16 Kasım 2013 Cumartesi

KEŞKEK TARİFİ

KEŞKEK NASIL YAPILIR,KOLAY KEŞKEK YAPILIŞI,KEŞKEK YAPIMI
BUĞDAYIN FAYDALARI, BUĞDAYIN FAYDALARI NELERDİR

 LEZZETLİNİZ GELDİ:)))
Dost deniz kenarındaki taşlara benzer.Önce tek tek toplarsın sonra birer birer denize atarsın ancak bazılarına kıyamazsın.İşte SİZLER o kıyamadıklarımdansıniz. CANLAR NASILSINIZ:)))

Yoğun güzel günler bir, bir geçmekte sizlerin bloglarınada uğrayamadım:( Siz dostları özledim. 
Arayıp soran yorum yazan canlara çoooook teşekkür ederim elleriniz dert görmesin. 

Evet canlarım bu gün sizlerle keşkek tarif edeceğim. Bu günlerde bizde çok pişmekte Hacı arkadaşlarımı yemeğe aldım o zaman keşkek ve yanında etli nohut mmmmm nefis.Keşkek yapınca nohutta yapın. İkindi misafirlerime pastaların yanına değişik olsun diye hemen pratik keşkeği yapıp ikram ediyorum. 

Birde doktorlar doğal beslenin pirinç yerine buğday bulgur tüketin diyorlar ben zaten doğal olan her şeyi yapmaya tüketmeye gayretliyim sorun yok demi canlar.

Önce bi bakalım mı? Ahmet Maranki, Ender Saraç, Mustafa Eraslan,İbrahim Saraç oğlu neler diyorlar buğday neye faydalı hadi:))) 

BUĞDAYIN FAYDALARI NELERDİR
Hayatımızın her evresinde beslenmenin esasını oluşturan, hepimizin yaygın olarak kullandığı buğdayın faydalarını saymakla bitirmek mümkün değildir. 

Bir çenekli gillerden olan buğday, yaygın kullanılan bir tahıl dır. Buğday (Triticium Vulgare);  Besleyici olan buğdayın faydalarından bahsedecek olursak, karbonhidrat, protein ve B vitamini açısından çok zengin olan buğday, kansızlığı önlemekle birlikte demir ve çinko minerallerini de bol miktarda barındırmaktadır. 

Buğdayın kabuk kısmı olan kepeği içeren buğday (esmer buğday) daha da faydalıdır. Buğdayın birçok çeşidi bulunur.

En önemli gıda maddesi olarak kullandığımız ekmeğin meydana gelmesinde büyük rol oynayan buğday, birçok gıda ürünlerinin de oluşmasına katkı sağlamaktadır.

Bunun yanı sıra, buğdayın suyu kaynatılıp içildiğinde zihni yorgunluğu giderir, sinirleri teskin eder, bağırsakları çalıştırır ve kabızlığı önler. Bağırsak ve rektum kanserini önlemeye yardımcı olduğu da söylenmektedir.  Buğdayın birçok farklı çeşidi bulunmaktadır.

BUĞDAY VÜCUDUN TEMEL BESİN KAYNAĞIDIR VE BİR ÇOK FAYDALARI VARDIR.
1) İçerdiği çinko ve demir içeriği nedeniyle kansızlığa karşı son derece etkilidir. 
2) B grubu vitaminleri açısından da zengindir. Buğdayın tanesinde yüksek miktarda kalsiyum bulunur.
3) Cilt ve saç yapısını destekler.
4) Buğday lifli dokusuyla, sindirim dostu bir besindir. 
5) Yağı, kırışıklıkların görünümünde azalma sağlar. 
6) Bağırsak tembelliğinin önüne geçer ve kabızlığı önler. 
7) Mideyi korur.
8)  Etkili bir antioksidandır. 
9) Kansere karşı vücudu korur.
10) Kalp ve damar sağlığını korur.
11) Buğday içeren bitki çayları zihni kuvvetlendirir ve bitkinliği atar.
12) Evde yetiştirilecek buğdayın uzayan çimlerinden elde edilen buğday çimi suyu gerçek bir şifa kaynağıdır. Bağışıklığı güçlendirir, kanı temizler, damarların açılmasını sağlar ve etkin bir hücre yenileyicidir.
13) Çöl yak hastaları, gluten içeriği nedeniyle buğday ürünlerini tüketemez.
Saymakla bitmeyecek faydası olunca sıksık tüketmek lazım. Hadi canlar şöyle kolay etsiz herkesin yiyebileceği nefis keşkek tarif edelim.



Haydi Bayanlar Baylar pamuk eller mutfağa:)))

KEŞKEK MALZEMELERİ 
KEŞKEK MALZEMELERİ NELERDİR
500 Gram Aşurelik buğday
3 Su bardağı et yada tavuk suyu
Ayrıca Buğdayı ıslarken şişirirken pişirirken su
Tuz
Tereyağı

KEŞKEK YAPIMI 
KEŞKEK NASIL YAPILIR
1) Öncelikle buğdayımızı ayıklayalım taş filan çıkabilir ve akşamdan ıslayalım sabaha kadar dursun.

2) Sabah olunca buğdayımızı suyu berrak oluncaya kadar yıkayalım. Düdüklü yada tencereye koyalım ve üzerine 4 parmak gelinceye kadar normal oda ısısında su koyalım.

Püf noktası: Buğday ilk oda ısısında suyla konur ve hiç kaşık değdirilmez. Eğer ilk koyduğunda kaşık değerse dibine tutar.

3) Buğdayımız 2 taşım kaynasın altını kapatalım ağzını da kapatalım 2 saat şişsin.

Püf noktası bazı buğdaylar 1 saat kapalı dursa hemen şişiyor bazıları geç ayarlayın.

4) Tencerenin kapağını açalım önceden hazırladığımız et yada tavuk suyunu buğdaya ekleyelim kaynasın.Buğdaylar açıldıysa piştiyse tuzunu koyalım altını kapatalım.Pişmedi ise su istiyorsa kaynar su ekleyelim pişinceye kadar kapatalım 1 saat demlensin.

5)  Demlenen buğdayı ister tenceresinde ister daha geniş kaba alalım buğdayı patates ezeceği yada başı büyük tahta kaşıkla ezelim. 

6) Tamamen özleşince tencereyi ocağa alalım kıvamını ayarlAyalım cıvıksa kaynayınca çeker hiç telaş etmeyin. Tereyağını tavaya koyalım biraz kızarsın altını kapatalım 3 kaşık tereyağı koyalım keşkeğe karıştıralım az karabiber serpelim karıştıralım ve altını kapatalım.

Servis yaparken üzerine tereyağı gezdirelim elinize sağlık :)))

NOT: Biz bu gün sade keşkek yaptık, et suyunu lezzet versin diye koyduk, isterseniz koymayabilirsiniz. NASİPSE BAŞKA ZAMAN ETLİSİNİ YAPARIZ...

AFİYET ŞİFA OLSUN CANLAR


26 yorum:

Mutluluklar Sokağı dedi ki...

BLOGU LEZZET YAZILARI LEZZET SİZİN GİBİ BİR KARDEŞİMİ TANITAN RABBİME ŞÜKÜR:)ALLAHIM HAC VAZİFENİZİ KABUL ETSİN(AMİN)TEKRAR NASİP EYLESİN...KEŞKEK ÇOK SEVERİZ...SIK SIKTA YAPARIZ BLOGUNUZDA GÖRÜNCE TANIDIK LEZZET ÇOCUK GİBİ SEVİNDİM... ELLERİNİZE SAĞLIK AFİYETLE SEVGİLERİMLE

sibelinmutfagi dedi ki...

ellerine sağlık bende tadını çok merak ediyorum denemedim hiç

nursen aksoy dedi ki...

Bayıldı ellerinize sağlık,en sevdiğim lezzetir..Ama hiç denemedim..

nisa Nisamla dedi ki...

çok severim bizim memlekette kazanlarda yapılır düğünlerde yemeye doyulmaz yıllardır yemedim nerdeyse gurbette olmanın eksileri işte:) elinize sağlık sevgiler

Siyah kuğu dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım sevgiler.

Nursevin Sönmez dedi ki...

Ayşeciğim iyi akşamlar ve ellerine sağlık. Afiyetle canım.. Ne kadar güzel görünüyor. Dostluk sözlerinde tamamen katıldığım.

Şule YANIK dedi ki...

mmm nefis nefis,ellerine sağlık ablamın...

Başak dedi ki...

Bir ara yapayım bakim canım istedi. Benim yaptığımda böyle ama et suyu da yok,tavukta sadesi.

Çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık canım :)

nur güneş dedi ki...

Ellerinize sağlık. Annem çok sever bu özel yemeği...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Hanife Mert dedi ki...

Eline emeğine sağlık Ayşeciğim.
Sevgiler.

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

Lezzeti görüntüsünden belli, ellerinize sağlık...

Emine Kaya dedi ki...

Çok güzel ve faydalı bir paylaşım ellerinize sağlık benim pek maalesef yiyemediğim bir lezzet :( ama çok şifalı olduğunu da biliyorum.. Sevgiyle kalın..

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
Geçmişe gittim. Eşimle yazları Ordu'ya gittiğimiz de sevgili rahmetli kayınvalidemin tatları aklıma geldi. Ah ah o günler.
Sevgiyle kal.

Bir Kase Lezzet Ayşe Alkan dedi ki...

Hoş geldiniz canlarım.
Evet sevilen lezzet anısı yeter teşekkür ederim sağolun pamuk ellerinize sağlık:)))

Aslı Aslı dedi ki...

Canım Lezzetim kaç gündür evdekilere diyorum ki canım hani, diş boğdaylarında yapılır ya ondan istiyor. Tamam yapalım dediler senin bu tarifini görünce yine aklıma geldi :)
Gerçekten nefis görünüyor ellerine sağlık.

Meliha Çalışkan dedi ki...

Ahhh nasıl severim anlatamam,hergün olsa hergün bıkmadan yerim:)
Ellerine sağlık canım benim.
Çok öpüyorummmmm:)

VuslaT dedi ki...

Ayşe'm iyi haftalar dilerim. Yanaklarından öptüm canım benim..

Recep Altun; dedi ki...

Merhabalar.

Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

Selam ve dualarımla.

Filiz Bircan dedi ki...

Ellerine saglik güzel kardesim... Afiyet, sifa olsun tüm yiyenlere... Sevgilerimle,

gamze dedi ki...

Canim seni çok özledik.
Eline sağlık bugdayın ne çok faydası var.

Emel YILMAZ AKAN dedi ki...

Anlatımınız ve paylaşımınız için teşekkürler…
Keşkek hiç tatmadığım hep soğuk baktığım bir lezzet ama sizin anlatımınızla bir ara denemek isterim doğrusu…
Sevgilerimle elinize emeğinize sağlık...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Paylasim icin tesekkurler ben keskek nedir onu bile bilmezdim ama ogrendim simdi:)) elinize saglik afiyetler olsun..

papatyaninguncesi dedi ki...

bayılırım keşkeğe.bu güzel yemeği çok geç farkettim ben :(

ihlamurcum dedi ki...

Bayılırım,Ayşe'cim.Ama buğday pişerken kaşık değdirilmeyceğini ilk kez duydum, hiç dikkat etmemişim dibi tutar mı diye? Şimdi deneyeceğim,ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Esmer bugdayla yapsam olurmu?