Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

KURUYEMİŞLİ MUFFİN

kuruyemişli muffin nasıl yapılır potakallı kuruyemişli muffin incirli muffin kayısılı muffin NİSAN YAĞMURU Nisan ayının on dördünd...

kuruyemişli muffin nasıl yapılır
potakallı kuruyemişli muffin
incirli muffin
kayısılı muffin



NİSAN YAĞMURU

Nisan ayının on dördünde başlar, Mayıs ayının on dördünde biter.
Bu zaman içinde yağan yağmurlara Nisan yağmuru denir ve çok faydalıdır.

Yılanların zehiri, Balıkların incisi, Hatta bal arısının balı gibi pek çok harikulade nimet hep bu yağmurun suyundan oluşur.

Nisan yağmuru zahmetlere rahmet, dertlere deva, hastalılara şifadır.
Sular içerisinde en saf su Nisan yağmurunun suyudur.
Nisan yağmuru ile çalınan yoğurt tutar.Denemek lazım:)

Nisan yağmurunda ıslanan yeni elbise çürümez. Saç dökülmez. Hele okunan! Nisan yağmuru suyu, Allah’ın izniyle sar’a hastalığına şifa, Ruh hastalıklarına deva, Ağrılara karşı çok yararlıdır.


Ebu Suud efendi bu konuya temasla diyor ki: Bu, içen kimseye faydalıdır; bütün hastalık ve ağrılara karşı yararlıdır. Hatta çocuğu olmayan kimse bundan içerse (biiznillâh) çocuğu olur.


İbn-i Ömer (r.a.)nın rivayet ettiği bir H.Ş. de Peygamberimiz (a.s.) şöyle buyurmuşlardır:

Nefsim yedi kudretinde musahhar olan Allahü Teala’ya yemin ederim ki, bana Cebrail (a.s.)gelip şöyle haber verdi. Kim Nisan yağmurundan bir miktar alır sonra ona 70 fâtiha-ı şerife
70 ayetül kürsi
70 ihlası şerif
70 felak
70 nas suresi okur ve o sudan yedi gün peş peşe sabahları (aç karnına) içerse
Allahü Teala o kimsenin cesedindeki, hatta damarlarındaki, kanlarında ki, etlerindeki ve azalarının cemisindeki bütün dertleri çıkarır ona afiyet ihsan eder. [275]
12 NİSAN 2014 CUMARTESİ
...............................................................................................................

HAYIRLI MUTLU HAFTA SONLARI
Şükür kavuşturana güzel gören gözlere, güzel konuşan canlara merhaba:)))))
LEZZETLİNİZ GELDİ NASILSINIZ ?????

Yoğun günlerin içinden şükür kavuşturana... Nisan yağmurları yağmaya başladı şifasını okudum ve sizlerle paylaşmak istedim. Bu gün sizlerle besleyici vitamin deposu kuruyemişli muffin paylaşmak istedim. Bizde yenen sevilen yumuşacık kekiyle sizlerde beğeneceksiniz:)))

Kuruyemiş yemeyen çocuklarımıza yedirme fikri evimizde ne varsa incir, kayısı, üzüm, fındık fıstık ceviz v.s.Muffin kalıplarının büyüklüğüne göre adet değişir isteğinize bağlı:)))

Hadi bakalım bu lezzetli kuruyemişli muffinimizi pişirelim ve ikram edelim.
Hadi Bayanlar Baylar pamuk eller mutfağa


MALZEMELERİ
3 yumurta
1 su bardağı + bir yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tane portakal suyu ve kabuğunun rendesi
3 su bardağı un
1 kabartma tozu
6 adet incir
6 adet kuru kayısı
3 yemek kaşığı kuru üzüm
1 çay bardağı fındık ceviz evde ne varsa

YAPILIŞI
1) Şeker ve yumurtalar mikserle iyice köpürtülür içine sıvı malzemeler eklenir.

2) Un kabartma tozu elenir köpüren sıvı malzemeleri eklenen karışıma iki seferde eklenir karıştırılır en son portakal kabuğu konur karıştırılır. Burada kıvamını kontrol edin...

3) İncir ve kayısı yıkanır küçük doğranır.

4) Muffin kalıplarınız varsa içine kağıtlardan koyun yoksa iki tane muffin kağıdı konur içleri az yağlanır kek karışımını yarıya kadar konur ortasına kayısı incir üzüm fındık konur ve üzerine kalan kek karışımı konur 170 dercede ısınan fırında pişirilir. MMMMM nefis canlar elimize sağlık:)))

AFİYET OLSUN



18 yorum

  1. eline sağlık,
    dün özellikle şifa niyetine ıslandım ama 2 gün sonraymış :)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık. muffinsler çok güzel olmuşlar. Özlettin kendini Ayşem.

    YanıtlaSil
  3. mımmmm nefis olmuşşş,isterim kahvemin yanına...ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Allah razı olsun canım nisan ysğmurundan anneme şifa için okuyacağız iyiki hatırlattın teşekkürler...muffin harika olmuş ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  5. çay içerken gördüm yaa .nasılda canım çekti.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. bugün bende yaptım taze çileklerle. Sizinkini de hemen yazdım kenara. Çok severiz ailece kağıt keklerini.
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Lezzetim Nisan Yağmurlarını çok severim ama bu kadar hikmeti olduğu inan bilmiyordum. Bu aralar İstanbul yağmurlu sık sık dışarı çıkıp ıslanmak gerekir.
    Muffin gerçekten nefis görünüyor özellikle seninde söylediğin gibi fındık fıstık yemeyen çocuklar için mutlaka yapılmalı ama bende görüntüye bayıldım. Ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  8. ellerıne saglık

    banada beklerm svegıler

    YanıtlaSil
  9. Eline sağlık arkadaşım muffinlerin harika sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Eline emeğine yüreğine sağlık Ayşeciğim. Nisan yağmuruna ahmak ıslatan yağmur derler bizde. Henüz daha Mersin de göremedik.:)
    Keklerin harika.
    Sevgiler canım, gönlünce güzel bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
  11. Hoş geldiniz sefalar getirdiniz:)))
    Teşekkür ederim hepinize ayrı ayrı.

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar.

    Blog sayfama yaptığınız ziyaret ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

    Fırsat buldukça blogları ziyaret etmeye başladım. Blog sayfama yazdığınız yorum linkine tıklayınca beni G+1'deki sayfanıza götürdü.

    Blogger'deki sayfanıza panelimden okuma listesindeki linke tıklayarak ulaştım. Bloggerlere zorla tebelleş olan şu G+1'i hiç sevmiyorum, çünkü ne yaptımsa ondan kurtulamadım.

    Yine bir kasede harika (Kuruyemişli Muffin) lezzetler paylaşmışsınız. Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  13. Çok lezzetli olmalı Ayşecim, ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  14. Kuzum ellerine sağlık çok severim öpüyorum....

    YanıtlaSil
  15. Muffin zaten leziz, bir de kuruyemişler eklenmiş süper olmuş, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık,nisan yağmurlarının hikmetinden ve rahmetinden Rabbim cümlemizin faydalanmasını nasip etsin,değerli bir paylaşım olmuş yüreğine sağlık,selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
  17. Kuru ve taze yemişli pasta ve muffinler en sevdiğim şeyler. Ama beni aşıyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık

    YanıtlaSil