Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

PORTAKALLI TART PASTA

Bugün sizlerle buluştuğum için çok mutluyum.:) :) Dün interneti açmaya hiç fırsatım olmadı yoğun bir gün geçirdim. Bugün işlerimi yapıp h...




Bugün sizlerle buluştuğum için çok mutluyum.:) :)

Dün interneti açmaya hiç fırsatım olmadı yoğun bir gün geçirdim.

Bugün işlerimi yapıp heyecanla sizlerle buluşmak ve yeni tarifimi yazmak için oturdum.

Tarifimden önce okuduğum çok beğendiğim ve ibret aldığım hikayeyi paylaşmak istiyorum.

Hepinizin cuması mübarek olsun.

HİKAYE

Şöyle anlatıldı:

İsrailloğullarından birine,babasından çokça mal mirası kaldı.

Bu malla, bağ bahçe alıp yoksullara verdi.

Şöyle dedi:

İşte Allah katında bağım bahçem budur.

Daha sonra ellerindeki paralarla kadın köle erkek köle satın aldı.

Bunlardan çoğunu hürriyetine kavuşturdu.

Şöyle dedi:

İşte Allah katında hizmetçilerim bunlardır.

Günlerden bir gün bir ama gördü.

Bir yürüyor, bir tökezleyip düşüyor hemen ona bir binek satın aldı.

Üzerine binip gitsin rahat etsin diye.

Şöyle dedi:

İşte Allah katında bineğimde budur.

Rasululah efendimiz, üstte durumu anlatılan kimse için.

Şöyle buyurdu:

Vallahi, sanki onu bineği üzerinde görüyor gibiyim...

Bineği kendisine eğerli, gemli olarak getirildi.

O da bunun üzerine binip mahşer meydanına gitti.

Ruh'ül-Beyan, tevsirinden.

Bir şiir

Girilmeli hayır taat yoluna;

Ama herkezin gücü yetmez buna.

Şimdi tarifimize geçelim.

Bahçemiz de portakalları görünce çocuklukta yaptığım bir tarif aklıma geldi.

Jölemsi kıvamda muhteşem bir tatlı.

Yaşımı merak ettiniz değil mi?

8 yaşındaydım, maşallah.

Annem hiç karışmazdı bahçemiz vardı.

Orayla ilgilenirken ben tencereyi çıkarıp tarifler denerdim.

Ben o zaman kaselere koyardım, şimdi size özel kaseler yaptım.

Çünki şimdi büyüdüm anneyim eşim ve tariflerimi yazıyorum daha güzel sunmalıyım.

Çok basit zevkli bu erken yaştaki yemek yapma merakımı daha sonra paylaşırım.

Adınıda güneş yüzlüm koydum, sizler baktıkça veya yaptıkça içinize güneşin parlaklığı yansısın.

Çünki ben bu tatlıyı yapınca bu duyguları yaşıyorum ve gülüyorum:)

Allahıma şükrediyorum.

Çok uzatmadım inşallah benim de ingilizce kursum var.

Sizlerden ayrılamıyorum.

Gerekli malzemeler

Hamuru için

100 gr tereyağı

4 yemek kaşığı soğuk su

1 yumurta

2 yemek kaşığı toz şeker

1çay kaşığı kabartma tozu

Aldığı kadar un


Peltesi için

1 su bardağı sıkılmış portakal suyu

3 su bardağı su

1 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi

3 kaşık nişasta

Yapılışı

1) Un,şeker,tere yağ,su ve kabartma tozu derin bir kaba konur yoğrulur.

2) Yoğrulan hamur 20 dakika dinlendirilir.

3) Hamuru altına un serperek açalım, fırına dayanıklı kaseleri yağlayıp yerleştirelim.

4) 170 derece fırında pişirelim ve soğumaya bırakalım.

5) Tencereye nişastayı portakal suyunu koyun karıştırın suyunu şekerini koyun pişirin.

6) koyuluğuna bakın portakal kabuğu rendesini koyun ılımaya bırakın.

7) Kaselerin içinden pişen kaseleri çıkarın, pelteyi doldurun portakal dilim leri ile süsleyin.

Afiyet olsun:) :)


Ağzınızdan tat

Yüreğinizden sevgi

Evinizden huzur

Bedeninizden sağlık

Bloklarımız da misafirler

Hoş sohbetler

Eksik olmasın

Bana da misafir olun

Yorumlarınızı bekliyorum.......

6 yorum

  1. mutlu yıllar,herşey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil
  2. hikayeyi çok beğendim.resim de çok iştah açıcı görünüyor.hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Anneee! Seni çok seviyorum. İnşallah sana uğur getirir :)

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım tüm tariflerine buralardayım artık :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık :)süper görünüyor...birtasimkaynasin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Kaselere de bayıldım, tatlı yapan çocuğa da :)

    YanıtlaSil