7 Haziran 2012 Perşembe

KABAK MÜCVER






 Bir genç    Allah'a ibadet ve taat yapmaya devam eder. Tam yirmi sene.....
Bu süre içinde eksiksizce kulluk vazifelerini yerine getirir.Fakat bunca yıllık ibadetten sonra, her ne hikmetse kötülük işlemeye başlar.Böylece bir yirmi yıl daha yaşar.

Bir gün aynaya bakarken sakalı arasında sırıtan bembeyaz bir tel kıl görür. Bunun üzerine endişe ve üzüntüye kapılır. Demek artık ihtiyarlamaya başladım. Ölümün soğuk  kolları arasına doğru yol almaya başlıyorum.Yirmi yıl ibadetten sonra, yirmi yıl kötülüklerle geçen hayatı gözünün önüne gelir.  Yazıklar olsun bana der ve üzülür.

Allah'a şöyle dil döktü

Sana pürüzsüzce yaptığım  yirmi yıllık ibadetten sonra, ne olduysa sapıttım bir yirmi yılım kötülüklerle geçti.Ölümün müjdeleyicisi olan şu ak sakalı görünce anladım ki sana karşı büyük günaha girmişim.
Şimdi tekrar ibadet ve taati  ve senin aydınlık yoluna girmek  istiyorum.
Ben günahkar kulunum bu münacatımı kabul eder misin yarabbi. Duasını bitirip ellerini yüzüne sürdükten sonra bir ses duydu.

Ey kulum bizi sevdiğinde bizde seni sevdik. Bizi bıraktığında bizde seni terk ettik.Peş peşe günahları işleyip kötülüklere yöneldiğinde, belki bir gün döner ve tövbe eder diye sana mühlet verdik.
Eğer şimdi tövbe edip bize yönelmek istersen, tövbeni kabul ederiz.
( Çünkü Rahmet ve Mağfireti bol olan Allah'ım.)

HADİSİ ŞERİF
Kim dört şey işlerse ona dört şey verilir.
1) Kim Allah'ı anarsa, Allah'da onu anar.
2) Kim dua ederse, duası kabul olur.
3) Kim şükrederse, niğmeti çoğalır.
4) Kim istiğfar ederse, istiğfarı kabul olur.
.................................................................................

7 / 6 / 2012
Perşembe

HAYIRLI GÜNLER..:)))
BEN GELDİM.....
NASILSINIZ..
Biraz rahatsızdım onun için. Bu hafta sizlerle olamadım. Ben bilgisayara, bilgisayar bana bakıştık durduk. Çok şükür biraz daha iyiyim ve daha iyi olacağım. Rabbim kaldıramıyacağımız yükleri , hastalıkları hiç bir zaman üzerimize yüklemesin ... Amin.....

Her zamanki gibi kıssadan hissemi aldım.....

Evet bu gün sizlerle kabak mücver yapımını paylaşacağım.İki şekilde yapılır. Ya tavada kızartarak veya tepsiye koyup fırında pişirerek. Ben bu gün tavada yapılan tarifi paylaşacağım. Biz çok severiz bilhassa kızım ve ben bayılırız.

Kahvaltıda yemekte her zaman tercih ederiz.Sizlerin de sevdiğinden eminim.
Kabaklarda bollaşmaya başladı şöyle güzel bir kabak mücver yapalım ve yiyelim. 
Lezzetini anlatmama gerek yok mükemmel....:))))






Haydi beyler bayanlar.
Gelsin tarifimiz.
Pamuk eller mutfağa.

     MALZEMELER
  4 Tane kabak
  2 Tane yumurta
  6 Kaşık un
  2 Tane yeşil soğan
  Bir tutam nane
  Bir tutam  maydonoz
  Bir tutam dereotu
  Tuz, karabiber, pul biber
 Kızartmak için yağ

   YAPILIŞI
  1) Kabakları yıkayıp rendeleyelim. İçine yeşillikleri ince doğrayalım. Yumurtayı, unu, tuz karabiber, pul biberi koyup karıştıralım..

 Püf noktası: Ununu iyi ayarlıyalım . Biraz cıvıksa az daha un ilavesi yapalım...Un az olursa tavada dağılır.

Bir püf noktası daha: Bütün malzemeleri karıştırınca bekletmeden yapalım. Çünki durdukça kabak su salar. Sizde un koruz diyeceksiniz, çok un girince hoş olmaz. Onun için kıvamını iyi ayarlayın...:)))))))))




 2) Şimdi tavaya yağı koyup kızgınlaşınca , kaşık yardımı ile kaşık kaşık koyalım. kızarınca tersini çevirelim kızarınca havlu kağıda alalım.

 3) Evet hepsini böyle yapıp, kızartıp bitirelim.. Çok güzel lezetli mücverlerimiz hazır.
Mmmmmmmmmmmm mis gibi kokusu her tarafı sardı. Ellerinize sağlık...:)))))))




AFİYET OLSUN..:)))))





ŞİMDİDEN HAYIRLI HAFTA SONLARI DİLERİM.
EVİMİZDEN HUZUR
SOFRAMIZDAN BEREKET
VÜCUDUMUZDAN SAĞLIK ...
EKSİK OLMASIN....:))

83 yorum:

bahar006 dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun, inşallah daha iyisindir artık. Bu arada bayılıyorum senin hikayelerine, harika bir formatın var, mücverin de çok hoş görünüyo canım, ellerine sağlık:)

serpil dedi ki...

çok lezzetli görünüyor gerçekten, hele benim gibi kabak severe:)ellerine sağlık!

canan dedi ki...

Çok geçmiş olsun.Mücver nefis gözüküyor,ellerinize sağlık..

Melike - Habibe dedi ki...

ağzın bal yesin Ayşecim güzel dualarına,dileklerine amin.kıssadan hissemi aldım mücveride öğrendim ilk pazar alışverişinde alacağım kabakların gireceği şekil bu olacak :) ellerine sağlık canım :)

Gurme Şirine dedi ki...

kabak mücverini çok severim çoook...
acayip lezzetli oluyor...
yanında da 1 bardak çay oooh süper yemede yanında yat valla :))
ellerine sağlık....
kocaman sevgiler...

Hatice dedi ki...

Harika olmuş Ellerine sağlık. Bunu yoğurtla yemeye bayılıyorum.

Buda benim dunyam:) dedi ki...

herzamanki gibi hikaye de tarif te süper :)
çok geçmiş olsun bu arada..
sevgiler...

Follow_me dedi ki...

Ben mücvere bayılırım ama. Ellerine sağlık.

RABİA SERTELİ dedi ki...

Ellerinize sağlık. Bizde çok severiz kabak mücverini...ikindi çayı sofrasına da yakışır.
Fotoğraflar her zaman ki gibi harika :)

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım ,sende çok güzel yapmışsın ellerine sağlık canım

UMAY dedi ki...

vallahi canım çekti kabak olsa yapardım anında ..
baklam var nası yapsam bilmeyim bi de tavıkk çıkardım napsam napsam sayfanda sörf yapcam ne var ne yapabilirim elimdekilerle diye..
ellerine sağlık..
bi de çok geçmiş olsun iyileşmene sevindim..
bi de çekiliş yapıyorum ben biliyımısın seni de bekliyorum:))öpüyorum

neslice tarifler dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım. Harika görünüyor mücverlerin. Sever misin bilmem ama ben mücverin içine peynir de koyuyorum.

derya dedi ki...

Canım mücveri çok severim ama artık
fırında yapıyorum hafif olsun diye:)Ellerine sağlık öpüyorum.

Pembe Kabuk dedi ki...

hımm akşam yemeğim belli oldu ;) teşekkürler ellerinize sağlık

ÇİĞDEM KİLİCİOĞLU dedi ki...

Çok Geçmiş olsun.
eline sağlık çok güzel gözüküyor.
Hımmm olsada yesek valla.

Mehtap Kaya dedi ki...

Çocuklar küçükken kabak yedirmek için çok sık yapardım şimdi en sevdikleri lezzet oldu ellerine sağlık.Sevgiler..

modern rapunzel dedi ki...

bayılırım mücvere. tam yaz yemeği. oh bir de yanımda yoğurt. nom nom nom :) bu arada ilginizi çekeceğini düşündüm. www.tuzvebiber.com adresinde tariflerinizi paylaşarak Migros, Macro Center ve Tansaş mağazalarında kullanabileceğiniz Money Puan kazanma şansı elde edebilirsiniz. sevgiler...

deeptone dedi ki...

çok severim ki.
:)
maydonoz mücveri biliyo musun ki acaba.
:)
bi deee derin p.i. yazımı okusan yaaa.
:)

hanhildem dedi ki...

Bir kez denedim. çok cıvık oldu ve beğenmedim. tarifini uygulayacağım bakalım sonuç ne olacak? :)

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
kıyamam sana. Geçmişler olsun. Bende geçen haftayı hastalıkla geçirdim. Çok şükür daha iyiceyim.
Ellerine sağlık. Mücver çok güzel görünüyor.
Kıssa çok güzeldi. Yaradan'ı her daim hatırlayanlardan olmak dileğiyle,
Sevgiyle kal.

tatesal dedi ki...

Rabbim dualarımızı ve ibadetlerimizi kabul etsin inşallah arkadaşım....
mücver enfes görünüyor,ellerin dert görmesin,sağlıkla ve huzurla kal...

herdemlezzet~Arzu~ dedi ki...

eline sağlık hayatım bayılırımmmm.. mücvere sevgilerle:)

Fincan Teyze dedi ki...

aynı anneminkilere benziyor. kaç gündür mücver yapalım diye sayıklıyorum, bilemezsiniz. Yine depleşti.
Ellerinize sağlık.
Usülde annemle aynı lezzeti tahmin edebiliyorum ;)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun..Yeriniz belliydi..Bizi güzel yazılarınızdan mahrum bırakmayın..yine güzel bir yazı,yine güzel bir öğüt...ellerinize sağlık,nefis görünüyor..en sevdiğim şey mücver...3 öğün yiyebilirim..sevgilerimle..

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Anlattıklarını çok çok begeniyorum ben ve ellerine sağlık canım

HobiCoffee dedi ki...

Kabak mücverine bayılırım. Yanında bol sarımsaklı yoğurtla harika :) Ellerine sağlık.. Bu arada blogumda seni bekleyen bir mim var :)

http://www.hobicoffee.com/2012/06/ooh-la-la-mim.html

Sevgiler...

pembe kekik dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Kabağı çok severim zaten mücvere de hiç dayanamam. Sevgiler:)

VuslaT dedi ki...

AYŞEM ELLERİNE SAĞLIK HER ZAMANKİ GİBİ HERKESİN ÇOK SEVDİĞİ BİR TARİFİ PAYLAŞTIN BİZİMLE..O EŞSİZ KISSALARIN EŞLİĞİNDE, O GÜZEL SUNUMUN EŞLİĞİNDE. SEVGİLERİMLE CANIMSIN..

kıvırcık bayan/Fatoş dedi ki...

Vallahi sarımsaklı yoğurt olmazsa yemem....Bayılırım mücvere..Burnuma kadar geldi kokusu...Offf akşama bende mi yapsam ne!!!

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

ne güzel ne güzel, nar gibi kızarmışlar, ellerine sağlık...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim zaten.görüncede canım çekti.ellerine sağlık canım.sevgiler.

olmpic station park dedi ki...

discount bikes london
Excellent Working Dear Friend Nice Information Share all over the world i am really impress your work Stay Blessings On your Work...God Bless You.
cheap bikes

MAZES dedi ki...

bir daha aç mide ile bloglarda gezinmeyeceğime söz veriyorum,bu ne güzellik,tadı bir başka güzel,ellerine sağılık canım.

Özgür Tatlar dedi ki...

puf puf olmus.lezzetide eminim superdir.ellerine saglik.

made in funda dedi ki...

mmmm çok nefis görünüyorlar canım.ellerine sağlık...

lila dedi ki...

Bayılırım. Ama inanın hiç güzel yapamam. Neden bilmem. Sizin ki harika görünüyor. Ellerinize sağlık.

fadinin sanati dedi ki...

canım çok geçmiş olsun saglık yoksa hiç bişey yok ... mücver çok severim ama bu tarıfı fırında yapabilirmiyim :)))sevgilerrr...

selyar dedi ki...

nefis gözüküyor bayılırım kabak mücvere ellerinize sağlık :)

deeptone dedi ki...

bir de seni mimlediiiim.
:)

Mehtap dedi ki...

çok severim ama hep yapmay üşenirim.sağolsun kayınvalidem yapr ben de yerim.elllerine sağlık canım, yolla biraz da bana

bir kase lezzet dedi ki...

HOŞ GELDİNİZ.
:)
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM .
:)
HEPİNİZE AYRI AYRI.
:)
MORAL OLDUNUZ BANA İNŞALLAH TOPARLIYACAĞIM KENDİMİ.
:)
SAYGILAR....

MARİFETANE (Elif Hatice) dedi ki...

Kabak mücver nefis görünüyor canım ellerine sağlık.Bende sana hayırlı cumalar diliyorum sevgiler.

MAKBULE dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK AYŞE HANIM ÇOK GÜZEL. ÇOK GEÇMİŞ OLSUN KISSADAN HİSSEMİ ALDIM.
TEŞEKKÜR EDERİM..

MARAŞAL dedi ki...

EN SEVDİĞİM LEZZET MÜKEMMEL.
YAPMALIYIM.
BİZİ BIRAKMA SAKIN SANA ÇOK ALIŞTIK
:)

ehlikeyfchef dedi ki...

çok severim,ellerine sağlık güzel olmuş...

Cafe Kanelo dedi ki...

Canım çok güzel görünüyor kabak mücver,ellerine sağlık.Sevgiler:)

BİRİNCİSİN dedi ki...

Çok severim,harika görünüyorlar,tadının muhteşem olduğu belli,ellerine sağlık:)

el emeğim göznurum dedi ki...

ellerinize sağlık cok güzel görünüyor cokta severim

zeynep dedi ki...

Çok sevdiğim bir lezzet . Harika görünüyor. Ellerine sağlık canım , afiyet olsun .

Allah ne verdiyse dedi ki...

öncelikle gecmis olsun rabbim sagliktan ayirmasin . kissadan hisse müthisti nasiplenenlerden oluruz insAllah
hayirli cumalar diliyorum arkadasim ,mücver cezb ediyor ellerine saglik

deeptone dedi ki...

derin p.i. yazımı da unutma ama olur muuu.
:)

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Yaradanın ''affına'' RESULÜNÜN '' sevgisine'' cennetin en güzel'' köşesine'' mazhar olabilmeniz dileğiyle.. Hayırlı cumalar....

kabak mücver çok güzel bir tarif senin tarifinlede dahada lezzetli olmuş ellerine saglık canım ayrıcada geçmişler olsun şifalar rabbimden dualar bizden

birtutamkekik dedi ki...

geçmiş olsun ablacım..
fırında yapıyorum bende mücveri.
ellerine sağlık
hayırlı cumalar..

kardeşler-nikahşekeri dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım..Tez vakitte kendini daha iyi hissedersin inşallah..Kıssadan hisse her zamanki gibi çok güzeldi.Yazan ellerin dert görmesi..Mücver ise Of OF!! nasılda gel beni ye diyor..Ellerine sağlık:)

AsOrTiK dedi ki...

çok acıktım. "olsada yesem" dedim:))
ellerine sağlık canım, harika görünüyor.
afiyet şeker olsun.
sevgiler

düşler mekanı dedi ki...

çok güzel bir hikayeydi gerçekten :)
daha önce mücveri denemiştim ama pek becerememiştim bu tarife göre yapınca seninkii gibi güzel görünür umarım:)

** ZEL ** dedi ki...

Çok geçmiş olsun Ayşe ablacım.
Rabbim sıhhat ve afiyette daim etsin inşAllah.
Mücver harika gözüküyor.
Fırında olanına dadandım ben:)
Öylesini de tavsiye edderim.
Hayırlı cumalar olsun.

yersofrasi.org dedi ki...

Kızartması sağlık açısından biraz sakıncalı diye ben genelde fırında yapıyorum mücveri ama kızartılmış halinin tadı da ayrı lezzetli oluyor. Ellerinize sağlık. Hayırlı cumalar.

bir kase lezzet dedi ki...

HOŞ GELDİNİZ...
:)
SEFALAR GETİRDİNİZ.
:)
ZİYARETİNİZ BENİ ZİYADESİ İLE ÇOK SEVİNDİRDİ...
:)
TEŞEKKÜRLER

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım. Kabak mücveri çok severim. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Bu tarifin bu kadar kolay olduğunu hiç bilmiyordum.
Pratik bir anlatım ve resimle göstermişsin gerçekten güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.

Erguvan Vakti dedi ki...

Geçmiş olsun canım,inşallah daha iyisindir.
Mücverler harika kızarmış,ellerine sağlık:)

Tarifkolik dedi ki...

Geçmiş olsun canım, mücverler süper görünüyor..

ihlamurcum dedi ki...

Mücver ancak bu kadar güzel resimlenebilir,çok iştah açıcı Ayşecim.Ama ben kızartma yapmak için misafir bekelrim, yoksa kendimize fırında mücver.

çeşnici Handan dedi ki...

Geçmiş olsun canım. Mücver süper olmuş yazın en sevdiğim lezzetlerindendir harika iştah açıcı duruyorlar ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

MMMMMM MİSLER GİBİ CANIM.
ALDIM
ELLERİNE SAĞLIK..
NARİN:)))))

MARAŞAL dedi ki...

OFFFOOOOOFFFFF NE GÜZEL FOTOLAR.
BANA DÜŞECEK MÜCVERLER....
ALDIM DADIDA MÜKEMMEL..

evatolyesi dedi ki...

sarmısaklı yoğurtla bayılırım:) ellerinize sağlık...

huysuz melek dedi ki...

çoook severim.okadar lezzetli görünüyorlarki uztıp elimi almak istedim.eline sağlık...

Recep Altun; dedi ki...

Merhabalar,

Kur'an hiçbir insandan ümit kesmeye izin vermez. Firavundan bile güzel şeyler beklemiştir.

Kabak Mücver'de çok güzel ve enfes görünüyor. Elinize ve emeğinize sağlık.

Selam ve dua ile.

BÜTÜ dedi ki...

çokkk severim ellerine sağlık :)

Aslı dedi ki...

Öncelikle çok geçmişler olsun diyorum :( şimdi umarım daha iyisindir..

Mücver dün yedim biliyomusun? çok severim :) fotoğraflarla anlatman benim için çok iyi oluyor, hiç olmazsa kolaylıkla deneyebiliyorum. Ellerine sağlık..

bir kase lezzet dedi ki...

HOŞ GELDİNİZ GÖNÜL DOSTLARIM.
:)
PAZAR GÜNÜNÜZ HEPİMİZE SAĞLIK, SIHHAT HUZUR MUTLULUK GETİRSİN.
:)
BENİM YERİMEDE GEZİN..
:)
TEŞEKKÜRLER ELLERİNİZE SAĞLIK....

siyahkuğu dedi ki...

Geçmiş olsun bebeğim geçer neler geçmiyorki,değilmi? ALLAH dermansız dert vermesin diyorum seni kocaman kucaklıyorum:) sevgilerimle canım.

Banu dedi ki...

Tatlım öncelikle güzel anlamlı yazı için yüreğine sağlık. Mücver enfes görünüyor ellerine sağlık.
Tatlım hastaymışsın acil şifalar dilerim. öptüm:)

Burcu İpek Yılmaz dedi ki...

çok güzel görünüyo yaa :))

Demlikalem dedi ki...

Puf noktası icin tesekkurler :) ogrendigim iyi olldu sahsen.Pek severim ama olmayınca da olmuyor iste cıvık cıvık da sofraya konmuyor :).. Selamlar.

Trendydolap dedi ki...

fırın mücveri daha cok seviyorum ben. yiyince vicdan azabı yapmıyorum :)

http://trendydolap.blogspot.com/

anne eli gibi dedi ki...

çok severim eline sağlık canım..

Baharcicegi dedi ki...

Canim cok gecmis olsun rabbim sifani versin
Biz ne kadar günah islesekte Rabbim affedicidir bizide bagislar insallah
Mücver nefis olmus eline saglik

kamuran dedi ki...

offfff muhteşem lezzet.
ellerine sağlık bilgilendim
:)))))

LaMa dedi ki...

not aliyorum: evdeki kabaklaar mucver yapilavak....

Değmesin Yağlı Boya dedi ki...

Yorumu nereye yazayım diye bakındım sonunda karalayacak bir köşecik buldum he he :)
Güzel ablam bugün yaptım bunu ben..çok da güzel oldu ellerine sağlık harikaydı gerçekten aynen de uyguladım adım adım çok güzel bir tarif defterime yazılacak sevgiler gönderiyorum güzel ablam..