1 Mart 2013 Cuma

TİRAMİSU





 EBULLEYS H. Z. BUYURUYOR
 RASÜLÜMÜZÜN'DEN YAPILMASI TAVSİYE EDİLEN 7 HUSUS

1) Bir işe başlarken Bismillehirrahmenirrahim demek.

2) Aksırınca Elhamdülillah demek.

3) Bir şeyi yapmak için söz verdiği zaman İnşaAllah demek

4) Bir hata yaptığı zaman Estağfirullahel azim ve etübü ileyh  demek.

5)  Vefat eden birisini duyunca Kalü inne lillehi ve inne ileyhi raciun demek.

6) Kendsinden Hoşuna gitmeyen bir şey istenince Le havle vele kuvvete ille billehil aliyyül azim demek.

7) Gece ve gündüzde dilinden Leilehe illallah kelimesini  söylermek.

AYŞE ALKAN
1. 3. 2013. CUMA
...............................................................................................................



HAYIRLI  GÜNLER GÜNAYDIN 
Cumanız mübarek olsun nasılsınız????
Yeni bir aya girdik. Rabbim bu ayı hayırlara vesile kılsın, herkesin gönlündekinin hayırlısı neyse onu versin:))) 
Bu gün cuma olması sebebi ile tavsiye edilen dualarla başlamak istedim ve ılim hakkında H.Ş.lerle süsledim.
Ilim lebi derya, ister maddi ılim olsun, ister manevi ılim olsun, alabilene ne mutlu

 H.Ş.Kim ilim öğrenmek için yola çıkarsa, Allah Teâlâ ona cennet yolunu kolaylaştırır. Melekler, ilim öğrenenlerden hoşlandıkları için onlara kanat gererler. Göklerde ve yerde bulunan varlıklar, hatta sudaki balıklar bile ılım öğrenenlerin bağışlanması için Allah'a yalvarırlar. 

H.Ş. Peygamberler altın gümüş değil, sadece ilmi miras bırakmışlardır. İşte bu ilim mirasına konan kimse, çok büyük bir kısmet kazanmış olur.

Bilginin efendisi olmak için, çalışmanın uşağı  olmak şarttır. (Balzac)

 De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olurmu? (Zümer suresi 9)

Evet canlarım çok güzel bilgilerdi okudum ve sizlerle paylaşmak istedim. Geçelim tarife  Misafir soframdaki son tarif tiramisu. Önceleri tirami suyu çok sevemedim ne zaman teyzemde yedim, kızı yapmış o zaman fatmam bunda bir farklılık var ne kuzum bana bir anlat dedim. Farkı neymiş o üçü bir arada ile ıslatıyormış, bide kedi diliyle yapmış. 

Ben granül kahveyle yapıyordum farkı buymuş canlarım. O zamandan beri bu lezzet tamamen evime girdi. 
Püfleri ile beraber tiramisu tarifini yapalım afiyetle yiyelim:)))

Haydi bayanlar, baylar,öğrenciler, Tiramisu tarifi için:)
Pamuk eller mutfağa
Buyurun sizlerde yapabilirsiniz lezzetliniz hep zorlarımı tarif edecek, çok kolay:)))

MALZEMELERİ
1 Paket kedi dili
1 Paket üçü bir arada Veya (2 kaşık granül kahve +2 kaşık şeker)
1 Çay bardağı süt

Üzerine: 1 yemek kaşığı kakao

Kreması için:
6 Kaşık un
2 yumurta
Bir buçuk su bardağı şeker
5 Su bardağı süt
1 Vanilya
1 Paket (200 Gr.) lapne peyniri veya (mascarpone peyniri)
Frambuazlı cheesecake tarifinde labne peyniri yapımını paylaştım. 
Ev usulü lapne ve ricotta peyniri yapımı için tıktık:))) 

YAPILIŞI
1) Öncelikle kremayı yapalım tencereye süt un şeker koyalım karıştıralım pişsin içine  yumurtaları başka kapta çırpıp içine koyup hızlı karıştıralım. Altını kapatalım soğusun. İçine peynir ne kullanacaksak lapne veya mascarpone peyniri vanilyayı ekleyip mixserle karıştıralım.

2) Kedi dillerini ıslamak için sütü ısıtalım üçü bir arada veya (2 kaşık granül kahve +2 kaşık şeker) koyalım kedi dillerini ıslayıp 1 sıra tepsiye dizelim. Kremanın yarısını kedi dillerinin üzerine koyalım tekrar kedi dilini kahveli karışıma bandırıp dizelim kalan kremayı üstüne koyalım yayalım soğumaya bırakalım.

Püf noktası: Kedi dili alırken dikkat ettinizmi??? Bazı kedi dillerini ıslatırken sütü çok çekiyor bazıları çok ıslanınca elinizde kalıyor. Buna dikkat edin eğer sizin kedi diliniz çok süt isteyendense süt ilavesi yapın:)))

3) Biraz soğuyunca üzerine kakao serpelim. Tekrar dolapta dinlensin ve servis yapmak istediğimizde dilimleyip süsleyip servis yapalım. Ellerinize sağlık mmmm nefis kakao kahve kokan tiramisumuz hazır.

Not: Ben bu gün tiramisuyu kedi dili ile yaptım. Başka zaman özel keki ile tarif ederim inşAllan:)))


 AFİYET ŞİFA OLSUN DOSTLAR

Damağınızdan kalbinize düşen bir kase lezzet 
Huzur dolu  neşeli haftalar geçirmenizi diler:))))






78 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

Cok guzel bir yazi canim. Tiremisun harika gorunuyor. Ellerine saglik. Hayirli Cuma'lar.

Yasemin Y. dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor. Bu tarifi bende deneyeceğim. Hayırlı günler :)

http://yoosshhy.blogspot.com/

Aslı dedi ki...

Bir işe başlarken mutlaka Bismillah derim alışkanlık oluyor zamanla zaten. Yapılması tavsiye edilen 7 şey dikkat etmemeiz gereken tavsiyeler bence de Lezzetim.
Tiramisu için söyleyeceğim tek şey Muhteşem göründüğü. Ya bazen kalırım ben öyle bir şey söyleyemem, öyle güzel ki bu görüntü sunumun.
Ellerine sağlık.
Hayırlı cumalar canım benim.

mavii dedi ki...

resimler açılmıyor çatladım burda ayşe ablacım güzel olduğundan hiç şüphem yok ama ben resim açılıp görene kadar kirazlı saatini yiyebilir miyim :))

sarımutfak-hande dedi ki...

kekle yapılana göre kedidili ile yapılanı daha çok seviyorum herzaman kedi dili ile yapıyorum zaten
ellerine sağlık çok güzel olmuş
hayırlı cumalar
sevgiler

Mehtap Kaya dedi ki...

Nefis,nefis,nefis ellerine sağlık Ayşeciğim.Sevgilerimle..

cicileydi dedi ki...

ne iştah açıcı duruyo bu böylee:)
ellerine sağlık

mihrimah dedi ki...

ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor.afiyetler olsun.geçenlerde bende tramisu yaptım ama çakmasını.tatlı krizine birebir ve hafif bir tatlı.sevgiler.

canan dedi ki...

Harika gözüküyor ellerine sağlık.Hayırlı cumalar:))

Julia dedi ki...

Sunum harika canim... Ellerine saglik...

Mutluluklar Sokağı dedi ki...

ÇATAL GERÇEK GİBİ DESEN ÇIKMIŞ BİR ÇATAL DİYECEKTİM AMA...BEN SERVİSİ ALAYIM GÜZELİM...ELLERİNİZE SAĞLIK

mavii dedi ki...

telden girdim minicikte olsa bu kocaman lezzeti gorebiliyorym ve ben oluyorum galiba:))

bir kase lezzet dedi ki...

Hoş geldiniz sefalar getirdiniz.
Teşekkür ederim çok sağolun.
Afiyet şifa olsun.
Rabbim herkeslerden razi olsun.
Hayırlı günler:)))

durme durme dedi ki...

Harika bir post olmuş, zevkle okudum bilgilendim. Tatbike başladım bile :)) Tiramusu ise sunumuyla beni benden aldı. Ellerine sağlık.

Tombul Tarifler dedi ki...

eline sağlık ayşeciğim
yeni nefis görüntüler çıkarmışsın ortaya
hayırlı cumalar tatlım

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Dilimizden dua eksik olmasın inşAllah..

bahar perisi dedi ki...

tiramisu tarifi arıyordum birkaç gündür. iyi oldu bu. nefis görünüyor:)

Simge Keskin dedi ki...

Amanin en en en sevdiğim tatlı.. Üçü bir arada da değişik bir fikir..Ablam ellerine sağlık..Selamlar sevgiler.. Cuman mübarek olsun..

hülya dedi ki...

Ellerine sağlık bu güzelliğe kim hayır der ki...

Feray kaygısız dedi ki...

Off canım benim çok lezzetli görünüyor, en sevdiğim tatlılardandır kendisi. Ellerine sağlık Ayşem..

AsOrTiK dedi ki...

kedidiliyle hiç denemedim. bir dahaki sefere bu tarifle yapacağım. çok güzel görünüyor:) afiyet şeker olsun:) eline sağlık.
sevgilerimle

NzlGl dedi ki...

Güzel duaların ve dileklerin için kocaman bir AMİN diyorum canım. Allah razı olsun:))))

Bizde daha dün bitti tiramisu. Bende ara ara kedi dili ile yapıyorum. Ellerine sağlık olsun, sevgilerimle

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
süper bir görüntü ellerine sağlık. Püf noktaları içinde teşekkürler.
Sana da hayırlı Cumalar.
Sevgiyle kal.

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

nefis bir tatlı:)
ellerine sağlık canım..
sunumunda çok cici:)
sevgiler..

hatice avcı dedi ki...

Sunumunuz harika olmuş.Tiramisuya dayanamam ister kekli ister kedi dilli olsun.Ellerinize sağlık.Bende sizi blog da görmek isterim sevgiler.

Kitap Cumhuriyetim dedi ki...

Of be harika olmuş tek kelimeyle ve ben bu tatlıya bayılıyorum:)

bir kase lezzet dedi ki...

Hoş geldiniz dostlar.
MMMMMMM harika lezzet deneyin.
Teşekkürler gelirim gelmezmiyim hiç.
Gene bekler lezzetliniz.
Saygılar:)

aslı dedi ki...

7tavsiyeye uycam teşekkürler.
Bu tramisu maşallah harika olmuş.
Yapip yiyeceğim lezzetlim senide çağirayim.

hale dedi ki...

Sanada hayirli cumalar.
Yazı harika tarif harika.
İyiki varsın teşekkürle
ayol çocuklara yapmak lazım.

aslı dedi ki...

7tavsiyeye uycam teşekkürler.
Bu tramisu maşallah harika olmuş.
Yapip yiyeceğim lezzetlim senide çağirayim.

Başak dedi ki...

Tek kelime ile mımmmm :)

selma tamer dedi ki...

elıne sağlık en sevdığım tatlıyı yapmıssın tavsıyelerınede uyucam

Recep Altun; dedi ki...

Merhabalar,

Televizyonda bir ara tiramisu adını o kadar çokça duymuştum ki, emin olun ne olduğunu o zaman öğrenmiştim, ama sizin paylaşımınızla söz konusu tiramisuyu daha yakından tanıma fırsatını buldum.

Elinize, emeğinize sağlıklar dilerim. Gerçekten fotoğraf karesinde çok enfes görünüyor.

Bu güzel paylaşımınızdan dolayı teşekkürlerimi sunarım. Yapılması gereken ve 7 ana başlıkta sunulan konuları da inceledim. Bazen çoğunu unutuyoruz. Cenab-ı Allah, yapılması gereken bu konularda hatırlatıcımız olsun inşaAllah.

Selam ve dualarımla.

kardelen sezgin dedi ki...

canım bugün bloguna giremedim bu blog kaldırıldı yazısı geldi üzüldüm belki düzelir dedim.Şu an yorumlardan girdim canım enfes bir görüntü hele o sanal çatal yok mu alasım geldi onu daldırasım geldi tramusuna, eline sağlık canım öptüm yazı da bir harika bu arada

kardeşler-nikahşekeri dedi ki...

Ne tesadüf bende şimdi yarınki misafirlerim için kedi dili bisküi ile tiremusu yaptım Ayşe'cim.Ellerine sağlık:)

PETUNYALARIM dedi ki...

En sevdigim, sabah kahvaltisinda, ögle yemeginde, ikindide, aksamda, yatmadan, her daim yiyebilecegim bir lezzet... Ellerine, emeklerine saglik Aysemmmm... Sevgilerimle...

Elifle hayata dair dedi ki...

Eline sağlık nefis olmuş Ayşe ablacım:)

derya SEZGİN dedi ki...

Kuzum nasıl nefis olmuş ellerine sağlık öpüyorum...

vişnap dedi ki...

Yazın için ayrı teşekkür ederim canım .Güzel tarifin için de ayrı teşekkür ederim Çok güzel görünüyor.Bir şey soracağım .Şöyle lezzetli güzel bir kedi diline rastlayamıyorum bir türlü.Nereden almalı bilemiyorum da pastaneden de aldım beğenmedim .Kendim yapmaya da üşeniyorum iyi mi:))Canımmcımm vallahi yanında olaydım koca bir dilimi yemiştim bile.Sevgilerimle.

Rüya Gibi Mutfak dedi ki...

Merhaba,
Blogumu ziyaret etmişsiniz çok sevindim.Ben zaten sizin izleyicinizim ve frambuazlı pastanıza bayıldım,ellerinize sağlık.Sevgiler...

emoş dedi ki...

Cnm Allah razı olsun.ne güzel şeyler yazmışsınız.tiramisu yü çok severim.Ellerine sağlık.

MAZES dedi ki...

abla evdeyken sanki o seçiyor yemek gibi görünürdü ,ammma suçlu ortaya çıktı ,tiramisu çok yapardım eskiden şimdi küçük hanım şunu yemez,bunu yemez .....sen benim için de ye canım,afiyet olsun.

Nursevin Sönmez dedi ki...

Ellerine sağlık Ayşeciğim nefis olmuş. Dilimin ve fotoğrafın harika. face sayfanın linki ile benim face sayfamda izninle paylaşıyorum canım..

bir kase lezzet dedi ki...

Hoş geldiniz:))
Teşekkür ederim....
Mutlu ve huzurlu hafta sonları dilerim:))

Gurme Şirine dedi ki...

tiramisu en sevdiğim tatlılardandır :)
1 dilim değil 2 dilim bile yerim :)
ellerine sağlık ablam...

eda dedi ki...

sana mim getirdim ,ama eli bos donmuyorum her zaman ki gibi, bilgiler için tesekurler Ayse'cim :) bu ne ne guzel bir tiramisu ellerinie saglik :)hayirli gunler caanim !

Adsız dedi ki...

Cox gözel görünüür. Ellerivize sagliq. Ablam rica etsem güzel bi firinda tavuk yapibda koyarmisin bloguna mümkünse. Indiden tesekkürler. Alisqanliq oldu bende artiq her gün burayi ziyaret etmek ve her ziyaretimdede yeni birseyler öyrenmek.

ilahiler dedi ki...

En son tombak da yemiştim hala tadı damağımda ...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ben Tiramisuya bayilirim heleki ev yapimi nefistir..gecenlerde bir arkadasta yapmisti buna benzer cok hosuma gitti..ellerine saglik diyorum afiyetlen yiyin..sevgilerimle..

nergiz dedi ki...

Bu 7 hususu yapmaya çalışacağım.
Tiramisu ye beni diyor ay ne zaman yapsam.
Teşekkür lezzetlim.:)))))

Şule YANIK dedi ki...

nefis görünüyor ayşe ablacım.ellerin dert görmesin.Zaten yaptığın her şey harika..sevgiler

iğne oyalarım ve hobilerim dedi ki...

ellerine sağlık canım cok güzel bir tad bende cok severim

the bircan dedi ki...

sunumda cok sık afıyettt olsun :)

Saliş Butik Pasta dedi ki...

Seninde cuman mübarek olsun ayşe ablam en sevdiğim tatlılardan biridir ellerine sağlık

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ayşem,tavsiye ve hikayen bir harika.
Tramisu başka bir harika.Eline yüreğine sağlık canım benim:)
Sevgiler...

esradan dedi ki...

enfes bir lezzet olduğuna eminim ve enfes bir sunum.ellerinize sağlık.sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık. Ben de tiramisuyu mascarpone ile daha çok seviyorum. Sevgiler.

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika görünüyor, ellerinize sağlık.
Sevgiler.

TURUNCU TATLAR dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor sevgiler..

vildangücüm dedi ki...

tramisuya bayılırımm een kısa zamanda tarifinizi deniycemmm ellerinize sağlıkk :)

VuslaT dedi ki...

Ayşe'm bu ablacığın hep geç okumakla birlikte mutlaka uğrar ama biliyorsun değilmi. Allahcc gönlüne göre versin değerli bilgilerin ile aydınlattığın için. Canım benim sen yaparsın kötü mü olur.. Sen her şeyin iyisini yaparsın.Ellerine sağlık canım benim..

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

Ne güzel bir yazı ,bende tiramisuyu kedidili ile sevenlerdenim:)

sevgiler

ihlamurcum dedi ki...

Tiramusu ancak bu kadar şık sunulur ,Ayşe'cim.Harikasın...

Hanifeden Lezzetler dedi ki...

Ellerine sağlık ablam tiramisuyu bende kedidili ile yapıyorum ve çokda lezzetli olur:) sevgiler

Renkli Dünyam dedi ki...

Canım Arkadaşım,
Tiramisu çok severim ama bir türlü yapma şansım olmadı nedense.Bana çok meşakatli geliyor.Senin pratik tarifinle denemek istiyorum. Ellerine sağlık arkadaşım.Selamlar.

bir kase lezzet dedi ki...

Hoş geldiniz.
Sefalar getirdiniz.
Elinize gönlünüze sağlık.
Çok güzel geçireceğiniz hafta diler lezzetliniz:)))

Tavuklu tarif:))))
Tamamdır canlar bir gün tarif edelim siz isteyin yapar lezzetliniz:)))

Pozitif Pembe dedi ki...

canım bu ne hoş bir görüntü gel bana gel bana diyor...ev yapımı ricooto tarrifide iyiymiş ellerine sağlık yüreğine sağlık Ayşegülcüm....Antalyaya selam :)))

llimaverda dedi ki...

espectacular!!!!adoro el tiramisú, bsts

hande dedi ki...

Mmmmmm nefis bende yapmaliyim.
Tavsiyelere uycam.
Eline sağlık şeker:))))

AHLâM'DaN dedi ki...

yaaa bu ne güzel bir görüntü
antalyadan konyaya kargoyla gönder bari
yoksa ben uçup gelecem hemşerim

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

Çok seviyorum. Bu da çok şık....

Irmina Díaz-Frois Martín dedi ki...

Muy rico.
Un beso.

deeptone dedi ki...

haftada bir kez en az yerim ama evde hiç yapmadııım. bi bakıyim not aldım. çok güzele benziyor fotoğrafından, yumuşaklığı tam kıvamında gibi.
:)

BİRİNCİSİN dedi ki...

Sunum harika olmuş ellerine sağlık.Dilek ve dualarına canı gönülden amin,tavsiyelerin paylaşımın çok güzel,teşekkürler.Selamlar:)

ayşe dedi ki...

Ofofffffffffffffffoffffff
ya ben nereye geldim bu ne nefis bir sunum.
Maşallah elinize sağlık.
Tavsiyeleride yazdım adaşım:)))))))

aylin dedi ki...

offf diyorum harika:)

birsence dedi ki...

en sevdiğim tatlıdır ellerinize sağlık...

Hayattan Azıcık dedi ki...

Merhabalar her sene yaptığım ''Ben Buldum'' etkinliğini bu sene de 17 Nisan 17 Mayıs tarihleri arasında yapmaya karar verdim. Mutfakta kendi başımıza kaldığımızda bir sürü tarif buluyoruz. Sizin de kendinize ait tarifleriniz varsa ve bizimle paylaşırsanız çok sevinirim.

http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

Sevgiler...