9 Nisan 2012 Pazartesi

FAVA







 FİNCAN


Yaşlı kadın, bir antika dükkanından aldığı yüzyıllık fincanı özenle salon vitrinine yerleştirdi.


 Fincanın biçimi, üzerindeki işlemeler, renkler onun bir sanat eseri olduğunu söylüyordu. 
Ödediği fiyatı hatırladı; hayır, hiç de pahalıya almamıştı.
Derken, birden fincan dile geldi ve kadına şöyle dedi. 

“Bana hayranlıkla baktığının farkındayım. Ama bilmelisin ki, ben hep böyle değildim.
Yaşadığım sıkıntılar beni bu hale getirdi.

Kadın şimdi hayret içindeydi. Önündeki kahve fincanı konuşuyordu!

Kekeleyerek: “Nasıl? Anlayamadım?” diyebildi yaşlı kadın.

“Demek istiyorum ki, ben bir zamanlar çamurdan ibarettim ve bir sanatkâr geldi. Beni eline aldı, ezdi, dövdü, yoğurdu. Çektiğim sıkıntılara dayanamayıp:

“Yeter! Lütfen dur artık!” diye bağırmak zorunda kaldım.

Ama usta sadece gülümsedi.
  “Daha değil!” diye cevapladı. 

“Sonra beni alıp bir tahtanın üzerine koydu. Burada döndüm. Döndükçe başım da döndü.



 Sonunda yine haykırdım:

“Lütfen beni bu şeyin üzerinden kurtar. Artık dönmek istemiyorum!”

Ama usta bana bakıp gülümsüyordu:

“Henüz değil!”

“Derken beni aldı ve fırına koydu. Kapıyı kapayıp ısıyı arttırdı. Onu şimdi fırının penceresinden görebiliyordum. Fırın gitgide ısınıyordu. Aklımdan şöyle geçiyordu:

 Beni yakarak öldürecek”

Fırının duvarlarına vurmaya başladım. Bir taraftan da bağırıyordum:

“Usta usta! Lütfen izin ver buradan çıkayım!”

“Pencereden onun yüzünü görebiliyordum. Hala gülümsüyor ve “Daha değil!” diyordu.

“Bir saat kadar sonra, fırını açtı ve beni çıkardı. Şimdi rahat nefes alabiliyordum, fırının yakıcı sıcaklığından kurtulmuştum. Beni masanın üstüne koydu ve biraz boyayla bir fırça getirdi.

“Boyalı fırçayla bana hafif hafif dokunmaya başladı. Fırça her tarafımda geziniyor ve bu arada ben gıdıklanıyordum.

“Lütfen usta! Yapma, gıdıklanıyorum!” dedim. Onun cevabı ise aynıydı:
“Henüz değil!”

“Sonra beni nazikçe tutup yine fırına doğru yürümeye başladı. Korkudan ölecektim.
 “Hayır! Beni yine fırına sokma, lütfeeen!” diye bağırdım.

Fırını açıp beni içeri iteleyip kapağı kapattı. Isıyı bir öncekinin iki katına çıkardı. “Bu sefer beni gerçekten yakıp kavuracak!” diye düşündüm. Pencereden bakıp ona yine yalvardım, ama o yine “Daha değil!” diyordu. Ancak bu defa ustanın yanaklarından bir damla gözyaşının yuvarlandığını gördüm.

“Tam son nefesimi vermek üzere olduğumu düşünüyordum ki, kapak açıldı ve ustanın nazik eli beni çekip dışarı çıkardı. Derin bir nefes aldım, hasret kaldığım serinliğe kavuşmuştum. Beni yüksekçe bir rafa koydu ve usta şöyle dedi:

“Şimdi tam istediğim gibi oldun. Kendine bir bakmak ister misin?”

Ona “Evet” dedim.

Bir ayna getirip önüme koydu. Gördüğüme inanamıyordum.  “Bu ben değilim. Ben sadece bir çamur parçasıydım.”

“Evet bu sensin!” dedi usta. Senin acı ve sıkıntı diye gördüğün şeyler sayesinde böyle mükemmel bir fincan haline geldin.

Eğer seni bir çamur parçası iken üzerinde çalışmasaydım, kuruyup gidecektin.

Döner tezgahın üstüne koymasaydım, ufalanıp toz olacaktın.

Sıcak fırına sokmasaydım, çatlayacaktın.

Boyamasaydım, hayatında renk olmayacaktı.

Ama sana asıl güç ve kuvveti veren ikinci fırın oldu.

Şimdi arzu ettiğim her şey var üzerinde.”

Ve ben kahve fincanı, şu sözlerin ağzımdan çıktığını hayretle fark ettim:

“Ustam! Sana güvenmediğim için beni affet!

Bana zarar vereceğini düşündüm.

Beni benden fazla sevip iyilik yapacağını fark edemedim.

Bakışım kısaydı, ama şimdi beni harika bir sanat eseri yaptığını görüyorum.

Benim sıkıntı ve acı diye gördüğüm şeyleri bana verdiğin için teşekkür ederim…
...............................................................................................................




9 / 4 / 2012
PAZARTESİ

HAYIRLI GÜNLER:)
SEVGİ SAYGI MUHABBET HEPİMİZE OLSUN
YENİ BİR HAFTAYI SELAMLADIK :)
SAĞLIK SIHHAT HUZURLAR DİLERİM.


Kıssadan hissemi aldım.
Bir fincan bize  gelinceye kadar ne işlemlerden geçiyor.
Bizlerde ömrümüz boyunca ne işlemlerden geçiyoruz.Değil mi ? dostlarım.
Usta  fincanı, Allah insanı şekillendirir. Yeter ki acı da, tatlıda olsa  hikmeti görelim.
Kahrın da hoş, lûtfun da hoş .................

Dostlarım sizleri çok özlemişim.
Bir haftayı daha geride bırakıp yeni bir haftaya merhaba dedik.
Günler su gibi akıp geçmekte. Üç buçuk ay önce tanıştık ve sizlerle kaynaştık.
Şükürler olsun nefes alıp veriyoruz. Allah bu günümüzü aratmasın bundan daha iyi günlerimiz olsun İnşallah.....

Bu gün sizlerle fava paylaşacağım.
Yöresel bir lezzet.
Her yörede var özellikle şu yörenindir diyecek bir bilgi yok.
Bakla MÖ 7binlerden bu yana tüketiliyor.
Hatta Osmanlı mutfağında bile tariflere rastlanıyor.

Kuru bakladan yapılır. Osmanlı'da, Muhammet bin Mahmut Şirvani'nin 15yy'da yazdığı kitapta 
BAKLANIN FAYDALARI TIKTIK ve bakla borani......

Fava benim çok sevdiğim bir lezzet. Her daim önemserim favayı, hem pratik , hem hafif.
MMMMMM çok nefis yağına banarak yemesi müthiş olur. Şükür verdiği nimetlere.
Bizleri yoklukla, susuzlukla  ve açlıkla terbiye etmesin.











Evet hadi tarif edelimmi ?
Beyler bayanlar hazırmısınız ?
Şöyle leziz bir fava yapalımmı ?
Haydi pamuk eller mutfağa
Haftanın ilk lezzeti gelsin.

MALZEMELERİ
  • 3 Su bardağı kuru bakla
  • 2 Tane kuru soğan
  • 1 Çay bardağı zeytinyağ
  • 2 Tane havuç
  • 1 Bağ dereotu
  • Tuz
  • Üzeri için kırmızı soğan
 YAPILIŞI


  1) Önce baklayı yıkayıp düdüklüye koyalım. Üzerini aşacak kadar su koyalım.
  2)  Soğanı ve havucu ayıklayalım, doğrayıp  şimdi düdüklünün içine koyalım kaynasın altını kısalım.
  3) 20 Dakika pişsin kapatalım soğusun. Açalım içine yarım bağ dereotunu kıyalım biraz zeytinyağ  ve tuzunu ekliyelim. Şimdi robottan geçirelim hadi güzel gidiyor yolun sonuna yaklaştık.
  4) Düdüklüde biraz tıkırdasın ve şimdi bor camı ıslatalım içine fava mızı koyalım üzerini düzeltelim.
  5) Oooooo harikasınız oldu biraz dolapta bekletelim. Şimdi dilimleyelim üzerine kırmızı soğan doğrayalım biraz dereotu ve biraz yağ gezdirelim.
   6) Muhteşemsiniz ellerinize sağlık.   Mmmmmmmm harika iş başardınız.


NOT: Tencerede yapanlar, baklayı bir saat ıslatsınlar yukarıdaki işlemleri uygulasınlar.










AFİYET OLSUN :)
HAYIRLI HAFTALAR

94 yorum:

Çaçaron Blog... dedi ki...

hep merak ettiğim ama hiç denemediğim bir lezzet...ellerine sağlık canım..:)

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

ben hiç yemedim. ama merak ediyorum. düdüklüsü olmayanlar bunu nasıl pişirebilir acaba? normal tencereyle de yapılabilir mi?

Hatice dedi ki...

Tek kelimeyle muhteşem olmuş. Harika görünüyor. Ellerine sağlık canım.

marifet ellerimizde dedi ki...

SUNUMU BILE HARIKA OLMUS CANIM ELLERINE EMEKLERINE SGLIK

bahar006 dedi ki...

Hikaye çok güzelmiş, fava da nefis görünüyor, ellerine sağlık:)

Noblesse dedi ki...

favayı çok severim ama hiç denememiştim (çok tembelim değil mi) ama tarifini kesin denemek istiyorum, ellerine sağlık Ayşecim.

RABİA SERTELİ dedi ki...

Ellerinize sağlık. 20 gün önce kıştan kalan kuru baklayla son bir defa ben de Fava pişirdim. Biz, havuç ve kırmızı soğan kullanmıyoruz ama ben yeniliklere açığımdır. İnşaallah gelecek kışa sizin tarifinizi denerim. Malum, taze bakla çıktı. Tekrar teşekkürler...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Gene süper bir hikaye...Favada süper görünüyor..ellerinize sağlık..sevgiler..

birtutamkekik dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM:)
ÇOK HOŞŞ GÖRÜNÜYOR:)
BEN KEYİFSİZİM BUGÜN,TADINA BAKARDIM YOKSA BU LEZZETİN.
MUTLU HAFTALAR DİLERİM..
SEVGİLER..
:)

sibelinmutfagi dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

VuslaT dedi ki...

aYŞEM KASE KASE LEZZETİM, ELLERİNE SAĞLIK MUHTEŞEM BEN 1 HAFTADIR YAPACAĞIM ETTELİYORDUM ŞİMDİ EVE GİDER GİTMEZ yapacağım. Çok severim. Kolon kanseri düşmanı biliyorsun. Bağarsaklara güç destek ve hastalıklarını dışarı atması için mütiş yardımcı. Bu yemeğin yeteri kadar sofralarda yer bulmadığı kanaatindeyim. iyiki yaptın ve paylaştın ellerine sağlık canımsın. Sevgilerimle iyi haftalar..

BİRİNCİSİN dedi ki...

FAYDALI GÜZEL BİR ANLATIM VE TARİF,ELLERİNE SAĞLIK:)

Gurme Şirine dedi ki...

favayı ilk defa senden öğrendim canım...
ellerine sağlık...
sevgiler...

annemahsustan dedi ki...

Kıssadan hisse çok güzel ve anlamlıydı...

Bakla ıle pek barışık degılız ama sunum cok guzel gozukuyor, ellerınıze sağlık.

Adsız dedi ki...

bayılırım üç öğünde yerim:))
ellerine sağlık canım

Öğretmenin Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık canım eminim tadı da görüntüsü kadar güzeldir. Ben sadece nohutla yapılıyor diye biliyordum. Sen bu blogu kurmasan ben senin yaptığın lezzetlerden haberdar olamayacaktım değil mi? İyi ki varsın sevgiler...

fadinin sanati dedi ki...

merhaba size abla diyesim geliyor bilmıyorum belkı benden küçüksünüz :)))elinize yüreginize saglık çok güzel görünüyor. biz pek bilmezdik favayı eşimin ailesinde tattım çok sevdım özellikle yazın saglıklı güzel hafta olsun inşallah:))

Akdeniz Kızı dedi ki...

favayı çok sevenler listesi olsa başlarda olurdum....güzel görünüyor...emeğinize sağlık

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Yazı da fava da harika..Çekilişime beklerim bu arada.

NuR dedi ki...

Süper görünüyor:) afiyetle yensin. Paylaştığınız hikaye de çok hoş...

bücürükveben dedi ki...

duydum ama hiç yemedim inanır mısınız? Elinize sağlık:))Allah kullarını acıyla şekillendiriyor bu durumda...ama bu konuya girmiyorum çünkü benim bu konudaki fikirlerimi anlatmam uzun sürer:)sevgiler

bir kase lezzet dedi ki...

HOŞ GELDİNİZ CANLARIM
:)
HEPİNİZİN ELLERİNE SAĞLIK
:)
SAYGILAR.

zeymuran dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok guzel olmuş

bir kase lezzet dedi ki...

Nilhan - Küçük Mucizem
FAVAYI TENCEREDE YAPABİLİRSİN ÖNCE BİR SAAT ISLA DAHA SONRA TARİFİ UYGULA.
:)
SAYGILAR CANIM.

Hülya dedi ki...

Ne yaptım ne de yedim ama çoook merak ediyorum. Sanki sevecekmişim gibi bir his var içimde :))

Görüntü harika canım, ellerine sağlık..

mihrimah dedi ki...

hiç yemedim ve hiç denemedim.sizler sayesinde hep güzel lezzetler giriyor hayatıma teşekkürler.ellerinize sağlık.sevgiler

ehlikeyfchef dedi ki...

hikaye çok güzel,fava hiç yapmadım ama şu görüntüden sonra yapmam lazım ellerine sağlık.

Banu dedi ki...

Selam tatlım:) fava nefis görünüyor bol limonlu hımmm... ellerine sağlık afiyet şeker olsun...

Kitap Cumhuriyetim dedi ki...

Hepsi gibi buda harika,ellerine sağlık...

ihlamurcum dedi ki...

En favori mezemdir, Ayşe'cim.Ama sende çok güzel yapmış ve resimlemişsin.Ellerine sağlık

Mutfak dili dedi ki...

Elinize saglik olsun.. Yapmadim hemde hic tatmadim.. Nasil deye de merak ediyorum..
Fincan hikayesi de cok guzledi..

Mehtap Kaya dedi ki...

Merhaba favayı çok severim ve yaparım ama havuçlusunu bilmiyordum paylaşım için teşekkürler.Sevgiler...

Armina dedi ki...

Fava enfesss görünüyor, ellerine sağlık canım.

pembe günlük dedi ki...

çok iç açıcı ellerıne sağlık cnm

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Çok severim ama hiç havuç koymam.Sevgiler:)

Aslı dedi ki...

Hikayeyi yine ders alarak okudum. Acılardan geçmeden bir bütün olamıyoruz malesef, minicik bir fincanın geçtiği aşamaları düşündümde, ya biz insanlar? ne acılarla yoğrularak bugünlere geliyoruz.

Fava hiç yemedim ve bilmiyordum tarifini. Gerçekten nefis bişeymiş ellerine sağlık..

necla dedi ki...

Mmmm harika olmuş.
Ayşe hanım ellerine saglık kıssa harika.

sayanlaruya dedi ki...

güzel bir hikaye müthiş bir anlatım fava görüntüsü çok güzel tadıda nefistir sayfadan bal damlıyor ellerinize sağlık sevgiler selamlar canım

fatma dedi ki...

Uyyyyyyyy super ellerine saglık.

fatosun mutfagından... dedi ki...

aminnn..ellerine sağlıkk canımm..sevgiler selam ve dua ile..

ebru dedi ki...

İyi, sağlıklı ve güzel bir hafta diliyorum. Fava nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

zeynep dedi ki...

Hikayen çok güzeldi yine .
Favaya bayılırım , nefis yapmışsın canım , görsellik de harika , ellerine sağlık , sevgiler.

Tombul Tarifler dedi ki...

ne dikkatimi çekti biliyormusun arka fonu aynı seçmişiz. favaya gelince hiç denemediğim bir lezzet ama seninkinin rengi daha çok hoşuma gitti bir bulabilsem iç baklavı ellerine sağlık güzelim benim afiyetler olsun...

Sabiha dedi ki...

Tarifler de hikayelerde çok güzel sayfanıza bayıldım.Ellerinize sağlık.

derya dedi ki...

İşte vazgeçemiyeceğim lezzetlerden biri karşımda:)))Yaz gelince zeytinyağlılara bayılırım.Ellerine sağlık canım aldım kaçıyorum tepsiyi
arama öptüm.

aylin dedi ki...

çok severim ama aklıma geldi yapayım bende ellerine sağlık:)

hanife dedi ki...

eline sağlık görüntü çok hoş...

Düş Kızı dedi ki...

Favaya hücuuuuuuuum!!
Allah Allah Allah Allah Allah Allah!!!
:))))

Füsun T. dedi ki...

Ellerine sağlık Ayşecim. :)Bir dip not düşeyim bakladan söz açılmış madem. Parkinson hastalığı için bakla tüketilmesi gerek diye bir söylenti vardı. Babamın nöroloji doktoruna işin gerçek olup olmadığını sordum. Böyle bir şeyin olmadığını , aksine fazla tüketilmesi halinde vücutta istemsiz hareketlerin oluştuğunu söyledi.Öğrendiğim bu bilgiyi aktarmak istedim. sevgiler.

Güneş dedi ki...

Harikasınız.çok lezzetli görünüyor.ellerinize sağlık.

sevimin sayfasi dedi ki...

cok merak ederim ama daha hic yapmadim... ha bugün ha yarin derken bakalim nezamana kismet olacak... harika bir görüntü ellerine saglik canim

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hiç denemedim ama bir gün mutlaka denenecekler listesinde yer alıyor, o gün geldiğinde mutlaka uğrayıp o güzel anlatımızından faydalanacağım. Hikaye de harika görüntüler de. Sevgiyle...

Ezelle dedi ki...

Bayılırım favaya ellerine sağlık canım,çok nefis görünüyor.

Lady Yo.Okie dedi ki...

ilk defa duyuyorum. tadını aklımda canlandıramadım hiç:D hafif demişsiniz de diyete uygun olabilecek kadar mı?.D

HERDEMLEZZET ~ARZU~ dedi ki...

çok severim canım görüntü harika afiyetler olsun.... bu arada hayırlı haftalar canım:))

u.aydin dedi ki...

cok guzel bir goruntu hayatim,ellerine saglik,ben hic bakla yemedim ama denenmeli,sevgilerle.

anne eli gibi dedi ki...

çok sık yapmasamda arada yapmaya çalışıyorum,ellerine sağlık canım ...

ahestebeste dedi ki...

Favayı çok severim.Yemek niyetine yerim.Havuç koymak ilginç geldi.Ama sen yaptıysan mutlaka güzel olmuştur.
Ellerine sağlık.İyi oldu aklıma düşürdün.Havuçlu denemek isterim.
Sevgilerimle.

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

favaaaaaaaa herkes cok sever ama ben noturummm..sen ınnaılmaz hamaratsın ama ınan pes dıyorum :)

bir kase lezzet dedi ki...

HOŞ GELDİNİZ
:)
GELİN CANLARIM BEN SİZE YAPARIM
:)
BİRLİĞİMİZ VE DÜZENİMİZ HİÇ BOZULMASIN
:)
ELLERİNİZE SAĞLIK.

Deniz dedi ki...

Baklayı severek yerim ancak hiç fava yememiştim daha önce. Sizin sunumunuz da çok hoş görünüyor. Ellerinize sağlık.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ne güzel bir kısa öyküydü. Haklısın yaşadığımız her sıkıntı, keder bizlerin daha olgun, daha başarılşı daha sabırlı olmamız için gerekli olanlar. Mükemmele yakın olmak için her engeli aşmak gerekli sabırla.
Ellerine sağlık. Fava nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

Samire dedi ki...

iadei ziyaret yapıyorum:)iştah açıcı bir blog takipteyim seni ...Takipte kal

VuslaT dedi ki...

Ayşecim bende dün akşam eve gidince yaptım. Dediğim gibi kaç gündür aklımdaydı. İkimizinde ellerine sağlık.

Erguvan Vakti dedi ki...

Çok şık ve lezzetli görünüyor,ellerine sağlık canım,sevgiler:)

necla dedi ki...

Canım gene döktürmüşsün.
Ellerine sağlık.
Fincan gibi bizde hayatta pişiyoruz
tesekkurler.

ayten dedi ki...

Ohhhhhhh ben çok severim favayı.
Aldım canımın içi.
Canım kıssaların devamını sabırsızla bekliyorum.

tugce aydınlı albayrak dedi ki...

Sayfa harika tarifler çok güzel :)

Çaçaron Blog... dedi ki...

Daha önce mutlaka yapılmıştır.Ancak ben de en sevdiğim lezzetlerden biri olan sofralarımızın vazgeçilmezi çorba tariflerimizin olduğu güzel bir etkinlik başlatmak istiyorum..Eğer desteklenirse hoş bir iş ortaya çıkacağı kesin.Geniş bir çorba arşivimiz olmuş olur..15-20 günlük periyotlar halinde ev sahibimiz değişsin..İlk ev sahipliğini ben üstleniyorum..Sizlerin de hem ev sahipliği hem de tarifleriniz için katılımlarınızı bekliyorum..Hadi hayırlısı olsun :)

Etkinlik yemek bloğumda olacak..
tariflerinizi BURAYA bekliyorum :)

yasemin dedi ki...

bu favanın adını çok duyuyorum ama bana da yemek kısmet olmadı... cesaret geldi bana da en kısa zamanda alıp yapacağım inş. ellerine sağlık: )

MAZES dedi ki...

canım,öyküye bayıldım ,bakla bizde pişmez,ellerine sağılık ,çok nefis görünüyoru.

Rozerin'in Annesi dedi ki...

harika gorunuyor ellerine saglik...kocaman sevgiler...

Betül ÖZBİR dedi ki...

davet ettin geldim ve en sevdiğimle karşılaştım hoş oldu eline sağlık harika bir görüntü canım...

SELİN ♥ Lezzet Günlüğüm dedi ki...

Favayı çok severim, bayılırım hatta. Sunumunuz da çok şık olmuş, ellerinize sağlık.

muhabbetsofrasi dedi ki...

hayatta öyle değil mi
acılar insanı güzelleştirip olgunlaştırıyor...anlayabilirsek tabiii


eline sağlık canım

Erguvan Vakti dedi ki...

Merhaba canım,sorunu cevaplayayım dedim.Tarife farklı etiketler verince,etiketlediğin tüm kategorilerde listeleyebiliyorsun ve arama motorlarında farklı kelimelerle arandığında daha kolay ulaşılabiliyor.
Sevgiler:)

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ayşe'ciğim, ben de çok severim favayı. Ellerine sağlık nefis görünüyor. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

balböcükleri dedi ki...

çok severim üzerine zeytinyağ missssssss.

Nur K.♥ dedi ki...

Kıssadan hisse güzelmiş. Fava yemeğini hiç duymamıştım, lezzetli gözüküyor ellerine sağlık :)

yemekbiraşk dedi ki...

hımmm nefis olmuş:) hikaye yine çok güzel.. sevgilerimle canım

Limon çiçekleri dedi ki...

Harika bir blogla tanışmanın mutluluğunu yaşıyorum şu an:))Bu sevincime ortak olurmusunuz?Niye bu kadar geç kalmışım sizi bulmakta?..fava harika görünüyor ama hiç hayatımda denemedim.Bu güzel görüntülerden sonra denemek farz oldu galiba.birde bu kadar güzel bir anlatım olunca.Ellerinize sağlık.

bir kase lezzet dedi ki...

HOŞ GELDİNİZ
:)
SEFALAR GETİRDİNİZ
:)
ELLERİNİZE SAĞLIK
:)
MUHABBETLE KALIN.

MARİFETANE (Elif Hatice) dedi ki...

Ben hiç yapmadım ama komşumda yemiştim gerçekden nefis bir lezzet.Ellerine sağlık canım afiyet şifa olsun sizlere..

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Sayfanda gözümde,gönlümde doyuyor ama karnım aç tabii..:))
Hikaye güzel,fava güzel daha ne olsun..
Ellerine sağlık canım..

Suvarna Gold dedi ki...

nice blog
<3

ozgur dedi ki...

Sizinle tanıştığıma çok memnun oldum :)
Hikayeyi çok beğendim,ben de paylaşmak isterim.
Favayı ben de çok severim,ellerine sağlık arkadaşım :)

hülya yavuzer dedi ki...

blogunuzu yutkunarak gezdim resmen:)
süperrr

Mekila dedi ki...

Nefis görünüyor tadını merak ettim, bu arada hikaye gerçekten güzeldi, ders alınacak iki yönü var bence =)

Ahu dedi ki...

Küçükken hiç sevmezdim, 25 yaşımdan sonra büyük bir keyifle yemeye başladım :) Ellerine sağlık. Züpper görünüyor :)

DİLARA dedi ki...

BEN FAVAYI ÇOK SEVERİM.
ELLERİNE SAĞLIK HARİKA CANIM
:)

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Merhaba arkadaşlar;
Hepinizin malumu olduğu üzere, oldukça farklı ve zengin bir yemek
kültürüne sahibiz Ülke olarak.
Zaman zaman çeşitli programlarda ve etkinliklerde daha önce hiç
duymadığımız tatmadığımız lezzetlerle karşılaşıp şaşırıyoruz ve
çoğunlukla bizde yapmaya çalışıyoruz,
Bende düşümdümki "Yöresel Lezzetler Etkinliği" düzenleyip bloglar
arasında değişik kültürlere,farklı bölgelere ait
yemek,çorba,tatlı,hamur işi gibi bir çok çeşitli yöresel yemeği
elimizden geldiği kadar bir araya toplayalım istedim...Tabi siz
değerli arkadaşlarımın sayesinde...

"Yöresel Lezzetler Etkinliği"mize 22 Mart-12 Mayıs Tarihleri arasında

ben http://safiyeile.blogspot.com/ blogumda ev sahibeliği
yapacağım,göndereceğiniz güzel tarifleri
beklerim,tariflerinize "Yöresel Lezzetler Etkinliği" için Safiye'ye
gönderiyorum diye linkimle birlikte not düşüp,tarifinizede hangi
yöreye ait olduğunu yazıp,
bana haber verirseniz
tariflerinizi severek yayınlayacağım.
Blogu olmayan fakat tarif göndermek isteyen arkadaşlarımızda tariflerini,
fotoğrafını ve yapılış şeklini yazarak

safiye.serbest@hotmail.com adresime mail atarak etkinliğimize katılabilirler...

Etkinliğimize herkes davetlidir,istediğiniz kadar yöresel lezzetle
katılabilirsiniz...
Teşekkürler

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

ELLERİNE SAGLIK ARKADAŞIM FAVAYI HİÇ DUYMADIM MERAK ETTİM LEZZETİNİ GÖRÜNÜŞ SÜPER

mahmur prenses dedi ki...

ah canım beni aldın götürdün Egeye anneannem yapardı cok guzel olurdu ellerine saglık