Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

ÇİLEKLİ TART

Çilekli tart tarifi Bir kase lezzet çilekli tart Kolay çilekli tart 5 çayı YAŞLI ADAM Fırına geldiğimde ortalıkta ekmek görünmüyordu...

Çilekli tart tarifi
Bir kase lezzet çilekli tart
Kolay çilekli tart
5 çayı


YAŞLI ADAM
Fırına geldiğimde ortalıkta ekmek görünmüyordu. Eski bir dostum olan fırıncı; “Biraz bekleyeceksin hocam. İki-üç dakikaya kadar çıkartıyorum.” dedi.

Kenardaki tabureye oturup beklemeye koyulurken, içeriye yaşlıca bir adamın girdiğini gördüm. Eskimiş ceketinin sol yakası altında bir madalya parıldıyor ve yürürken hafifçe topallıyordu.

Selam verdikten sonra, fırıncının tezgahına yaklaşarak; Ekmeklerimi alayım! Benim ikizler acıkmıştır dedi.

Fırıncı, adamın kendisine uzattığı torbayı alarak tezgahın altına eğildi ve bir gün öncesine ait olduğu anlaşılan ekmeklerden 4-5 tane çıkardı.

Ben o arada oturması için kendi yerimi o adama vermiş, tezgahın yanına iyice yaklaşmıştım. Ekmeklerden birkaç tanesinin şekli değişmiş, katılaşmış, taş gibi olmuştu.

Fırıncıya sordum:

Neden taze ekmeği beklemesini söylemiyorsun? Biraz sonra çıkacak dedin ya!..

Bayat ekmekleri kendisi istiyor. Çok fakir bir adam. Ona bayat ekmekleri yarı fiyatına veriyorum.

Kim bu adam?

Kendisi Kore gazilerinden. Oğluyla gelini bir trafik kazasında vefat edince, ikiz torunlarını yanına almıştı. Yıllardır onlara bakıyor, hem de çok az bir maaşı var.


Fırıncının anlattıkları karşısında içimin yandığını hissediyor ve ufak da olsa bir şeyler yapmak istiyordum. Fırıncıya yavaşça dedim ki:

Aradaki farkı ben vereyim. Hiç olmazsa bugün taze ekmek yesinler.

Fırıncı, teklifimi kabul etti. Biraz sonra da, fırından yeni çıkan taze ekmekleri adamın torbasına doldururken şekli bozuk, bayat ekmekleri de tezgahın altına koyarken ihtiyara takıldı.

Bugün çok şanslısın hacı amca. Çocuklar için sana pasta gibi ekmek vereceğim.

Yaşlı adam, bir evlat sevgisiyle kucakladığı torbayı göğsüne bastırarak kapıdan çıkarken bana döndü ve dedi ki:

- Allah, senden razı olsun evladım. Bugün onların doğum günüydü...

...........................................................................................................

HAYIRLI VE MUTLU GÜNLER
Nasılsınız????

Kıssayı okuyunca sizlerin de içinde bir ürperti oldu demi canlar. Rabbim herkesin yardımcısı olsun. Sıcacık bir ekmeğe amcam ne kadar sevindi.Şu kısacık dünyada üzülmek yok şükretmek var hamdolsun demek var. Yaşadığımız her anı güzelleştirmek var:)))

Bu gün mutfağa çilekli tart yapmak için girdim, sonradan şöyle bir fikir geldi.Güzel bir masa hazırlayayım dedim. Kızımı sevindirmek istedim, mutfağa girdim bu güzelliklerle dolu masa ortaya çıktı eşimi de çağırdım.AİLECEK 5 ÇAYI MUHABBETİ YAPTIK. Benim için, kızım için,Eşim için değişik oldu. Sürprizi me çok sevindiler.





Sizlerde sevdiklerinize sevindirin. Çilekli tart 5 çayına uygun hafif lezzet...
Ayrıca diğer tartlarım da nefis buyurun Bir Kase Lezzet tart ve turtalar tıktık:)))

Çilek mevsimi geldi ve ne zamandır tart yapmak istiyorum. Bu güne nasipmiş.
YUMUŞACIK TART KEKİ MMMMM PRENSES PASTASI GİBİ NEFİS OLDU
Hadi Bayanlar baylar pamuk eller mutfağa çilekli tart yapmaya:)))


Çilekli tart
MALZEMELERİ
tart keki için:
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 buçuk su bardağı un
1 yemek kaşığı yoğurt
3 yemek kaşığı süt
1 yemek kaşığı sıvı yağ
yarım paket kabartma tozu
yarım paket vanilya

Kreması için:
3 su bardağı süt
2 yemek kaşığı silme un
2 yemek kaşığı silme nişasta
yarım su bardağı şeker
yarım vanilya
1 dolu tepeleme yemek kaşığı kaymak

Jölesi için:
10 adet çilek
1 çay bardağı su
3 yemek kaşığı şeker
1 buçuk yemek kaşığı nişasta

Ayrıca üzerine
500 gr çilek

Çilekli tart
YAPILIŞI
1) Öncelikle ister yumurtanın akını şekerle köpürtüp sarısını ve diğer malzemeleri ekleyin. İsterseniz yumurtayı şekerle köpürtün diğer malzemeleri ekleyin ve tart kalıbını tere yağla yağlayıp hamuru dökün 160 derecede pişirin soğumaya bırakın. Soğuyunca servis tabağına ters çevirin.

2) Şimdi kremasını pişirelim kaymak ve vanilya hariç malzemeleri sos tenceresine koyun pişirin ocağın altını kapatıp içine kaymak ve vanilyayı ekleyin karıştırın soğusun. Soğuyan kremayı mikserle çalıştırın kıvamına bakın ayarlayın.

Püf noktası: Tartta önemli olan kreması? krema cıvık olursa kesince akar. Ondandır ki çok akıcı kıvam değil çok koyu kıvamda değil tamam:)))

3) Şimdi kremayı tartın üzerine döküp yayalım çilekleri yıkayıp havlu peçetede kurutalım saplarını ayıklayıp ortadan bölüp kremanın üzerine dizelim ve dolaba koyalım.

4) Şimdi jöle için çilekleri yıkayıp ayıklayalım 5 tanesini küçük doğrayalım 5 tanesini ezelim sos tenceresine koyalım suyunu şekerini nişastasını ilave edelim pişsin soğusun ve tartımızın üzerine gezdirelim. Nasıl manzara müthiş mmmmmmm elimize sağlık harikasınız:))))

Not: Tartımızı isterseniz jöle yapmadan servis yapabilirsiniz size kalmış.




AFİYET ŞİFALAR OLSUN EFENDİM


17 yorum

  1. Sevinilmez mi hiç,ben de bayıldım..Ellerine kollarına sağlık,tartın da nefis görünüyor..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. hımm olsada yesem dedim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Kıssa çok güzelmiş, Tabi ki çilekte harika..

    YanıtlaSil
  4. Kıssadn hisse süpermiş,ellerinize sağlık çilekli tartta nefis..

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık ablam görüntü lezzetini anlatıyor

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir sürpriz olmuş bu masa, çilekli tart süper görünüyor... ellerinize sağlık, mutlu ve sağlıklı günler dileklerimle...

    YanıtlaSil
  7. görüntülere dalacam şimdi içeri. alacam bir dilim tart böyle güzel görüntü insanı ne yapmaz ki eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Nefis görünüyor çilek ve vişneli tatlılara asla hayır diyemezdim ama ben daha doğumdaki kilolarımı veremedim ki.. ben pastanın çileklerini yedim gidiyorum:)) Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
  9. Nefis görünüyor çilek ve vişneli tatlılara asla hayır diyemezdim ama ben daha doğumdaki kilolarımı veremedim ki.. ben pastanın çileklerini yedim gidiyorum:)) Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
  10. Hoş geldiniz.
    Evet evdekiler çok mutlu oldu gelin sizlerede yaparım. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  11. Nefis,Nefisss goruntuye bayıldım.Ellerıne saglık.

    YanıtlaSil
  12. AYŞEciğim her zamanki gibi ellerine sağlık canım.. AİLECEK ne güzel bir gün yaşamışsınız. sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Sofra ve tart muhtesem gorunuyorlar :) Ellerine saglik canim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Taze bir ekmeğe sevinenleri okuyunca insan düşünmeden edemiyor. Allah hepimizi hem şükredenler hem de iyilik yapanlardan etsin.Çok güzel bir öyküydü. Çok duygulandım.
    Ellerine sağlık. Tart süper olmuş. Görüntü muhteşem.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık arkadaşım kesinlikle harik bir tart ayrıca hikayeni okuduğum gibi ağladım sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlıkkk ablacımm..:)
    muhteşemmmm her şey..
    şu tart kalıbından bir türlü bulamıyorum ben...rast gelirsen al bana ne olur...:)
    öpüldünn ki...

    YanıtlaSil
  17. Denedim ve paylaştım harika bir lezzet...tarif için teşekkürler arkadaşım...

    YanıtlaSil