada fotoğraflar telefondan çekiyorum eskisi gibi fotoğraf makinasıyla uzun uzun vakit ayırıp çekme lüksüm yok.

Böylede mutluyum burdan günlük hayatta daha çok insanlara ulaşıyorum.

İnstagrama koyduğum bi tarif bu gün takipcimin tekrar sormasıyla aklıma bu börek takıldı ve hemen nişastalı çıtır böteği bloğa da eklemeliyim dediğim tarif çıtır patatesli börek isteyen peynirlide yapabilir denedim mmmm nefis....


MALZEMELER
3 adet yufka
Arası icin:
Yarım su bardağı eritilmiş tereyağ
Yarım cay b. Sıvıyağ
3 yemek kaşığı nişasta

İç harcı için
1 adet soğan
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 adet haşlanmış patates
1 su bardağı lorpeyniri
Ben yarım koydum
Tuz
Karabiber
bide pul biberi ekledim

Üzeri için yumurta sarısı

YAPILIŞI
1) Soğanı sıvıyağda kavurun salçayı ilave edin. Biraz daha kavrulunca çatalla ezmiş olduğunuz patatesleri ilave edin.

2) Ilk sıcaklığı çıkınca lorpeynirini ilave edin  yufkaları açın fırça ile eritilmiş tereyağ sıvıyağ karışımını sürün.

3) Elek ile her tarafına hafifçe nişasta serpin. Yufkayı ikiye katlayın tekrar yağ ve nişasta serpin. Uzun kısma patatesli harcı yayın ve rulo yapın yumurta sarısını sürün .

4) Üç parmak eninde kesin. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Onceden ısıtılmış 200 C fırında üzeri kızarana dek pişirin .
 AFİYET OLSUN


11 Aralık 2015 Cuma

PATATES KASESİ

patates çanağı
yoğurtlu patates mantısı
ANTALYA Asmek Aşçı çırağı dersi


İyi akşamlar...
Nasılsınız bi taneler benim dersler devam ediyor...

Ev yemekleri dersinde yaptığımız
Patates kasesi Patates çanağı Yoğurtlu patetes mantısı ne derseniz.
Denizliden instagramda paylaşınca canlarımdan bu tarifi isteyenler oldu tarif size ve onlsra gelsin.


45 adet
MALZEMELERİ
3 Kilo patates haşlayın soyun ezin
5 tane ince kıyım soğan fare dişi
1 kapya biber burunoaz doğrayın
2 tane havuç burunoaz doğrayın
Yarım bağ maydanoz tütün kıyımı ve zeytinyağı
1 kase süzme yoğurt
4 diş sarımsak
Üzerine yağ kırmızı biber

YAPILIŞI
1) Tencereye yağ konur sonra soğan sonra havuç sonra biber eklenir en son patates tuz konur karıştırılır ocak kapatılır maydanoz eklenir karıştırın.

2) patateslerden mandalina büyüklüğünde alin içini oyun koyun hepsi böyle yapılır.
3) Üzerlerine yoğurt ve yağ kırmızı biber sos yapın koyun..
AFİYET OLSUN


7 Aralık 2015 Pazartesi

SARAY USULÜ AYVA TATLISI

Elmalı ayva tatlısı
ayva tatlısı
Antalya Asmek ev yemeklrri dersi




İyi akşamlar..
Naslsınız ben iyiyim okulda derslere devam tarifler blogtan alınıyor yapılıyor.İlk blog yazmaya başladığımda bu kadar tariflerin işe yarayacağını hiç aklıma gelmezdi. Şık sunumlar hazırlıyoruz.

Burda ilk tariflerimden çok aşağılarda kalmış.  İnstagrama resimleri koyduğumda bloğumda bulamadık dediler.  Tekrar koyayım bir kaç değişiklikte yaptım.

Hadi bakalım bu güzel lezzetli ayva tatlısını tarif edelim.Saraylara layık:)))


Misafirler için davet sofralarına bu tarifide eklemek istedim. Lezzetler yapılıyor hayat hep güzellikler getirsin.

MALZEMELER

  • 8 Adet ayva
  • 5 kaşık nöbet şekeri veya kaşık ucuyla şerbet boyası 
  • 7 çay bardağı toz şeker
  • 12 Kayısı,1 paket kuş üzümü, karanfil
  • 6 çay bar. su 
  • İç malzemesi: 5 adet yeşil elma ve3 çay bar.şeker
  • Üzerine süs için: 1 paket Kaymak krem şanti 250 ml süt

 YAPILIŞI  

  1. Ayvalar yıkanır ortadan kesilip içi oyulur. Ayva lar tencereye konur çekirdeklerini bir beze sarılır onlarda ayvanın içine konur.
  2.  7 çay bardağı şeker serpilir ve ayvaların yarısına kadar su yaklaşık 6 çay bar.su konur.
  3. Bir kaç karanfil atılır biraz pişirilip tepsiye alınır.
  4. Tavaya rendelenmiş elmalar, nöbet şekeri havanda ezilir konur.
  5. Az pişen iç harca kayısı doğranır, kuş üzümü konur.
  6. Ayvaların içine doldurulup fırında biraz kızarıncaya kadar pişirilir.
  7. Evet üzerine kaymak krem şanti sütle çırpılır duyu yakıkılı sıkma torbasına konur ayvslara şekilli sıkılır.  servis yapılır.   AFİYET OLSUN.