8 Mart 2013 Cuma

BALKABAKLI YAŞ PASTA




MUTLULUK
Mutluluk nedir diye sor bir KEDİ'ye
Ciğermi der sence?
Mutluluk sıcacık kucakta sevilmektir. Diyecektir bence.

Mutluluk nedir diye sor bir KÖR'e
Görmekmidir der sence?
Mutluluk her rengi hissedebilmektir. Diyecektir bence.

Mutluluk nedir diye sot bir DİLENCİ'ye
Çuval dolusu paramı der sence?
Mutluluk sıcacık bir evde huzurla yaşamaktır.Diyecek bence.

Mutluluk nedir diye sor bir YÜREĞİ PARE'ye
Onunla olmakmıdır der sence?
Mutluluk onunla mutlu olduğunu bilmekdir. Diyecektir bence.

Mutluluk,sen kimsin diye sor MUTLULUĞA
Neşeyim, bereketim,sağlığım, aşkım'mı der sence?

Mutluluk söz istedi ve dediki ;

Ne yazıkki ben zor elde edilenim, işte o yüzden hep derim ya
Yüreğinin içine bak, beni daima orada bulacaksın.
Yeterki mutluluğu oradan, Kin  öfke ve nefretle ile söküp atmış olmayasın:)))

...................................................................................................................................



HAYIRLI GÜNLER

Güzel Antalyamdan merhabalar:)))
Sevginin, saygının, lezzetin, sohbetin  bol olduğu sayfama hoş geldiniz.
Gününüz aydın olsun, mutluluklar hep bizleri bulsun, hüzünler uzak olsun:)))
Mutluluk içimizden eksik olmasın.Mutluluk bütün azalarımıza damarlarımıza girsin bizi kuşatsın...

Nasılsınız gönül dostlarım:)))
Hepimiz iyiyiz sesleri geliyor. Her gün bizim günümüz. Ben sabah kalkınca aynanın karşısında yarabbim beni ne güzel yaratmışsın deyip şükrediyorum. Hadi o zaman bu gün kendimizi şımartalım. Lezzetliniz Kabaklı pasta'da söz vermişti ve  sözünü tuttu. Sizler için bu özel tasarımlı pastayı yaptı.  Bal kabaklı mmmmm mükemmel yaş pasta. Çayıda koyalım afiyetle yiyelim hadi bu gün bendesiniz:)))

Bu lezzetli pasta hem gönlümüze hemde damağımızda mükemmel lezzet bırakıyor. Sizlerden helallik talep ediyorum görüntü süper maşAllah gözümüze gönlümüze hitap ediyor:)))
Hadi buyurun Ayşenizin mutfağına kabaktan yaş pasta yapmaya.



Bayanlar baylar buyurun
Pamuk eller mutfağa
Bal kabaklı yaş pasta yapmaya varmısınız lezzetlinizle:)))

MALZEMELERİ

Keki için:
3 Yumurta
2 Çay bardağı süt
2 Çay bardağı sıvıyağ
4 Çay bardağı un
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu

Kreması için:
3 Kaşık un
2 Kaşık irmik
4 Çay bardağı süt
Bir çay bardağı şeker
Yarım vanilya
1 Paket krem şanti (1 çay bardağı sütle çırp) veya  1 Paket kaymak

 Bal kabağı püresi için:
Birbuçuk kg. bal kabağı soyup küçük doğrayalım.
1 Su bardağı şeker
1Çay bardağı su
1 Yemek kaşığı nişasta
3 Kaşık ayva çekirdeği jölesi
( ayvanın çekirdekleri bir kavanoza konur üzerine su 3 gün beklesin doğal jölemiz hazır)
Veya küçük paket toz jöle

Ayrıca bir kase ufalanmış ceviz
Not: Şeker tadını kendinize göre ayarlaybilirsiniz.

YAPILIŞI
1) Öncelikle kekini yapalım: Yumurta şeker köpürtülür sıvıyağ süt konur. Un kabartma tozu vanilya elenip eklenir. Yağlanmış borcama konur 170 derece fırında pişirilir:))



2) Şimdi kremasını yapalım:Süt un şeker karıştırılıp muhallebi kıvamında pişirilir. Altı kapatılım vanilya eklenir. Krem şanti kullanacaksanız sütle çırpıp soğuyan kramaya ekleyin çırpın. Ben kaymak koymak istiyorum derseniz muhallebiye kaymak ekleyin çırpın dolaba kaldırın.

3) Şimdi kabak püresini yapalım: kabakları şekeri suyu bir tencereye koyup yumuşayana kadar pişirin. Pişen kabakları blendırdan geçirin  az su ile nişastayı açın ekleyin kabaklara karıştırın ocağa tekrar koyun suyu çekene dek pişirin  kapatın altını ve jöleyi ekleyin soğusun dolaba koyun:)))

Not: Hazır toz jöle koyacaklar püremiz ılıkken hızlıca karıştırarak toz jöleyi boşaltalım hiç bir şey olmuyor sadece el çabukluğu lazım:)))

4) Şimdi kekimiz soğudu borcamdan çıkarıp ikiye bölelim çember kalıba koyalım Önce kremayı koyalım resimdeki gibi   (birazını ayıralım dış süsleme için) düzeltelim ceviz serpelim üzerine kabaklı pürenin birazını ekleyelim. Şimdi 2. keki koyalım.


5) Dolaba koyalım biraz soğusun kreması donsun ve şimdi dışarı alalım çemberden çıkaralım. Şimdi çemberden çıkarıp etrafını kabak püresi ile kaplayalım. Kenarlara ceviz serpelim kalan kremayı duyu takılı sıkma torbasına koyum süsleyin. Ellerinize sağlık:)))

 AFİYET ŞİFA OLSUN:)))

Kabak tatlısı ve kabağın faydaları için tıktık:)))
Kabaklı pasta için tıktık:)))

Günün duası:
Allahım başlayacağımız bu yeni gün için senden hayırlar diliyoruz.
Her günün içindeki şerlerden sana sığınıyoruz.
Günah işlemekten bir kula haksızlık etmekten
Birisinden zulum görmekten sana sığınırız

AMİN.....



79 yorum:

Derya BARIN dedi ki...

Balkabağını çok severim pastasıda nefis oluyor ellerine sağlık ablam sen bitanesiiin:))

Bahar dedi ki...

Yine süper bir hikaye yine süper bir pasta:)
ama çok zor ben yapamam bir dilim gönderir misin canım:)
hayırlı cumalar
sevgiler

Hatice Mutfakta dedi ki...

Ellerine sağlık canım bir pasta bukadarmı güzel görünür.

DELANCEY dedi ki...

Harika görünüyor keşke bukadar yetenekli olabilsem ben o santileri bile bukadar muntazam sıkamam :) ellerinize saglik sizinki muhtesem olmus

Recep Altun; dedi ki...

Merhabalar,

Merhabalar Efendim:
Her geçen gün hayal dünyanız ve hüneriniz sayesinde bir tarif daha duyuyor ve görüyorum. "Balkabaklı Yaş Pasta"nızın da çok enfes bir pasta olduğuna kuşkum yoktur. Elinize ve emeğinize sağlıklar dilerim.

Selam ve dualarımla birlikte "Kadınlar Günü"nüzü kutlarım.

derya SEZGİN dedi ki...

Kuzum nefis bir pasta ellerine sağlık
hayırlı cumalar,öpüyorum...

nursen aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım,nefis olmuş..Balkabaklı pasta muhteşem oluyor...Kadınlar gününüz kutlu olsun..sevgiler..

Margu dedi ki...

harika!
ellerinize sağlık..

SeVgİ KeLeBeĞiM dedi ki...

tek kelime ile muhteşem :)

...♥ Zeynep'le Güne Merhaba ♥... dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok duyuyorum bu ara kabak tatlısını.. tadını nasıl buldunuz, ne gibi mesela desem :)))

sibel özmen dedi ki...

Görünüm ve sunum harika bayıldım ben bu tarife bir değil iki dilim aldım gidiyorum.Sağlıkla kalın.

tubanne dedi ki...

Ne güzel bir öykü,ne güzel bir tarif:)Ellerine sağlık,harika görünüyor:)

Elifle hayata dair dedi ki...

Harika olmuş eline sağlık mis miss:)kadınlar günün kutlu olsun ablacım:) sevgiler.

bir kase lezzet dedi ki...

Hoş geldiniz canlarım.
Teker teker güzel gönüllerinize teşekkür ederim:)

Çaylar hazır tabaklarda afiyet şifa olsun.
Tadı nasıl mmmmmmmm:)

MaşAllah bizlere rabbim ziyaretinizi kabul etsin sizleride arayanlar çooook olsun:)

Mehtap Kaya dedi ki...

Sunum görünüm muhteşem eminim tadıda çok güzeldir ellerine sağlık Ayşeciğim.Sevgilerimle..

nazan dedi ki...

Oy ben 2 tabak istiyorum.
Ay çoooook beğendim bende yapcam.
Paylaşiminda harika duanada amin.

hunerlieller dedi ki...

pek güzel oluyor balkabaklı yaşpasta.en son pasta kursunda yapmıştık:)görüntü muhteşem eline emegine yüregine saglık canım.afiyet bal olsun sizlere..Hayırlı cumalar...

Aslı dedi ki...

Mutluluk tamda şiirdeki gibi içimizde Lezzetim.
İstanbul'da bugün çok güzel, baharı anımsatan bir hava var :)
Şimdi bu Bal Kabaklı pastayı yerde insan nasıl mutlu olmaz? ah lezzetim ya nefis görünüyor ellerine sağlık.

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Yazıya bayıldım ki sizin yazılarınızı hep severek okuyorum
Pastaya ayrıca bayıldım çok şeker görünüor
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

mihrimah dedi ki...

ellerinize sağlık çok şık bir görüntüsü var.tadı da mükemmeldir eminim.size afiyetler olsun.bize de en kısa zamanda yapmak nasip olsun.sevgiler.

ihlamurcum dedi ki...

İşte gene bir kase lezzet farkı, görüntü,sunum, hepsi muhteşem...eline sağlık,Ayşe'cim.

What's Baking?? dedi ki...

Beautiful cake. It's got soft texture and looks so inviting.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
muhteşem bir görüntü bu. Ellerine sağlık.
Dualarına da amin diyorum.
Sevgiyle kal.

TURUNCU TATLAR dedi ki...

harika gözüküyor ellerine sağlık sevgiler..

nilay dedi ki...

Oy oy oy bu nasıl bir görüntüdür.
Ellerine sağlık gerçekten çok güzel
Bu arada dünya kadınlar günün kutlu olsun

hatice avcı dedi ki...

Bu nasıl bir sunum bu nasıl bir görsellik...Emeğinize gıpta etmemenin imkanı yok maşallah.Yapan elleriniz dert görmesin diyorum sizi blogma davet ediyorum umarım bize katılırsınız.Sevgiler.:))

durme durme dedi ki...

Balkabağını böyle tariflerde görmek şahane, harika görünüyor, elinize sağlık...

NzlGl dedi ki...

Bayılırım kabaklı pastaya seninde ellerine sağlık olsun canım, sevgiler

VuslaT dedi ki...

Jöleyi suda eritmeden mi koydun Ayşe'm..Dünya kadınlar günün kutlu olsun. sevgilerimle çoooook öprüm seni..hayırlı hafta sonları.

Simge Keskin dedi ki...

Oyy oyy ablamın ellerine sağlık ne de güzel kondurmuş o boncukları :)) Ellerine sağlık!

BİRİNCİSİN dedi ki...

Ellerine sağlık,süper olmuş,sevgiler:)

Şule YANIK dedi ki...

woaaw süpersin diyorum.harikasın diyorum....her güzel sözü gönderiyorum.lezzeti süper bir pasta.bir dilimini yedim bile:)sevgiler.

bir kase lezzet dedi ki...

Hoş geldiniz sefalar getirdiniz.
Bende sizlere waoowww sunuz diyorum.
Ellerinize sağlık güzel gönlünüze sağlık.
Güzel ve mutlu günler diler lezzetliniz:))

fatoşca tadlar dedi ki...

Aman da aman neler görüyorum böyle. Balkabaklı pasta mı varrr. Hemen geliyorum ablacım... Ayır bana bir dilim lütfen:))))
Ellerine sağlık nefis olmuş nefis.
Sevgiler, öpüldün...

kardelen sezgin dedi ki...

Güneş gibi doğmuş kabaklı yaş pastan canım görüntü muhteşem eline sağlık ,helallik istemişsin canım tabi ki helal olsun ,canım öptüm

dönmezçağlar dedi ki...

ARKADAŞIM HELAL OLSUN ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK HARİKA OLMUŞ PASTAN

mutfagabuyrun dedi ki...

çok beğendim canım.süper bir görüntü.ellerine sağlık.sevgiler.

herşey tadında dedi ki...

şaheser mübarek
bir pasta bu kadarmı özenilerek yapılır
gerçekten harika görünüyor
ellerine emeğine sağlık canım
ben bunu yapsam bukadar muntazam vallahi kesemem kesmeye kıyamam;))

vişnap dedi ki...

Canım ben senin en çok güzel içten sohbetlerini ,sözlerini seviyorum.Her sitene geldiğim de seni nerede görürsem göreyim içime huzur doluyor.İyi ki tanımışım dediklerimdensin.Lezzetlim günün kutlu olsun bal kabaklı pastan da şahane görünüyor canım ellerine sağlık olsun Kocaman sevgilerimle..

Emine Kaya dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize emeğinize sağlık..

Mutluluklar Sokağı dedi ki...

YAA BU GÜN GÜNÜM VARDI AHH AHH ISRARA DAYANAMAZ BU GÖNLÜM HEMEN ALIYORUM İKİDİLİM:))))))ÇOK ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK

herdemlezzet~Arzu~ dedi ki...

Emeğine sağlık canım herzaman ki gibi harika....

kardeşler-nikahşekeri dedi ki...

Ayşe'cim bu nasıl güzellikte bir pasta böyle.Bende kabaklı pasta yaparım.Bisküileri kabak püresinin içine kırarım,ceviz eklerim.Borcama döşerim.Üzerinede kremasını yaparım.Al sana bal kabaklı pasta:)Böyle muhteşem görünümde ve lezzette ıhhh yapamam:( Ellerine kollarına sağlık.Hakkımda helal olsun canım:)

Nursevin Sönmez dedi ki...

Ayşem Bugün evde değildim. Sayfan izlediklerimde ama. Ben evde yokken geçmiş sanıyorum farketmemişim. Şimdi Ayşegülün sayfasında can dostları listesinde görüp tıkladım geldim.Çok güzel bir tarif ellerien sağlık canım. Pekde cici olmuş. Süslemeler ve fotolar harika her zamanki gibi. iyi günlere canım..

Zeytin Çekirdeği dedi ki...

Ama bu pastanın görüntüsü süper, gel beni ye diyor:)

Adsız dedi ki...

Ι'm really inspired along with your writing skills as smartly as with the layout on your blog. Is that this a paid theme or did you customize it your self? Anyway keep up the nice quality writing, it is rare to see a nice weblog like this one these days..

Feel free to visit my weblog - Best Wordpress Plugin

Adsız dedi ki...

Ӏ have rеad ѕo many аrticles on the toρic of the bloggег
lovers hоwever this post is in fact a pleasant parаgгaρh, keеp it up.


Μy homepage: wedding dresses

llimaverda dedi ki...

wow, precioso y muy rico!!! bsts

bir kase lezzet dedi ki...

Hoş geldiniz sefalar getirdiniz.
Çok güzel yapın canlar.
Teker teker teşekkürler:)))))

Best wordpress plugin
weddning dresses
Ilimaverda
What's baking
Bloğuma hoş geldiniz beğendiğiniz için teşekkürler
bir kase lezzet Ailesine hoş geldiniz:))))

hayriye dedi ki...

Mutluluğu buldum işte bende böyle değişik lezzet arıyordum sağol canım.
Eline sağlık bakalım bu kadar güzel yapabilecekmiyim.

iğne oyalarım ve hobilerim dedi ki...

ellerine sağlık canım benim harika görünüyorr

ARSELİ-CE GÜNLER dedi ki...

her türlü pastayı ve tatlıyı severim ama şu balkabağını bir türlü sevemedim :):)Neden bilmiyorum lezzetçim , güzel yapılanınamı denk gelmedim acaba..Hatta bir anım var anlatacağım..
Halalarımdan birisi yapmıştı kabak tatlısını..Acayip iyi yemek yapar..Ustadır..Tutturdu Arseli bunu hatrım için ye..Haydaaa ortada hatır var..Gerçi seneler sonra miras yüzünden gözümü oyacaktı ya neyse:):)
ne yapsam ne yapsam dedim..Aldım oradan bir ekmek ve arasına koyup yedim..:):) Hani şu hatır için çiğ tavuk meselesi hesabı..bende hatır için ekmek arası kabak tatlısı yediğimi bilirim :)

Feray kaygısız dedi ki...

Off Ayşem ne güzel bir görüntü harika bir pasta ellerine sağlık canım benim..

Hanife Mert dedi ki...

Her zamanki gibi harikasın Ayşe Hanımcığım. Daha önce hiç duymadım, yemedim balkabaklı yaş pasta. Eminim çok güzeldir tadı...
Eline emeğine sağlık.Sana yüreğinin derinliklerinde mutluluğu çıkarıp hayatına almanı diliyorum.
Gönlünce geçireceğin güzel bir pazar diliyorum.
Selamlar sevgiler.

Özgür Tatlar dedi ki...

Rengi yeter bu pastanin.icimi acti,yazi getirdi.

neseersoy dedi ki...

Ne güzel görünüyor , ellerine sağlık :-)Sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık bir de güzel süslemişsin ki. harika olmuş. Çok seviyorum balkabağını.

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

ellerine sağlık canım..
nefis görünüyor pastan mevsimi geçmeden bende böyle bir lezzet patlatacağım :) annem kastamonudan getiriyor kabagı ohh miss:)

Şehrinaz dedi ki...

Harika birgoruntu , emeklerine saglik ayse'cigim....

günlük Sahibi dedi ki...

Mehabalar.Pastan harika olmuş.Antalya'da yaşadığını duyunca kendimi tutamadım yazmak istedim..Ben de burdayım:)))

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

ne güzel bir görüntü olmuş, renk muhteşem, ellerinize sağlık...hikaye yine süper...

susamcorekotu dedi ki...

harika bir görüntü ve lezzet,ellerine sağlık,
jöle kullanılmasa da olur herhade değil mi?
sevgiler

bir kase lezzet dedi ki...

Hoş geldinmiz:)))
Yeni bir hafta sağlık sıhhat huzur mutluluk getirsin.

Afiyet şifa olsun.
Teşekkürlerini sunar lezzetliniz:)))

Susam çörekotum ayvanın çekirdeğinden yaptığın jöleyi kullanınca tart jöleye ihtiyaç yok kuzum:)))

Fincan Teyze dedi ki...

fotoğrafları görünce söyleyecek bir şey kalmadığına karar verdim...
ellerine sağlık ;)

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş
süsleme şahene
ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş
süsleme şahane
ellerine sağlık

dostkokusu dedi ki...

oyyy oyy oyy bu ne güzel bi görüntü böyle eminim lezzetide öyledir.elinize sağlık...firuze...

bahar006 dedi ki...

Balkabağı ile aram yok ama görüntü nefis canım, ellerine sağlık:)

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

bir ben kaldım şu güzelliği denememiş :) ellerine sağlık Ayşe.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Pastan çok şık ve nefis görünüyor canım. Aldım tarifi. Ellerine sağlık, sevgiler...

muhabbetsofrasi dedi ki...

uffff pstaya bak sennn :)
olsa yerdim şimdi yarısını ben :)

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Kasem, muhteşemsin. Ellerine sağlık. harika görünüyor bu pasta.

Pozitif Pembe dedi ki...

Ayşe senin çocuğun olmak istedim valla bizde böyle pastalar yok bizde yapılanlar gidiyoooooo:))))eline sağlık canım süsü püsüde var...gelin gibi olmuş canım sevgiler

maraşal dedi ki...

Oy bu nasil bir görsl şölen.
Bu nasıl lezzet.
Mutluluğu içimizde hissedip yaşamalıyız.
Eline sağlık harikasın lezzetlim.

Bak Bu Harika dedi ki...

enfes görünüyor.

Misketlimonu Hülya Aydoğan dedi ki...

Ne kadar hoş görünüşlü bir pasta bu. Tam baharlık renkler içimi açtı.. Ellerine sağlık canım..

deeptone dedi ki...

aaaa bunun da mı pastası oluyo.
bal kabağı tek yemediğim şeydir bitkilerden.
:)

disal dedi ki...

güzel yazın için ve tarif için ellerine sağlık...zevkle okudum...çok güzel konulara değinmişsin...şükretmek lazım herşeyimiz için...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Acayip güzel görünüyor pastan canım:) Ellerin dert görmesin..