11 Haziran 2015 Perşembe

ÇİLEK REÇELİ

Çilek reçeli tarifi


Çok zengin fakat bir o kadar da cimri bir adam, bir gece oğlu ile evinin bahçesinde oturuyorlardı.

Bir ara oğluna

Oğlum! Artık yaşlandım, üstelik hastayım eğer ben ölürsem sana vasiyetim, malımın üçte birini ayır fakirlere ver. dedi.

Oğlu ise

Babacığım ne güzel düşünmüşsün ama bunu niçin sonraya bırakıyorsun, kendin versen daha iyi olmaz mı? dedi.

Babası

Oğlum, benim elim varmıyor vermeye, yapamıyorum. Bir kuruş vereceğim zaman sanki canım çıkıyor ama ben öldükten sonra sen verirsin dedi.

Bir müddet sonra eve gitmek için kalktılar. Oğlu feneri getirdi ve babasının arkasından yürümeye başladı. Işık, babasına arkadan geldiği için adamın sırtına isabet ediyor ve önüne gölge yapıyordu.

Babası

Oğlum, önüme geç ışığı önüme tut" dese de oğlu ısrarla babasının arkasından yürüdü.
Derken yaşlı adam, önünü göremeyip yere düştü.

Oğlu, babasını yerden kaldırırken
Özür dilerim baba fakat şunu öğrenmeni istedim. İnsan ışığı arkasına alırsa kendi gölgesi önüne düşer, önünü göremez.

Fakat ışık önden gider ve insan onu takip ederse önü aydınlanır, rahat eder.!!! İşte sen de hayır ve hasenatını önden gönderirsen, ahirette sana faydası olur.

Kendinden sonraya kalan hayrın bir faydasını göremezsin çünkü onun sevabı hayatta iken verilir.
........................................


Hayırlı geceler...
kıssa çok güzeldi sizlerle paylasmak istedim. Çilekler bitmeden reçel yapmalı.

İki şekilde çilek reçeli yaparım. 1. Tereyağında kavrularaktı Çilek reçeli tarifi için tıklayın   simdi bildiğimiz usul.

 MALZEMELER
 Bir buçuk kilo çilek
  5 Su bardağı şeker
Bir yemek kaşığı limon suyu

YAPILIŞI
1)  Çilekleri ayıklayalım, yıkayıp suyu süzülsün...

 2) Çelik tencereye koyalım şekerini serpelim kapağını kapayalım biraz sulansın.

3) Ocağa koyalım kaynayınca üzerine gelen köpükleri alalım kaynasın . Limon suyunu koyalım şimdi bir taşım daha kaynasın kıvam alınca ocağı kapatalım.

4) Harika iş başardınız misler gibi kokuyor. Şimdi tencereye bone takalım bir, iki gün güneşlensin. Kavanoza koyalım...

Not: İsterseniz bozulmaması için tatlı kaşığın ucuyla tereyağı koyabilirsiniz

ELLERİNİZE SAĞLIK...:))

3 yorum:

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

tam da zamanı.. muhteşem görünüyor..

Değmesin Yağlı Boya dedi ki...

Heeey tencereleri tesetture bürüyen kadın! Sen çok tatlısı biliyorsun değil mi ;)

Yapıcam çilek reçeli ama önce çilek almalı ..çok çok öptüm sarıldı eline yüreğine sağlık ..hikayeye bayıldım ..yaz böyle kısa kısa guzel oluyor uzun yazma okuyamiyorum ;)

Hamarat Ablam dedi ki...

Ellerinize sağlık,çilek reçelini çok severim.