30 Nisan 2014 Çarşamba

KARADUT PASTASI

karadut pastası yapılışı
karadutlu yaş pasta
özel pastalar

İHLASI ŞERİF SURESİNİN FAZİLETİ

Resulullah (s.a.v) Efendimiz buyurdular:

Kul hüvellahü ehad (ihlas) suresi Kur'anı Kerim'in üçte birine muadil (denk)dir. (S. Müslim)

Kim Kul hüvellahü ehad suresini bin kere okursa kendisini Allahü Teala'dan satın almış olur.
(Suyutı, Camiu 's-Sağîr)

Kim sabah namazını kılar ve sonra ihlas suresini on bir kere okursa şeytanlar uğraşsa da o gün boyunca günahtan muhafaza olunur.(Musannefi İbni Ebi Şeybe)

Kim İhlas suresini elli kere okursa elli senelik günahı bağışlanır. (Süneni Darimı)

Kim İhlas suresini bir defa okursa bu kendisine, iki defa okursa kendisiyle ailesine, üç defa okursa kendisine, ailesine ve komşularına bereket getirir. (İbni Asakir, Tar.Dımaşk)

Kıyamet günü bir nidacı, Rahman'ı övenler kalksın diye seslenir. Dünyada İhlas suresini çok okuyanlardan başkası kalkmaz.

Kul hüvellahü ehad (ihlas) suresini okuyan muhakkak Kur'anı Kerim'in üçte birini okumuş gibidir. İman eden ve şirk koşan kişilerin sayısınca ona sevap yazılır." (el Metalibil Aliye ibni Hacer)

  Hz. Ebu Hüreyre buyurdular ki:

Resulullah (s.a.v) bir adamın 'Kul hüvellahu ehad okuduğunu işitti de Resulullah (s.a.v) Farz oldu buyurdular. Ne farz oldu ya Resulullah dedim.

Cennet farz oldu.' buyurdular. (Tirmizi)
30 Nisan 2014 Çarşamba
................................................................................................................................................

HAYIRLI BEREKETLİ GÜNLER
Nasılsınız?????

Üç Aylar bu gün başladı bereketiyle, sağlıklı, sıhhatli, huzurlu geçirelim Amin. Rabbim Recep benim, Şaban Rasulümün, Ramazan ümmetimin demiş ondan bu ayda çok, çok İhlası şerif suresini okumak lazım. İhlası şerifin faziletini ondan paylaştım.

 Daha önce Recebi şeriften bahsetmiştim HEMDE EN ÇOK TIKLANAN PASTAMIDA Bİ BAKIN Recebi şerifin fazileti tıklayın:))) tamam canlar...

Bu mübarek günleri dolu dolu geçirelim inş. Bir kase lezzet instagramı ziyaret edin dün Recebi şerifte yapılacakları paylaştım tıktık:)))

Evet şimdiden kandiliniz mübarek olsun:)))

Bu gün sizlerle mübarek aya, kandile güzel bir pastayla başlamak istedim ve güzel bir pasta paylaşmak istedim. Karadutun tam mevsimi havva annem gel kızım dut topla dedi ve beraber topladık. Biraz reçel yapıcam daha önce karadut reçeli paylaşmıştım Ben reçel yapamıyorum diyen canlar burayı muhakkak bakın nefis reçellerim tıktık:)))

Bizim evde Karadutlu pastamız hazır akşam test edildi onaylandı. Nefis lezzet. Geçen sene ÖZSÜT pastalarında görmüştüm karadutu ve ne zamandır yapmak aklımda bu güne nasipmiş.Bir kase lezzet tadıyla hadi bakalım nefis meyveli karadut pastası yapalım sizlerde kandile yapın:)))

KARADUTLU YAŞ PASTA
Hadi bayanlar baylar bir kase lezzet tarifi buyurun.

KARADUTLU PASTA NASIL YAPILIR DİYENLER KOŞUN


Karadut pastası pandispanyası
MALZEMELERİ
22 cm çember kalıp
4 yumurta
1 su bardağı şeker( klasik paşa bahçe bardağı)
1 su bardağı un + bir yemek kaşığı nişasta
2 kaşık ılık su
2 kaşık sıvı yağ
yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Karadut pastası kreması
MALZEMELERİ
1 paket vanilyalı puding
2 paket krem şanti
1 paket süt kreması
İstediğiniz kadar karadut

Karadut pastası nasıl yapılır
YAPILIŞI
1,2,3) Öncelikle pandispanyası için kaide her zaman aynı şeker ve yumurta 3 katı olana dek çırpılır sıvılar eklenir un kabartma tozu elenir eklenir karıştırılır yağlı kağıt ve folyoyla kaplı kalıba dökülür fırın ısınıza göre 160- 170 derce de pişirilir.

Not: Bu gün çember kalıp kullandım altına önce kalıptan az büyük yağlı kağıt kesdim fol yayı en alta onun üstüne yağlı kağıt onun üstüne çemberi koydum folya kağıtla az yukarıya doğru kapattım:)

4) Şimdi sırada pudingi arkasındaki tarife göre pişirin biraz koyu pişirin soğusun. Süt kremasını çırpın  içine krem şantiyi ekleyin çırpın soğuyan  pudingi ekleyin çırpın koyuluğunu süt dökerek ayarlayın tamam kremamız hazır.

5) Şimdi kremamızın üçte birini ayıralım kalanına karadut koyalım karıştıralım. Pandispanyamızı 3 keselim pasta altlığı koyalım 1. pandispanyayı koyalım karadutlu kremanın yarısını üzerine yayalım onun üstüne karadut koyalım isterseniz ben koydum 2. pandispanyaya da aynı işlem yapalım 3. pandispanyayı kapatalım.

Not: Pastaları yaparken pastalarımı  gezin fikir olur üstünün sosu da var  organik pastalara tıktık:)))
Ayrıca yaş pastalara da  göz atın  yaş pastalar tıktık:)))

6) Evet nasıl gidiyor:) kalan kremayla dışını sıvayalım kalan kremayı krema sıkacağımıza koyup kremaya duyu takıp resimdeki gibi çiçekler yapalım burası size kalmış hayal gücünüzde ne varsa dutları sıralayalım ve istediğimiz bir sosu yada jöleyi yada reçelin sosunu dutlara gezdirelim.


AFİYET OLSUN

En güzel köprü Gönüller arasında kurulandır..
En güzel göz Her şeye sevgiyle bakandır...
En güzel söz Yalansız olandır....
En güzel çiçek Sevdiğine armağandır....
En güzel ırmak Dost bahçesine akandır...




24 Nisan 2014 Perşembe

ELMALI KEK

kolay elmalı kek
elmalı tarçınlı kek
elmalı kek bir kase lezzet
bayatlamayan elmalı kek


HAYIRLI BEREKETLİ GÜNLER
NASILSINIZ CANLAR????
Bu gün sizlerle buluşma zamanı:) Mis gibi evim kek kokularıyla doldu ve hemen bunu paylaşmam lazım dedim mmmmm harika lezzet. Elmalı tarçınlı nefis:) biz bu günlerde kek müptelası olduk masamda fanusta kek olmazsa olmuyor:)))

Kuzucuk okuldan gelince çayımızı demleyip Anne Kız sefamız oluyor:)))
Ayrıca güzel kokulu pratik muffinlerime de bir göz atın Bir Kase Lezzet MUFFİNLERİ tıktık:))))
Keklerim için bir tıklayın Bir Kase Lezzet kekleri:)))

Not: Bir şey söylicem numaram bloğumda var bana mesaj atan canlar var.Telefonumdan mesaj yazanlara dönemedim :(  ancak wathsaptan yazarsanız olur:) sorularınızı her zaman yanıtlarım başımla beraber telefon açıp  sorabilirsiniz yada buradan yorumlardan yazın muhakkak dönerim yada facebook BirKaseLezzet tıktık:))) tan yazın tamam:)))

Hadi Ayşe çok konuştun bu lezzetli kabaran MAŞALLAH çok kolay,elmalı pratik kekimizi paylaş. Bu gün mutfaklar kek kokacak.Hadi coşku zamanı kendimizi ödüllendirme zamanı, kuzucuklara elmalı kek yapma zamanı, acaba elmalı kek nasıl yapılır diyenler?

resimli elmalı kek yapılışı


Baylar Bayanlar pamuk eller mutfağa buyurun elmalı kek tarif edelim

MALZEMELERİ
2 yumurta
1 su bardağı şeker
yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
2 elma
2 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı ceviz
1 fincan kuru üzüm
3 su bardağı un
1 kabartma tozu

YAPILIŞI
1)Yumurta şeker köpürtülür sıvılar eklenir un ve kabartma tozu elenip eklenir.
2) Elmalar soyulur küçük küp doğranır.
3) Çırptığımız kek karışımına elma ceviz üzüm eklenir karıştırılır yağlanmış kalıba konur.
4) 170 derecede fırında pişirilir.Elimize sağlık:)))


AFİYET OLSUN
Evinizden bereket,mutluluk,huzur eksik olmasın:))))


18 Nisan 2014 Cuma

ETLİ KURU FASULYE

Etli kuru fasulye tarifi
Etli kuru fasulye nasıl yapılır
Güveçte kuru fasulye
Bir kase lezzet etli kuru fasulye
 
etli kuru fasulye
HAYIRLI CUMALAR
NASILSINIZ????
Bu gün sizlerle buluşma zamanı, yoğun tempoda sırayla bir, bir  her yere yetişmeye çalışıyorum.
Şimdi sıra bloğumu güncellemede:)

Sizlerle bu gün etli kuru fasulye paylaşmak istiyorum. Kuru fasulye sofralarımızın baş tacı protein değeri yüksek lifi fazla. Bildiğiniz fasulye ama bu horoz fasulyesi bizde böyle derler çok lezzetli.Bu fasulyeyi sevmemin bir hikayesi var:)

İstanbul'a gittiğimde benim yemeğe ilgimden dolayı oğlum anne sana bir fasulye yedireceğim çok güzel dedi.

Bende oğlum bildiğimiz fasulye nesi farklı ki dedim ve beni Günaydın restaurant'a götürdü.  Özelliği büyük fasulye içinde kırmızı biber ve  küçük güveçte sunumuyla benimde hoşuma gitti.  Yanında Özbek pilavı da harika gitti, bir gün inş. Özbek pilavı yapalım:)

O günden sonra bu horoz fasulyesi mutfağıma dahil oldu. Biz çok sevdik sizlerde deneyin harika lezzet:)))



Hadi bayanlar baylar buyurun etli kuru fasulye yapalım
PAMUK ELLER MUTFAĞA

MALZEMELERİ
3 Su bardağı kuru fasulye( iri taneli horoz fasulyesi )
300 Gram dana kuşbaşı
1 Çay bardağı zeytinyağı
2 Yemek kaşığı salça
2 Adet ince kıyım kuru soğan
2 Diş sarımsak
2 Adet kapya kırmızı biber iri doğranmış
Su,tuz

YAPILIŞI
1)Tencereye kuru fasulye üstünü basana dek su konur  kaynayınca üzerinin köpüğü alınır. 5 dakika haşlanır altı kapatılır ve 1 su bardağı  normal su konur kapağı kapanır 10 dakika böyle kalır.

Not: Ben akşamdan ıslatmıyorum bu benim tercihim haşlıyorum altını kapatınca su koyup demliyorum. Çocukluğumda rahmetli dayımın hanımından böyle gördüm altını kapatınca su koyup demlerdi.

2) Etimizi buzluğa girdiyse yıkayalım tencereye koyalım suyu çekinceye kadar pişsin.
Not: ben düdüklü kullanıyorum tencere de de yapabilirsiniz

3) Şimdi etimize yağı koyalım bir tık kavurun sırada soğan sarımsak bir tık ta onu kavurun sırada salça ve haşlanan kuru fasulyeleri süzüp ekleyelim karıştırın suyunu ekleyin. Kapağını kapatın pişsin.

Not: Fasulyenin iki katı su eklenir.

4) Fasulyeleri ocaktan almadan 5 dakika önce doğranan kapya biberleri ve tuzunu koyalım 5 dakika sonra altını kapatalım 1 saat demlensin ve fasulyemiz hazır elimize sağlık:)))

AFİYET ŞİFALAR OLSUN EFENDİM
BİR DAHA Kİ TARİFTE GÖRÜŞMEK DİLEKLERİMLE

12 Nisan 2014 Cumartesi

KURUYEMİŞLİ MUFFİN

kuruyemişli muffin nasıl yapılır
potakallı kuruyemişli muffin
incirli muffin
kayısılı muffin



NİSAN YAĞMURU

Nisan ayının on dördünde başlar, Mayıs ayının on dördünde biter.
Bu zaman içinde yağan yağmurlara Nisan yağmuru denir ve çok faydalıdır.

Yılanların zehiri, Balıkların incisi,  Hatta bal arısının balı gibi pek çok harikulade nimet hep bu yağmurun suyundan oluşur.

Nisan yağmuru zahmetlere rahmet, dertlere deva, hastalılara şifadır.
Sular içerisinde en saf su Nisan yağmurunun suyudur.
Nisan yağmuru ile çalınan yoğurt tutar.Denemek lazım:)

Nisan yağmurunda ıslanan yeni elbise çürümez.  Saç dökülmez.  Hele okunan! Nisan yağmuru suyu, Allah’ın izniyle sar’a hastalığına şifa,  Ruh hastalıklarına deva,  Ağrılara karşı çok yararlıdır.


Ebu Suud efendi bu konuya temasla diyor ki: Bu, içen kimseye faydalıdır; bütün hastalık ve ağrılara karşı yararlıdır. Hatta çocuğu olmayan kimse bundan içerse (biiznillâh) çocuğu olur.


İbn-i Ömer (r.a.)nın rivayet ettiği bir  H.Ş. de Peygamberimiz (a.s.) şöyle buyurmuşlardır:

Nefsim yedi kudretinde musahhar olan Allahü Teala’ya yemin ederim ki, bana Cebrail (a.s.)gelip şöyle haber verdi. Kim Nisan yağmurundan bir miktar alır sonra ona 70 fâtiha-ı şerife
70 ayetül kürsi
70 ihlası şerif
70 felak
70 nas suresi okur ve o sudan yedi gün peş peşe sabahları (aç karnına) içerse
Allahü Teala o kimsenin cesedindeki, hatta damarlarındaki, kanlarında ki, etlerindeki ve azalarının cemisindeki bütün dertleri çıkarır ona afiyet ihsan eder. [275]
12 NİSAN 2014 CUMARTESİ
...............................................................................................................

HAYIRLI MUTLU HAFTA SONLARI
Şükür kavuşturana güzel gören gözlere, güzel konuşan canlara merhaba:)))))
LEZZETLİNİZ GELDİ  NASILSINIZ ?????

Yoğun günlerin içinden şükür kavuşturana... Nisan yağmurları yağmaya başladı şifasını okudum ve sizlerle paylaşmak istedim. Bu gün sizlerle besleyici vitamin deposu kuruyemişli muffin paylaşmak istedim. Bizde yenen sevilen yumuşacık kekiyle sizlerde beğeneceksiniz:)))

Kuruyemiş yemeyen çocuklarımıza yedirme fikri evimizde ne varsa incir, kayısı, üzüm, fındık fıstık ceviz v.s.Muffin kalıplarının büyüklüğüne göre adet değişir isteğinize bağlı:)))

Hadi bakalım bu lezzetli kuruyemişli muffinimizi pişirelim ve ikram edelim.
Hadi Bayanlar Baylar  pamuk eller mutfağa


MALZEMELERİ
3 yumurta
1 su bardağı + bir yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tane portakal suyu ve kabuğunun rendesi
3 su bardağı un
1 kabartma tozu
6 adet incir
6 adet kuru kayısı
3 yemek kaşığı kuru üzüm
1 çay bardağı fındık ceviz evde ne varsa

YAPILIŞI
1) Şeker ve yumurtalar mikserle iyice köpürtülür içine sıvı malzemeler eklenir.

2) Un kabartma tozu elenir köpüren sıvı malzemeleri eklenen karışıma iki seferde eklenir karıştırılır en son portakal kabuğu konur karıştırılır. Burada kıvamını  kontrol edin...

3) İncir ve kayısı yıkanır küçük doğranır.

 4) Muffin kalıplarınız varsa içine kağıtlardan koyun yoksa iki tane muffin kağıdı konur içleri az yağlanır kek karışımını yarıya kadar konur ortasına kayısı incir üzüm fındık konur ve üzerine kalan kek karışımı konur 170 dercede ısınan fırında pişirilir. MMMMM nefis canlar elimize sağlık:)))

AFİYET OLSUN