11 Nisan 2012 Çarşamba

REVANİ




YA İÇİNDE BEN OLSAYDIM


Nasrettin Hoca gece yarısı uyanmış.
Pencereden bahçeye bakmış ve beyaz gömlekli bir adam görmüş.


Karısına seslenmiş:


- Hanım, hanım.......


Kalk silahımı getir.


Karısı silahı getirmiş. Beyaz gömlekli adama ateş etmiş. Sonrada yatmış uyumuş.
Sabah olunca Nasrettin Hoca hemen bahçeye çıkmış.
Beyaz gömlekli  adam diye kendi gömleğine ateş ettiğini görmüş. Dua etmeye başlamış:


- Çok şükür Allahım......Çok şükür......


Karısı, Hocanın sesini duyup:


Ne oldu  ?


- Niye şükredip duruyorsun, efendi?


Hoca:
- Nasıl şükretmeyeyim, hanım Ya gömleğin içinde ben olsaydım! 
..........................................................................................................


11 / 4 / 2012
ÇARŞAMBA


GÜNAYDIN  DOSTLARIMA :)
GÜNAYDIN TÜRKİYE :) 
GÜNAYDIN  BÜTÜN DÜNYA :)


Antalya yarı  açık, yarı kapalı bir havada olsa da kuşların cıvıltısı insanı mutlu ediyor.
Benim tutup o kuşları sevesim geldi.
Nasrettin hocanın kıssasını ders kitabımda okudum çok hoşuma gitti.
Hoca rahmet istedi her halde.Bunun için paylaşayım ve bir nebzede olsa sizler gülümsediyseniz ne mutlu bana.
Hoca bu, birisine ateş eder ne olduğuna bakmaz.


Bazen fıkraları okurken gerçekte de böylemi idiler diye kendime soruyorum. 
Her neyse fıkradan hissemizi aldık yorumu size kaldı.
Bu gün sizlerle bence sofraların, ikramların baş tacı olan revaniyi paylaşacağım.
Tam 25 senelik bir tarif ooooo diyeceksiniz mutfağa çocukken girince çok sene oluyor.
Beni bu tarif çok eskilere götürdü, o davet sofraları için heyecanla yapışım aklıma geldi.




Hem çok sevindim, hem duygulandım. Dün sizler için yaptım dinlendi bu gün resimlerini çektim.
Biraz gözümüz gönlümüz bayram etsin diye bol fotoğraflı oldu.
Dün başladım yapmaya, kabarmasın mı? hayret dedim sen yaparsın ha!!!  portakal büyük olsun ne olacak dedim.Yoğurt sulu olsun ne olacak dedim bile bile yanlış yaptım.


Hemen vaz geçer miyim tekrar besmele çekildi ve tekrar yapıldı.
Çok güldüm kendime acemi gibi oldum benim bile başıma gelmeyen geldi.
Onun için ilk denemede olmadı pes etmek yok gerçekten dün daha iyi anladım belki yüzlerce kez ben revani yaptım, ama olmayınca olmuyor.




Evet bu kadar sohbet yeter hadi tarif edelim.
Beyler bayanlar hazır mısınız 
Bu Türk mutfağının çoook güzel tatlısını yapmaya
Haydi o zaman pamuk eller mutfağa
Gelsin malzemeler


MALZEMELERİ

  • 3 Yumurta
  • 3 Kahve fincanı şeker
  • 2 Kahve fincanı yoğurt ( katı tarafından)
  • 2 Kahve fincanı irmik
  • 1 Kahve fincanı sıvı yağ
  • 4 Kahve fincanı un
  • 1 Portakal kabuğu ve suyu( küçük olsun  )
  • 1 Kabartma tozu
ŞERBETİ İÇİN
  • 4 Su bardağı şeker
  • 5 Su bardağı su
  • 1 Dilim limon
  • 5 Tane karanfil
Üzeri için: Hindistan cevizi

YAPILIŞI

 1) Önce şerbetini hazırlı yalım:Şekeri suyu, karanfili ve limonu bir tencereye koyalım 5 dakika kaynatalım ve tamamen soğusun. Evet şerbetimiz hazır.

 2) Şimdi revanimizi yapalım: Yumurta ve şeker köpürünceye kadar çırpılır.İçine yoğurt, sıvı yağ, portakal kabuğu ve suyu konur. Şimdi karıştıralım. Ohhh ellerinize sağlık harika gidiyor.

 3)  Şimdi irmiği koyalım. Unu  kabarma tozunu eleyip koyalım karıştıralım. Korkmayın biraz koyu bir kıvam olacak. Tepsimizi yağlı yalım şimdi sıra revani hamurunu tepsiye dökmeye geldi.
 4) Evet dökelim mmmm harika elimize alalım tepsiyi hamurun gelmeyen taraflarına eğerek hamur gelsin teprikler.

 5) Şimdi fırınımızı 170 dereceye getirelim ve soğuk fırına koyalım kızarıncaya kadar pişsin.
Mis gibi kokuları duyuyorsunuz demi? ooooo kabardı maşallah. Kürdan batıralım olmuş mu?
Evet olmuş çıkaralım. Şimdi ilk sıcaklığı çıksın, haydi şerbeti ile buluşsun.

 6)  Teprik ederim sizi mükemmel bir revani oldu anlatırken benim bile canım çekti. 
Şimdi dilimleyip servis yapalım. Üzerine biraz Hindistan cevizi,süsümüzde oldu.
Hadi canlarım ben revani yemeye gidiyorum. Enerji toplamam lazım derse gideceğim.

 7)Mmmmmmmm mükemmel bir lezzet. Şükürler olsun. Sİze de afiyet olsun.........

74.HAFTA PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ etkinliği için sevgili paşa sofrasına
Bu tarifimi  gönderiyorum TIKTIK  kolay gelsin canım.....



AFİYET OLSUN
SAĞLIK, SIHHAT VE HUZURLA KALIN:)))





97 yorum:

Fincan Teyze dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK... Revaniye bayılırım. annem hiç yağ koymadan yapardı ama o tarifi bulamıyorum. Bir de bunu deneyim. görüntü muhteşem çünkü ;)

Ferhat Bayram dedi ki...

geldim ne ikram edicen :)

Anna dedi ki...

Appétissant !
Bises
Anna

pamuk şekeri dedi ki...

Revani harika görünüyor. Böyle güzel tatlıları görünce, şu anda olsa da yesek diyorum:) Elinize sağlık...

Tombul Tarifler dedi ki...

hmm nefis en sevdiğim şerbetli tatlıdır. Ramazan da yapmak daha çok aklıma gelir. Ellerine sağlık sevgiler selamlar3

biiriciğimmm dedi ki...

canım o kadar tatlı istiyoduki şerbetli tatlılardan ne yapsam neyapsam derken yazın çıktı karşıma ne demeliyim bilmiyorum ama ne yapacağımı çok iyi biliyorum mutfağa koşuyorum:)))elleriinize sağlık...

derya dedi ki...

Canım revani banada kaldımı elleri
ne sağlık çokkkk severim öpüyorum.

Küçük Şeyler dedi ki...

ayyy ne guzel duruyor oyle :):) bayildim bu posta desem yeridir :)
nasrettin hocayida cok severim :):)
Tarif icin tesekkurler, tanismaya geldiklerinde denesim mi acaba...
Sevgiler!

Hayatın Tatları dedi ki...

tek kelime ile muhteşem görünüyor.

Hatice dedi ki...

ooff... Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık...

Maya dedi ki...

nasıl neşeli bir giriş yapmışsın, her günün mutlu geçsin inşallah :))

Amak-ı Hayal dedi ki...

:( bana kim yapacak

SEVGİ dedi ki...

Revani ne kadar canlı görünüyor..
Çok güzel olmuş belli ellerine sağlık..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Off ya goruntuye bakin..sabah sabah ne isim var yemek bloglarinda sonra canim istiyor her gordugumu..Olsada yesem dedim..Elinize saglik..resimde ye beni ye beni diyor:)))

u.aydin dedi ki...

nasrettin hocaya dusunerek gulmemek imkansiz,cunku onun fikralarina farkli dinlemek lazim;ders cikarmak adina.revanin tabiki bas taci,ellerine saglik hayatim,sevgilerle.

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

mmmmmm harika.....
ellerine sağlık...

PINKY FASHION dedi ki...

revaniyi nasıl severim nasıl severim, anlatamam!!

HERDEMLEZZET ~ARZU~ dedi ki...

canım benim ellerine sağlık. çok severim ,görüntüler harikaaa.. afiyetler olsun:))

Moda Boncugu dedi ki...

Cok güzel görünüyor, muhakak bir denemek lazim, ellerine saglik :)

Elif'in Terazisi dedi ki...

Ellerine sağlık, afiyet şifa olsun:)

Cafe Kanelo dedi ki...

Çok güzel görünüyor, revaniyi çok severim.Ellerine sağlık:)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Harika bir tatlı klasiği, revani. Tek kelimeyle muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık hamarat arkadaşım. Kucak dolusu sevgiler....

sarımutfak-hande dedi ki...

offf ya süperler şerbetli şerbetli canım çekti:)))
ellerine sağlık harikalar

FARMA dedi ki...

BEN GELDİM NE GÜZEL CANIM REVANİ
:)
ELLERİNE SAĞLIK.
:)
FIKRADA HARİKA.

Gurme Şirine dedi ki...

oooo çok severim canım çekti vala :))
ellerine sağlık canım...
kocaman sevgiler...

HEDEN dedi ki...

ÇOkkk güzel olmuş çokkkkk,ellerıne saglık sunumada bayıldım.

MÜNSTER dedi ki...

Beni güldürdün ya Allah ta seni güldürsün.... Ellerine saglik Aysecigim.... Sevgilerimle,

Sayan Varol dedi ki...

Güzel bir fıkra revani çok güzel kaparmış inanın canım istedi bende diyorum haydi mutfağa sevdiğim içim açılarak okuduğum sayfalardan biri ellerinize emeğinize sağlık sevgiler canım

zeynep dedi ki...

Nasrettin Hoca'nın sevdiğim hikayelerinden birini paylaşmışsın bugün canım .

Aynı zamanda çok sevdiğim revani tatlısından yapmışsın . Nefis olmuş , bir dilim yemem lazım artık . Sunum da herzaman ki gibi çok güzel , ellerine sağlık canım .

mehtap dedi ki...

Ayşecim bu nasıl bir görüntüdür,ağzım sulandı tatlıyı görünce,ellerine sağlık.

Mehtap Kaya dedi ki...

Çocukluğumda evimizde en çok yapılan tatlıydı beni o günlere götürdünüz.Harika görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiler...

Bal Yanağın Hikayesi dedi ki...

ayşeciğimmmm bayılırım ben revaniye
yanına da mis gibi çay
rejimi bozmuşken bende mi yapsam :)

gps87blog dedi ki...

ellerinize sağlık süper görünüyor çok severim revaniyi.. şimdi hemen gidip annemden isteyeceğim galiba:))

Loveforfood dedi ki...

I always enjoy your recipes

fatosun mutfagından... dedi ki...

ya şu revani dilimlerinin birini yiyen ben olaydım..ne kaaa güzel olurdu:))ellerine sağlık bacımm..süperr görünüyor

hayatadair-com dedi ki...

ellerine saglik cok guzel gorunuyor bu siteye uyari konmali hamileler dikkat diye bize gunah degilmi saka saka afiyet olsun

hayatadair-com dedi ki...

ellerine saglik cok guzel gorunuyor bu siteye uyari konmali hamileler dikkat diye bize gunah degilmi saka saka afiyet olsun

gülten ÖZDEMİIR dedi ki...

canısı muhteşem güzel görünüyor ellerine sağlık

mihrimah dedi ki...

ellerine sağlık canım.çok güzel görünüyor.yiyenlere şifa olsun sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ne güzel kabarmış maşallah. Ellerine emeklerine sağlık canım..

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.olsada yesem canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

ehlikeyfchef dedi ki...

ben diyet yapamaaam yapamaaam:)bakarken bile kilo alıyorum bence okadar iştahlı bakıyorumki:)parantez içinde özellikle vurgulanmış yoğurt ve portakal, olsun kek niyetine yemişsinizdir olmayanıda, şahane bir görüntü ellerine sağlık...

samecookiesdifferent dedi ki...

this cake looks delish! love citron! yum yum
xx the cookies
samecookiesdifferent.blogspot.com
share the feeling
visit <3

yazardildare dedi ki...

bayılırım bu tatlıya harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler.........

Buket dedi ki...

süper bir görüntü!! çok severim, ellerine sağlık..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bayılırım revaniye ..bir dilimini aldım..süper olmuş..ellerinize sağlık..

VuslaT dedi ki...

Ayşem, becerikli kuzucuğum, 1.si profil resmine bitiyorum, gözüm hep onu arıyor. 2.si tariflerine bayılıyorum. 3.sü revani muhteşem yok yok muhteşem değil dahada ötesi. Ellerine sağlık kuzum. Sevgilerimle.

BAL ANNE dedi ki...

slmmm
bazen benımde basıma gelıyor olmuyor tariff=)) ama azmın elınden kım kurtulurrr... resımler harikaaa
ellerine sağlık

bir kase lezzet dedi ki...

BEN GELDİM
:)
HOŞ GELDİNİZ CANLARIM
:)
ZİYARETE GELMİŞ DOSTLARIM
:)
İNŞALLAH SİZLERİN YÜZLERİNİZİ DE GÖRÜRÜM BÖYLE SOHBETLER EDER TATLILAR İKRAM EDERİM
:)
SİZ BENİ SEVİNDİRDİNİZ ALLAH DA SİZİ SEVİNDİRSİN
:)
SAYGILAR.

sonu garanti tarifler... dedi ki...

geldim:))gözüm doydu çok güzel gözüküyor.tadıda muhteşemdir eminim canım.sevgiler...

bücürükveben dedi ki...

Hakikaten muhteşem görünüyor, lezzetli olduğu da belli:)canım çekti yapmalıyım ben de...senin tarifinden yapacağım hem de:)eline sağlık...sevgiler

Aslı dedi ki...

Nasrettin Hoca ve hikayeleri, hepsi birbirinden güzeldir. Hem düşündürür, hemde güldürür :)

Revani en çok sevdiğim şerbetli tatlılardan biridir. Öyle harika bir görüntüki ne diyeyim, ellerine sağlık..

SEVGİLERİMLE dedi ki...

günaydınnn,
sabah sabah nasıl da istedi canım,
fotoğraflar öyle güzel yansıtmış ki lezzetini,
ellerine sağlık.
güzel bir gün diler şeri,
sevgilerimle...

maraşal dedi ki...

Canım ben geldim.
Bir şey dicem goglede sorunmu var sana ulaşmak zorlaşıyor.neler oluyor seni takip etmeyi çok seviyorum.
İnşallah sorunun çözülür.
Ellerine sağlık harika revani olmuş.

necla dedi ki...

Canım gene mükemmel bir lezzet.
Fıkra harika.
Canım gogoleden tariflerin eskisi gibi görülmüyor.
Bunun farkındamısın neler oluyor.

Erguvan Vakti dedi ki...

Güne gülümseyerek
başladım sayende:))
Revani tek kelimeyle süper görünüyor,ellerine sağlık,sevgilerle:)

Naliya dedi ki...

:))ha ha ha nasretin hocama az gülmedim :)) eline ve yüreğine sağlık .revanı harika olmuş.canım tatlı istedi kalkayım bende bir sütlaç yapayım :))

Hayatın Tatları dedi ki...

revani ne muhteşem görünüyor bir bilsen off çok fena canım çekti.

kardelen sezgin dedi ki...

fıkrada çok güzeldi revani hımmmmm şerbetli şerbetli harika gözüküyor enerji olsun size

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
nefis bir görüntü. Bayılırım ben bunu kaymakla yemeye.Kalori dibine vursun diye heralde ama ben öyle seviyorum. Ellerine sağlık. Miss misss.
Sevgiyle kal.

yasemin dedi ki...

canım ellerine sağlık: ) aynı anda ikimizde de revani tarifi hem de baya benziyor hoş tevafuk: ) ama sen karanfil eklemişsin şerbetine çok iyi fikir benimde aklımda olacak bundan sonra: )

bir kase lezzet dedi ki...

HOŞ GELDİNİZ
:)
ELLERİNİZE SAĞLIK
:)
GELİN CANLARIM BEN HEM YAPAR HEM İKRAM EDERİM
:)

bir kase lezzet dedi ki...

CANIM MAREŞALİM,NECLACIM BEN BU SORUNUN FARKINDAYIM
:)
İNŞALLAH ÇÖZÜLÜR
:)
BANA SÖYLEDİĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

tülin dedi ki...

harika görünüyor.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Hocanın fıkraları öğüt ve ders veren türden.Sayende rahmet okundu.
Revani tatlıların piridir.
Ellerine sağlık,harika görünüyor:)
Sevgiler...

LEYLA ILE YEMEK SAATI dedi ki...

ellerine saglik canim,serbetli tatlilara bayilirimmmm,bende bugün künefe yaptim cok güzel oldu.

Bal Yanağın Hikayesi dedi ki...

mim var benden sana :)
sevgiler

fatma dedi ki...

Mmmmm misler gibi yapmışsın.
Ayşecim ellerine dağlık.
Hocayı okudum çok güldüm.

PaSaSofraM dedi ki...

cok lezzetli bir tarif olmus fikra icinde tsk.ler :)

yine beklerim tatlilarinla tuzlularinla;)

deeptone dedi ki...

heeeey bunu babaannem yapmalı ben yemeliyim.
:)

bugy dedi ki...

Fotoğraflar çok iştah açıcı :) Ellerinize sağlık bayılırım revaniye

sultan dedi ki...

cok güzel olmuş sayfan ve tatlıların ellerine saglık canım sıteme ziyaretın ıçın tşklr

sultan dedi ki...

cok güzel olmuş sayfan ve tatlıların ellerine saglık canım sıteme ziyaretın ıçın tşklr

New York'tan dedi ki...

Ellerine saglik, Yumurta sayisi az olan tatlilar her zaman tercihim :)

nebehat dedi ki...

Canım bu ne güzellik.
Fıkrada çok güldüm.

*Ayla* Mutfaktan mis Kokular dedi ki...

Bayilirim revani'ye, uzun zamandur yapmiyordum iyi aklima dusurdun, elelrin dert görmezsin

refika dedi ki...

Mmmmmm süper bir lezzet mis canım.

aliyye dedi ki...

Offfffffff müthiş şekerim.
Fıkrada çok hoş.

ozlemtuana dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık şekerim:)))
ozlemtuana@blogspot.com

siyahkuğu dedi ki...

Gerçek kadar gerçek:)) ya çok güzel ama canım çekti şimdi ne olacak bir dilim vermen lazım yada bir tabak :))) ellerine sağlık canım:))

NarincE dedi ki...

Akşam akşam, tövbe tövbeee:)) Kapıyorum gözlerimi!

bediş dedi ki...

Arkadaşlar çok haklı görüntüler müthiş.
Ellerine sağlık ayşe hanım.

yesilmutfaktanlezzetler.blogspot.com dedi ki...

Revani harika olmus ellerine saglik....

What's Baking?? dedi ki...

OMG! This looks so tempting..

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Harikamutfagın ellerine saglık çok güzel bir tarif yorumunve ziyaretin için teşekkürler canım revani tatlısı dudak uçuklatıyor ellerine saglık harika bir tarif

çeşnici Handan dedi ki...

Çok severim nefis olmuş ellerine saglık canım.

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Eşimin şerbetli keki :) ellerine kollarına sağlık çok güzel görünüyorlar arkadaşım.

ihlamurcum dedi ki...

Türk tatlılarının en güzellerinden biri bence, en hafifi aynı zamanda.Revaniyi ben yanında bir top dondurmayla da çok seviyorum, yaz alternatifi olarak.Ellerine sağlık, nefisss

MAZES dedi ki...

AYYYY,NE KADAR İŞTAH AÇICI,NEKADAR SULU GÖRÜNÜYORU,ELLERİNE SAĞILIK,BAKALIM,SENİN GİBİ YAPMAYA NİYETLENDİM

bir kase lezzet dedi ki...

HOŞ GELDİNİZ.
:)
BEN GELDİM
:)
TEŞEKKÜRLER.

Miyuki dedi ki...

ay nasıl güzel, ölüyorum! :D

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Ayşe'cimmm,
geldim,gördüm ve sevdim:)))))
Revani harika görünüyor ellerine sağlık.
Hayalini en kısa zamanda gerçekleştirmeni diliyorum.
Sevgiler.....

nanemaydonoz.blogspot.com.gül dedi ki...

ohh enfes bir masa ellerin dert görmesin canım
yiyenlere şifa olsun

MAREŞAL dedi ki...

ayşe hanım ben bu tatlıdan istiyorum
:)

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Harika, muhteşem bir tatlı olmuş.
Ellerine sağlık.
Diyetim bitse de yapıp yesem :(
Sevgiler, Pırıl.

bir kase lezzet dedi ki...

CANIM ARKADAŞIM YAP..
:)
HARİKA LEZZETLİ BİR TATLI..
YAPINCA SONUCU BANA BİLDİR...

Müjde Dural dedi ki...

misafirim gelecek senin tarifini yapacağım, çok teşekkürler şimdiden umarım senin kadar becerebilirim.
Sevgiler

Bücürük'le öptük:)